Dana is een kween, niet/zowel mannelijk als vrouwelijk en hierdoor recent verschenen en in Battie, het blad van het NSVT.
Ook op haar eigen facebook zijn haar avonturen te volgen.
Dana heb ik begin dit jaar gekocht. Het kween zijn was me bekend, maar hoe dit in elkaar steekt is altijd een verrassing, het is namelijk een foutje van de natuur.
Toen Dana erg heftig reageerde op een hengstige merrie, heb ik een testosteron onderzoek laten doen. Hieruit bleek dat ze de testosteron waarden van een hengst had. Aangezien haar gedrag erbij zo heftig was heb ik besloten haar in Utrecht te laten opereren, ik wilde de bron van de testosteron (de testikels) weghalen en helaas zaten de testikels zaten niet aan de buitenkant.
De operatie is nu drie en een halve week geleden en Dana lijkt (ondanks wat temperatuurwisselingen) goed te herstellen.
Ze heeft totaal (inclusief operatie) drie weken binnen gestaan. nu ze weer buiten is, met haar vriendjes is ze weer in haar nopjes en lijkt ze ook al iets rustiger te worden.
Vanaf nu is het duimen dat de temperatuur laag blijft, anders zal ze terug moeten naar de kliniek.
Ze is nu twee dagen van de antibiotica af en ik begin langzaamaan iets geruster te worden.
Meet Dana:

Hallo allemaal! ik ben Dana!!

Ik ben een vrolijke jonge tinker van net 3 jaar oud!

Toen ik bij mijn nieuwe vrouwtje kwam wonen was ik nog een beetje vies.

Ik ben gewassen.

En geopereerd.

Als ik later groot ben word ik fotomodel!

En Showpaard! als moet ik me dan wel wat schoner houden dan hier..

Oh, en vrouwtje is heel trots op mijn staart..
Duimen jullie mee dat ik geen koorts meer krijg en lekker buiten kan blijven spelen met mijn vrienden?