We hebben ups en downs gehad, maar ik geniet meer van haar dan ooit.
1.

S.A. Mishkaljiyah
S.A. Tawfiq (v. ZK Kuray) x A.F. Shanaya (Sha Lazio x Anthal)
Arabisch volbloed
Merrie
3 januari 2013
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah
[VN] Eerste Boktveulen van 2013 geboren
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw
[KS-ITP] A dream come true: S.A. Mishkaljiyah
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah: de arabier die geen arabier wilde zijn
[ITP] 2013: Het eerste jaar met S.A. Mishkaljiyah
[ITP] S.A. Mishkaljiyah gaat op reis
[ITP] Mish van Aleeneh
[ITP] S.A. Mishkaljiyah helemaal in haar element
[ITP] Arabische S.A. Mishkaljiyah op haar nieuwe stekkie
[ITP] Kleine Mishjes worden groot!
In haar laatste topics was ze net naar haar andere stal verhuisd, maar ze was daar niet helemaal lekker op haar plek. Ze was erg onrustig en snel van streek. Toen wij ook nog onze auto weg moesten doen en daardoor nauwelijks meer bij haar langs konden, hebben we toch het besluit genomen om haar nogmaals te verplaatsen.
Nu staat ze op stal bij onze haf Olina en bijrijdpony Boreas. Daar komen we bijna elke dag en we kunnen dan ook nu dagelijks van haar genieten

Mish (rechts) haar eerste dag in haar nieuwe kudde.
2.

Een lief momentje met mij.
3.

We hebben tussendoor een hele periode pech gehad. Mish begon in te vallen en at niet meer goed. We hebben tot drie keer toe er een tandarts bij gehad, ze heeft een hele poos niet op hooi gemogen in verband met diastasen. Dat zijn we nu langzaam weer terug aan het opbouwen, en nu begint ze eindelijk weer goed terug op gewicht te komen. Bovendien staat ze door een scheur in haar voorhoef tijdelijk een paar maanden op voorijzers. Ook dat is gelukkig weer aan het uitgroeien, dus het komt wel allemaal weer goed

Ondanks de pech hebben we veel leuke dingen ondernomen.
Een paar keer per week pakken we haar voor een borstelbeurtje. Vastzetten kende ze nog niet, maar dat was meteen geen enkel probleem. Zo druk als ze op haar vorige stal was, zo relaxt is ze hier.

4.

We begonnen met kleine wandelingetjes maken over het zandpad vlak naast de stal. Mish vindt alles fantastisch; oortjes erop en aan een los touwtje met ons mee.
5.

Langzaamaan breiden we dat uit naar langere stukjes met ons mee. Ze is zowat nergens bang voor. Schaapjes en koetjes zijn wel spannend, maar volgens mij is ze verkeersmak geboren, want ze trekt zich nergens wat van aan: auto's, fietsers, scootmobiel, groot verkeer... Op langsgalopperende paarden reageert ze niet. Een plotseling blaffende hond zorgde voor een sprongetje opzij, maar meer niet. Ik ben zo trots op hoe koel ze is

Hier op 'buitenrit' met mijn vriendin Desiree op Olina:
6.
7.

https://lh6.googleusercontent.com/-FGnI ... -no/04.jpg
Spelenderwijs hebben we een keer een longeersingeltje over haar rug gelegd. Voorzichtig aangesingeld om te zien hoe ze reageerde... niet dus

8.

En onder het mom van doe eens gek zijn we haar rustig aan het leren om als handpaard mee te lopen naast Olina. Ze pikt het ontzettend snel op. We hebben dat nu twee keer gedaan; de eerste keer in de wei en de tweede keer op het pad naast stal:
9.

10.
11.
's Nachts mag ze lekker op stal. Mish vindt dat fantastisch, want ze heeft een luik in haar stal en daarmee kan ze precies door de buitendeur naar buiten gluren

12.

13.

Al met al zijn we vooral heel veel aan het genieten van en met ons mooie meisje Mish. Ze wordt in haar zomervacht weer mooier dan ooit en ze is al zoveel volwassener dan vorig jaar, ook in haar koppie. Het blijft een droom die uitkomt, ben elke keer dat ik met haar bezig ben zo gelukkig. En zij komt ook nog steeds elke keer hinnikend aanlopen als we er zijn, dus ik geloof dat zij er ook wel plezier in heeft

14.

Tot de volgende keer. Bedankt voor het kijken.
15.