Ik zit nog steeds op m'n roze wolk en ben vreselijk trots op onze grote kleine man.
Ik ga eerst even terug in de tijd. 3 jaar geleden maakte ik dit topic aan:
[KS-ITP] Mini Sueckney in de maak!
Quote uit het topic 24-05-2012:
Maydine schreef:Ik hoor je denken .. what the.. is een Sueckney??!
Klein woordgrapje hoor.. Onze kleine hackney merrie Blue is drachtig van onze NMPRS hengst Sueno.
Binnen het Nederlands Minipaarden stamboek (NMPRS) wordt er gebruik gemaakt van verschillende rassen, bloedlijnen en paardjes om een ideaal miniatuurpaardje proberen te fokken. Zo wordt er welshbloed gebruikt, appaloosa, duitse classic etc maar ook hackney.
Wij hebben onze hackney merrie Blue zo'n 1.5jr geleden gekocht als rijpony voor de meisjes hier maar uiteindelijk bleek ze een waar bewegingskanon, mooi klein en fijn. Zo kwam het idee haar te dekken met onze NMPRS hengst Sueno om zo hopelijk een minipaardje te fokken met net dat extra bewegen. Het veulen zal ook volpapier krijgen en ingeschreven worden bij het NMPRS.
We kijken ontzettend uit naar deze combinatie!
Later werd de kleine Bentley geboren:
En kwam dit topic:
[KS-ITP] Onze "Sueckney" is er! TH's Exclusive Bentley!
Er volgden nog een aantal topics door de jaren heen:
[KS-ITP] Mini "Sueckney" TH's Exclusive Bentley zijn eerste sneeuw!
[KS-ITP] "Sueckney" broer&zus Bentley & Cayenne by Verhaaf Fotografie
[ITP] TH's Exclusive Bentley, onze "Sueckney" van geboorte tot nu!
Het is altijd een grote knuffel geweest, gek op aandacht en altijd wel wat acties om je weer te laten lachen, de clown! Heerlijke, vrolijke puberpony!
Pas als tweejarige afgelopen zomer kwam er ineens een prachtige jonge hengst tevoorschijn!
(en ja, nog steeds een knuffel hoor!)

De winter ging voorbij en Bentley genoot nog steeds heerlijk met z'n ruinen vrienden in de wei.
Het was nog even spannend hoe groot hij zou zijn/worden want voor het stamboek mogen ze niet groter dan 1.06m zijn. Besloten tot eind januari te wachten en hem dan goed te meten voor we hem zouden gaan inschrijven. Hij bleek nog netjes binnen de maat te zijn dus de stoute schoenen aangetrokken en onze kleine man ingeschreven voor de hengstenkeuring!
Gisteren (11-04-2015) was het dan zo ver! Na alle voorbereidingen mocht hij zich laten zien en meten aan de andere hengsten daar.
Hij gedroeg zich voorbeeldig, liet zich geweldig zien! Na het aan de hand voorstellen mocht hij door naar de tweede bezichtiging, in vrijheid los in de baan. Wederom liet hij zich geweldig zien en waren we helemaal trots op hem!

Al het harde werken werd beloond met een geweldige 1ste premie, derde plek in zijn rubriek (nieuwe jaargang hengsten grote maat).
Genoeg tekst inmiddels! Op naar de foto's! Van de keuring zelf volgen nog foto's, maar van de shoots de week voor de keuring al wel wat foto's!
Foto's van vorige week zondag gemaakt door Sappos hier op bokt:
1.

2.

3.

En in actie!
4.

5.

6.

7.

Standfoto's in het avond zonnetje afgelopen donderdag:
(gemaakt door stal van Alana)
8.

9.

Bentley wilde toch ook wel even lachen op de foto! Clown!

10.

En ter afsluiting nog eentje samen met m'n vriendje! (foto gemaakt door Sappos)
11.

Mega trots op onze kanjer, gewoon goedgekeurd met een 1ste premie! Ik weet nog als de dag van gisteren dat hij geboren wordt en nu staat hij aankomend seizoen gewoon ter dekking!
Bedankt voor het kijken, een berichtje vinden we altijd leuk!

, wat tof hij is gewoon GGK joh