Fjord Martje (24) ziet voor het eerst echte ruiterpaden!

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SeaSide

Fjord Martje (24) ziet voor het eerst echte ruiterpaden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 11:28

In de mei vakantie (ja, ja alweer een aantal maandjes terug dus :o ) hebben ik en mijn vriendin Amy de stoute paardrijschoenen aangetrokken en zijn helemaal van Groote Keeten naar Bergen gereden om daar te kamperen met onze 3 pony's.
Amy met haar merrie Bloem: AmyBaltus @ [ITP] Kom pak je lasso maar!
en ik met Jack teiger150 @ [ITP] Stoere, pluizige western tinker Jack in het bos!

en dus ook met Martje <3
1. Afbeelding

Als klein meisje kwam ik vaak in Schoorl vanwege het grote klimduin en de borstelbaan in het nabij gelegen dorpje Bergen. Vaak zagen we dan veel paarden door de prachtige bossen rijden, en dan zei ik altijd dat ik dat ook zo graag zou willen doen met Martje :o . Jammer genoeg hadden wij geen trailer, en heeft Martje sinds haar 4e nooit meer in een trailer gestaan := .
Maar ik heb mijn kleine meisjes droom nooit opgegeven, en toen ik op dit idee kwam en Amy met dit gekke idee instemden om er gewoon heen te rijden is mijn kleine meisjes droom toch uitgekomen.

Martje is vanwege haar leeftijd maar 1 keer tijdens de vakantie onder het zadel mee geweest het bos, dit was samen met mijn vriend Mario tijdens een fotomeeting. De foto's van Mario en Martje zijn niet zo geweldig gelukt, hij vond het indianen thema niet zo heel erg geweldig :(:) . Maar ik ben toch super blij dat hij met Martje mee wilde en dat hij uberhoud naar Bergen is afgereisd om mee te doen.

Mario en Martje <3 <3 <3
2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Martje staat erom bekend dat ze niet altijd de makkelijkste is }:0

5. Afbeelding

6. Afbeelding

en tja dan kan je haar soms wel }>
7. Afbeelding

Maar gelukkig zijn we diep van binnen allemaal dol/trots op haar :o
8. Afbeelding

Aan het einde van de meeting ben ik zelf eventjes op Martje geklommen omdat Mario niet heel erg gewend is aan het rijden met een barebackpad, dit is dus de eerste keer dat ik op Martje zat in een bos op een ruiterpad en wat was het gaaf!!!!! *D
9. Afbeelding

sfeer plaatje van mijn mooie meisje <3
10. Afbeelding

headbangende Martje :+
11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

hahah voor de gene die zich afvragen hoe ik op Martje ben geklommen :')
14. Afbeelding

Amy en bloem super bedankt dat jullie mee wilde, en ik zeg voor herhaling vatbaar *\o/*

Jammer genoeg is dit voor Martje de eerste en laatste keer, ivm haar leeftijd.

15 Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en tot ons volgende avontuur :)F

Help mee om Konink's veulens te redden van de slacht!!! Kijk voor meer informatie op mijn Facebook pagina hoe je zelf kunt helpen: https://www.facebook.com/Dreamteammartj ... Gu4Namea1I
het youtube kanaal over Fjord Martje en tinkertje Jack :D http://www.youtube.com/user/teiger150
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Sure_lee

Re: Fjord Martje (24) ziet voor het eerst echte ruiterpaden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:33

Wat een leuke foto's. Maar mag ik vragen waarom dit de eerste en laatste keer is dan? Je hebt het over leeftijd maar of ze gezond is lijkt me belangrijker. Als ze lichamelijk in orde is kun je toch prima dit soort dingen doen. Wie weet gaat ze nog wel 10 jaar mee!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:34

Leuk dier hoor! :D Knappe vriend ook _O-

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 15:56

Sure_lee schreef:
Wat een leuke foto's. Maar mag ik vragen waarom dit de eerste en laatste keer is dan? Je hebt het over leeftijd maar of ze gezond is lijkt me belangrijker. Als ze lichamelijk in orde is kun je toch prima dit soort dingen doen. Wie weet gaat ze nog wel 10 jaar mee!

Martje loopt de afgelopen maand niet helemaal lekker, de ene keer loopt ze erg kort en dan weer normaal. De hoefsmid heeft haar ijzers eronder uit gehaald vorige week waardoor ze nu wel wat beter loopt. Hij waarschuwde me alleen dat ze wel eens een beetje last van slijtage in haar gewrichten kon hebben en dat we maar niet meer al te gekke dingen meer met haar moesten doen. :(:)

@Eline91 dankje :o

Help mee om Konink's veulens te redden van de slacht!!! Kijk voor meer informatie op mijn Facebook pagina hoe je zelf kunt helpen: https://www.facebook.com/Dreamteammartj ... Gu4Namea1I
het youtube kanaal over Fjord Martje en tinkertje Jack :D http://www.youtube.com/user/teiger150
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

karev

Re: Fjord Martje (24) ziet voor het eerst echte ruiterpaden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:18

Martje is van jou zelf? Als ik haar zo zie kon ze best eens cushing hebben. Krulhaar op de achterbenen en lange vacht. Ook moeilijk lopen kan hier bij horen. De cushing test is momenteel gratis, dus wellicht een idee om te testen?

Verder wel gaaf dat je je droom kon laten uit komen! Leuke foto's

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:22

Wat een leuke oude Fjord! <3 Dat hoop ik met de mijne ook mee te mogen maken!

karev schreef:
Martje is van jou zelf? Als ik haar zo zie kon ze best eens cushing hebben. Krulhaar op de achterbenen en lange vacht. Ook moeilijk lopen kan hier bij horen. De cushing test is momenteel gratis, dus wellicht een idee om te testen?

Geen slecht idee!
Ik ken wel meer Fjorden die cushing hebben.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie