Arabisch Volbloed Daantje op de D-show (Kossack Stud)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Arabisch Volbloed Daantje op de D-show (Kossack Stud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 15:17

Het AVS (Arabisch Vobloedpaarden Stamboek) hield afgelopen Hemelvaart de allereerste D-show bij de Kossack Stud in de Beemster. Een show 'oude stijl' waarin er niet zo opgejaagd wordt en veel tijd wordt genomen voor de beoordeling. Daarna gaf de jury ook uitleg over de plaatsing. Erg leuk om mee te maken en weer veel geleerd over het ras.

Als ik Daantje meeneem voor een keuring, dan weet ik van tevoren dat hij geen hoge ogen gaat gooien. Hij is namelijk niet rastypisch genoeg, en dat vertaalt zich altijd in laatste plaatsen. Maar zo'n dag is gewoon hartstikke gezellig, leerzaam en leuk, en Daantje ziet ook nog 's wat van de wereld. Dus inderdaad: van de vier voorgestelde paarden werd Daantje als laatste geplaatst, maar wel met de opmerking dat hij erg correcte benen heeft. En da's voor een gebruikspaard uiteindelijk het allerbelangrijkste, dus ik was desondanks super tevreden en heel erg blij met mijn braverd :)

Hier wat plaatjes van de dag!

Daantje in zijn huurstal. Hij vindt alles gezellig. Hij heeft zelfs lekker staan kroelen met een puberjongen die hem heel lief aan het aaien was; Daan vond het geweldig! :)) Iedereen zei wel steeds: 'Wat een vreemde naam voor een paard'. Ja, da's dus mijn achternaam :Y)

Afbeelding

In de voorring:

Afbeelding

Afbeelding

Even een praatje met de DC, en bestuurscollega van de DAWRA:
Afbeelding

Opstellen voor de jury
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en toch even opscheppen dat Daantje HEUS wél kan showen :=

Afbeelding

fique

Re: Arabisch Volbloed Daantje op de D-show (Kossack Stud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:22

Ik vind Arabieren met een mega knik in hun hoofd echt niet mooi. Ik vind die van jou veel mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:23

Klinkt als een hele leuke en leerzame dag!
En Daantje mag dan wel niet hoog geplaatst zijn, maar 't is tóch een lekker ding ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:45

Knappe blije Daan!! <3

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:02

Ik vind hem juist super mooi, en een hele leuke uitstraling hebben!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:15

Zo'n keuring is trouwens ook heel subjectief hoor, want de mening van de ene jury kan best verschillen van die van een andere jury. Maar Daantje is gewoon mijn Daantje, met of zonder deukneus :)) Ik ben inderdaad ook gevallen op zijn uitstraling. Ik zocht een brave, en dat is het. Als je alleen al naar zijn oog kijkt, dan zie je dat meteen. Dus dan maar geen hoge keuringsscores, daar heb ik ook geen paard voor. Daan is gewoon mijn vriendje en da's voor mij genoeg :j

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:32

Wat is het toch een knapperd! Heerlijk koppie en tsjah die ogen... straalt "knuffel mij!" Uit haha.
Fijn dat jullie ervan genoten hebben dat blijft het allerbelangrijkste!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:35

Ik vind Daan helemaal geweldig! Maakt niet uit wat de juries over zijn rastypischheid zeggen :-)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:39

oeeh ik vind hem leuk! hij lijkt alleen op de eerste foto nogal mega oren te hebben O:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:47

Heeft ie ook best wel Pien := Alles aan zijn hoofd is wat groot. :))

Thanks Mac, maakt idd niet uit, want het is gewoon mijn lieve pony <3 Desondanks was het toch leuk om te horen wat ze van hem vonden en om dat zelf te vergelijken met de andere paarden in onze klasse. Echt heel leerzaam en geinig :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:49

knappe Daan, leuk hoor, en idd bij kossack is het erg leuk om mee te maken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:49

Die tweede foto *ik ben een ezel een ezel* :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:52

Kimvicious schreef:
Wat is het toch een knapperd! Heerlijk koppie en tsjah die ogen... straalt "knuffel mij!" Uit haha.

Precies wat ik wilde zeggen. Daan is zo lief en knuffelbaar :+:
Hij is zo open naar de wereld toe. Zo mooi. Een gouden paardje <3

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:56

Rije schreef:
Zo'n keuring is trouwens ook heel subjectief hoor, want de mening van de ene jury kan best verschillen van die van een andere jury. Maar Daantje is gewoon mijn Daantje, met of zonder deukneus :)) Ik ben inderdaad ook gevallen op zijn uitstraling. Ik zocht een brave, en dat is het. Als je alleen al naar zijn oog kijkt, dan zie je dat meteen. Dus dan maar geen hoge keuringsscores, daar heb ik ook geen paard voor. Daan is gewoon mijn vriendje en da's voor mij genoeg :j

Heel herkenbaar wat je zegt. Mijn paard werd gewoon bijna afgekraakt op de keuring van het kwpn. Oke ze was nog jong en wat iel, maar dit was echt niet cool. Maar voor mij is ze toch de beste en mijn maatje.

Vind jou Daantje ook ontzettend gaaf en hij ziet er ook ontzettend lief uit! Daar mag je met recht trots op zijn :D

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:01

Daan is de knapste en leukste arabier die ik ken. :j
lekker stevig en cool in de kop. +:)+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:05

Als ze zouden keuren op lieve uitstraling en een open blik, dan is Daanbanaan niet te verslaan! En wat boeit die rest nou!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 17:16

Jullie zijn LieV :)

@Arabesk: Yep, die foto is behoorlijk erg ja :')

Tsja en dat ie dan wat ezelachtig en "te braaf" is, ach... Daar HEB ik 'm juist voor! *\o/* :+:

Afgekraakt zijn we niet hoor, en het scheelt dat ik geen illusies heb over Daans uiterlijk. Ik weet waar ik aan begin, en de jury heeft gewoon heel netjes benoemd wat hij vond :j Maar ik ben elke dag weer blij en trots op mijn lieverd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:49

Ik heb ook een te rustige arabier met groot hoofd, laat die van mij maar lekker met hanglip rondkijken terwijl de rest van de arabjes opgefukt voorbij stuitert.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:52

fique schreef:
Ik vind Arabieren met een mega knik in hun hoofd echt niet mooi. Ik vind die van jou veel mooier.

Gelukkig is niet alleen de "knik" in het hoofd rastypisch :')

Leuk zo'n D-show! Ik zou ook wel eens willen zien hoe Djuun het zou doen in de showring, maar ik heb ook geen illusies dat ze bovenaan wordt geplaatst. Als ik zie hoe de gemiddelde winnaars eruit zien op die shows, is Djuun ook gewoon meer gebruikserpaard dan showpaard.

Enne, natuurlijk vind ik ons ras knap, maar het is toch wel echt de karakters waar ik voor ben gevallen hoor :j :D En alle vooroordelen over druktemakers weerlegd die van ons toch ook echt. Die is eerder zo lui als een steen :') Af en toe maar dat de showmodus aan gaat :P

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:03

Niks van aantrekken hè! Je hebt een ontzettend mooi paard! En dan die laatste foto! <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:27

Ik heb jullie voorbij zien komen en vond de plaatsing wat onterecht. Al met al een degelijk gebruikspaard :) Dit paard zal ook beter uit de verf komen in de liberty :j En ach, op showpaarden kan je toch niet rijden, die breken gelijk door midden :P
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 18-05-15 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:28

Wat een lieve uitstraling heeft hij! <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:34

@Nicky: lief dat je dat zegt :) Maar toen ik nr 19 de ring in zag draven, wist ik al wel hoe laat het was. := De uitslag klopte dan ook precies met mijn inschatting. Maar idd, Daan is echt een werker, geen showpaardje dat alleen maar in de achtertuin staat om naar te kijken. Hoewel dat ook leuk is :)) En ik vrees dat het in de liberty een leuk longeerpaard wordt. B-) Thuis kan ie goed showen, maar ja, aan het werk voor het vrouwtje betekent in zijn hoofd rustig, kalm en braaf luisteren :P <3

Thanks coyote!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:41

Nr 19 was Larenzo? Hij verslaat ons ook altijd :P Ik zou eigenlijk ook mee doen, maar moest me helaas terug trekken.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:50

Super tof Marije dat je hebt meegedaan! Weer een top dag en ervaring rijker en daar doe je het voor! Juist lekker naar shows gaan, zodat je kan genieten van je heerlijke bom proof arab!

Daan is een mega lieverd en ik vind hem veel interessanter als arabier waar je mee wilt rijden dan die fragiele show paardjes. Hij is zo mega allround, gewoon een topknol die Daanbanaan! :D *\o/*