Ik raakte in een dip en gelukkig mocht ik van een menner van stal haar tweespan groene pony's 2 weken enkelspan trainen, dit voldeed me prima! Natuurlijk is het wel anders dan een eigen pony en ik voelde me echt nutteloos, in de dagen dat ik geen pony had om te doen. Ik had mensen om me heen boden me gratis pony's aan maar die heb ik afgeslagen als ik een pony wilde dan moest het voldoen aan mijn eissen...
Ik heb een poos geleden een van de beste mensen leren kennen, Lilian Mulder die inderdaad bekend staat van het verkopen van welshjes. Ik vroeg haar uit te kijken naar een schimmel en vertelde mij eissen. Zowel zei als haar moeder hebben zich aan de afspraak gehouden! Ik was alvorens ik deze schimmel te zien kreeg al 3 pony's wezen kijken maar het was het hem gewoon niet.... Toen kreeg ik Amadeus te zien, op slag verliefd!
Papa lief aangekeken en op naar Groningen... voor ons 180KM heen en 180KM terug... Hij liet zich niet top zien te druk met omgeving om zich heen, maar ik was gek op hem en ik zag dingen in hem dat ik het wel vertrouwde. We spraken dingen af, want hij was een klophengst...
Hij zou daar op de operatie tafel bij de kliniek gecastereerd worden.
Dit is vorige week donderdag gebeurd.
Ondertussen werd ik door deze fantastische mensen uitgenodigd om bij hun te logeren in een vakantie boederij zodat ik Amadeus kon stappen en een band op kon bouwen en ondertussen met Lililan en haar pony's lekker wat aan te rommelen! We hebben onwijs veel (men) plezier gehad. Gepraat, gelachen en pittige gesprekken gevoerd.
Nou kijk en geniet! Amadeus, 3 jaar, 1.26
Lekker stappen met hem, voor zijn ballekes.

Ook even poseren voor de heg

Zelf even de camera ingesteld en even een leuk plaatje gemaakt!

En nog een

Een week na zijn casteratie hebben we hem buiten gelaten in een kleine paddock. Hij was zo overprikkeld en dwars van het binnen staan dat dit ons beter leek, en het gevoel klopte. Hij werd al snel veel fijner en liever in de hand. Zo'n gup hoort natuurlijk ook lekker buiten!
Hierbij kregen we wel actie, we hielde even de ogen half dicht..

Op de een na laatste dag hebben we hem nog even versierd...
Lilian maakte nog een paar leuke foto van ons samen!

Maar het liefst staat hij er graag alleen op... Hij is natuurlijk ook zo knapppp!!!

Doei

Vrijdag gingen we naar huis... Na een heerlijke rustige week vol plezier gingen Amadeus en ik 180KM terug naar het land der levende... De plek waar hij gestald staat.
Ondertussen heb ik hem nog even getjekt, hij stond er prima bij hij zweette maar het was dan ook stikheet! We hebben hem wat water aangeboden maar dat wilde hij niet. Tsja dan maar thuis!

Toen de trailer af, deed hij keurig! Eenmaal de trailer af lekker rondkijken schreeuwen, en macho uithangen. Even lekker in de paddock gezet.
Hij was erg onder de indruk en daarvan gelijk geprofiteerd om mijn kleintje erbij te zetten. Want ik vind: paarden horen niet alleen. En aangezien Buck op dieet staat, zou het fijn zijn als ze samen kunnen staan in zijn herstel periode!

De kennismaking, ging voorspoeding.

Vandaag, 3x bij hem geweest, eigenlijk om te stappen maar hij word zo gefrustreerd dat ik hem af en toe even los laat in de paddock.
Hij liet een showtje zien, vele genoten even mee van deze prachtige bink!
Indruk zien te maken!

lekker mannetje

Bok!

Draven

En hierbij dus het primeur met bokt.