Een fotoshoot op het strand. Een moment waar vele paardenliefhebbers van dromen.
Van tevoren een hele planning gemaakt hoe wat waar en wanneer. Shampoo besteld.
Ledervet gehaald.. En dingen opgeschreven zodat ik niks zou vergeten.
We waren tenslotte erg zenuwachtig voor deze dag.
Sochtends vroeg begonnen we met wassen.
Ach even wassen. Not! Dat "even" is bij mijn haflinger een uur..
Ik had het zo bedacht dat ik om 8 uur ging wassen. Om 11:15 kwam de taxi.
Eerst de vlechten eruit. Haar uitpluizen. Erg vervilte stukken eventueel uitkammen nadat t uitgepluist is.
En daarna de slang erop. Eerst een flacon dreft erover (niet letterlijk) om de hardnekkige vlekken en vettigheid eruit te halen. En daarna met cowboy magic wassen.
Waarom het zo lang duurt? Haar manen zijn zo lang en dik dat ik het in meerdere keren / lagen moet wassen. Want de onderkant van haar manen of tussenin zijn vaak gewoon nog droog of vies na t wassen.
Oja.. Zelf droog blijven dat komt er niet vaak bij voor.
Uiteindelijk gewassen en al.. Daarna komt het drogen.
De zon scheen dus lekker in het zonnetje gezet. Hoe gek ook het wassen duurt altijd lang maar het drogen is vaak zo gedaan.
Klein halfuurtje en ze was droog. Nu kon ik de manen en staart voorzichtig gaan kammen.
Nog even wat eten. En beetje wandelen. En dan straks de vrachtwagen op.
Eenmaal aangekomen op het strand. Een gesnuif en beetje stress van beide.
Allebei voor het eerst op het strand. Dat was erg spannend!
We troffen het. Aangezien het iets te lekker weer was, waren er veel mensen op het strand en ook veel
mensen met surfboarden , vliegers, honden,andere paarden die langs kwamen, vissers, gillende kinderen. En niet te vergeten... Al die mensen die overal gingen staan om te kijken en ons ook fotografeerde.
(mocht diegene zich aangesproken voelen, ik zou graag de foto(s) willen
)Nu zal je denken.. wat zeurt dat mens. Maar als je het beide spannend vind.. Dan was al die extra mensen om je heen wel een beetje to much. En zo ook voor mijn haflinger.
We hebben de shoot rustig voortgezet. En zowaar wilde ze met me mee het water in.
Mijn haflinger genaamd Indy is 145 hoog en heeft manen van 140cm (laatst vorig jaar gemeten kan langer zijn inmiddels) En inmiddels 14 jaar oud.
De fotos zijn gemaakt door 3 verschillende fotograven:
Fervor Fotografie / Suus__ @ bokt https://www.facebook.com/FervorFotografie

Er stond genoeg wind.

Of je hier kan graven?? Ja tuurlijk kan dat!!

Pracht paard
Reneefotografie / Lifaya @ bokt http://reneefotografie.nl/

Of ze iets ziet??

Deze foto hebben al vele mensen gezien. Deze gaat de hele wereld al over.
Alleen deze foto is al meer dan 11.873 x geliked en meer dan 3000x gedeeld.
Honderden reacties gehad inmiddels. Stiekem vind ik dat toch wel leuk

Zelfde verhaal met deze foto.

knappie

Silent shiver / Ssdesign @ bokt http://www.silentshiver.nl/

Ik heb ondanks dat ik zenuwachtig was en mijn haf het ook spannend vond wel genoten van de shoot.
De ervaring en wil dit zeker nog een keer doen!
@ fotografen: bedankt voor deze shoot!
fotos gelieve niet gebruiken zonder toestemming,fotos zijn met copyright en van fotografen!
Dit is Storm toch?