Onze 2 Rosse Heren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Onze 2 Rosse Heren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:33

Ik plaats eigenlijk nooit fototopics, maar vandaag maak ik even een uitzondering. Sinds maart hebben we onze 2 Rosse Heren aan huis en dan is het natuurlijk veel makkelijker om veel foto's te maken.
De paarden amuseren zich kostelijk met z'n tweetjes. Ze gaan nu de hele dag op de paddock of op de wei, en 's avonds komen ze op stal.

Brandy (met de smalle bles) is de oudste van het duo. Hij is 14 en we hebben hem 4 jaar geleden gekocht toen ik het plezier in het rijden volledig kwijt was. Ik zocht een braaf en betrouwbaar paard waar ik af en toe mee op wedstrijd kon en die taak heeft hij schitterend volbracht. We verzamelen nu de laatste puntjes in het L1 en hopen deze zomer de overstap naar L2 te maken.

Dali (met de brede bles) is 3. Hem hebben we vorig jaar gekocht en zijn we nu aan het beleren. De bedoeling is om hem door een springruiter te laten rijden en over een paar jaar terug te verkopen.

De meeste foto's zijn gsm-kwaliteit en dus niet hoogstaand, maar het gaat om de paarden en niet over mijn fototalent (of het ontbreken daarvan ;-))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dali helpt graag bij het werk op stal:
Afbeelding

En ten slotte beiden nog even onder het zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! +:)+

Anoniem

Re: Onze 2 Rosse Heren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:44

Mooie paarden!!

Weet je zeker dat je Dali wil verkopen in de toekomst? Ik vind hem erg knap.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:46

Lekker he de paardjes aan huis :) zo te zien hebben de heren het ook best naar hun zin :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:47

Hij is wel echt een springpaard en we hopen dat hij wel wat in z'n mars heeft, dus dan zou het zonde zijn om hem als recreatie- of dressuurpaard in te zetten.. Verkopen blijft wel de bedoeling, maar mocht hij toch niet 'goed genoeg' zijn kan hij natuurlijk wel blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:57

Mijn merrie is ook echt springpaard, maar we doen het best lekker in de dressuur hoor :D .

Verder heb ik niet zoveel met uitspraken dat het "zonde" zou zijn. Voor wie? Het paard maakt het geen ene moer uit volgens mij ;) .

Maar goed, misschien kan je wel veel geld voor hem krijgen en dan begrijp ik heel goed dat je hem verkoopt. Niet verkopen is dan nl vooral zonde voor jouw portemonnee :D .

Ik ben gewoon niet zo goed (lees: heel slecht) in het verkopen van dieren.

Ik vind hem gewoon erg mooi en zou hem dan het liefst zelf willen houden.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:05

Ik maak wel onderscheid hoor,als dat paardje erg veel potentie heeft en ze heeft hem met dat doel gekocht...waarom niet.
En wat de toekomst brengt...och...zie je dan wel weer toch??

Ben zelf overigens niet zo van de sportpaarden...nooit geweest.Zal allemaal wel,op een goed papier kun je tenslotte ook niet rijden.Ben altijd meer bosklosser geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:09

Oh maar ik zeg ook niet dat ze hem niet mag verkopen. Ik begrijp heel goed dat ze hem verkoopt. Als het dier potentie heeft en je hebt hem met dat doel gekocht (ook als je hem niet met dat doel hebt gekocht trouwens). Ik vind hem alleen erg mooi en zou hem dan gewoon zelf willen houden.

En met zonde bedoel ik dat het het paard geen ene moer uitmaakt.

Als je een paard koopt om hem later met winst te verkopen dan begrijp ik dat heel goed. Ik zeg alleen dat ik het niet zou kunnen (willen).

Ik ben gek op sportpaarden, maar op mijn sportpaard wordt ook door het bos geklost.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:45

Wat eeb knappe mannen, door die slaapfoto op de paddock kan ik me goed voorstellen dat het genieten is, je paarden aan huis. Gefeliciteerd met je mooie resultaten op wedstrijd!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:55

leuke vossen hoor!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:00

2 knappe vossen.

Wat heeft Brandy een heerlijk koppie .

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:41

@[***]: Nee hem maakt het inderdaad niet uit, die zal het allemaal wel goed vinden of ie nu mag springen of niet.. Maar ik zou het toch wel fijn vinden om hem op concours te zien, als hij dan effectief goed blijkt te springen :)
Ah, we zien ook wel, hij is pas drie en sowieso is het plan om niet voor z'n vijf of zes te verkopen, wie weet wat er nog allemaal gebeurt in die tijd :)

Ik ben daar wel vrij rationeel in, ik zie m'n paarden graag en wil het allerbeste voor ze, maar als er iemand komt die er eentje graag wil kopen en ze betalen een leuke prijs, dan verkoop ik wel.. Een goede klik vind ik daarbij wel belangrijk :) Maar eh, als je hem zo knap vindt, doe een bod en misschien kan je hem dit weekend ophalen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:48

Nou daar zeg je wat!

Ik vind hem echt mooi, goed in proportie, goed hoofd en gewoon een gave uitstraling.

Op korte termijn heb ik helaas geen geld om er nog een rijpaard bij te kopen, maar wie weet over een jaar of 2????

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:50

"Vind ik leuk" ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:55

Blijft hij wellicht toch "in de familie" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:03

Tinky12 schreef:
Blijft hij wellicht toch "in de familie" :D

Ja _O- _O-

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:01

Leuke plaatjes, mooie vossen! Je plekje ziet er goed uit ;)