AKA Mr Plumeau vanwege z'n destijds korte altijd omhoog staande staartje, is Yanour inmiddels echt aan t uitgroeien tot een volwassen man! 1 juni wordt mijn eigen gefokte kerel alweer vier jaar oud! Een sprookje; want ook onder t zadel is Nour een droom!
Mijn trots, maatje en GGK Arabische dekhengst Yanour Hayati gefotografeerd door Mariska Musch (Zoetje hier op Bokt)!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 10-04-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Ooit hoop ik ook nog eens zo'n gave hengst voor de lens te krijgen (wel arabier dan)
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-04-15 21:29
Wauw Yil die zesde foto! Die koninklijke uitdrukking die hij daar heeft!
Maar mijn favoriete stukje Nour is toch wel dat snebje van 'm!
Edit: waaah stiekem nog meer foto's erbij zetten he, 15 is sowieso niet genoeg voor Nour!
Set_Elkol
Geplaatst: 10-04-15 21:29
Geweldig Yildiz! Wordt hij nou ook elk jaar meer rabicano? Het lijkt wel uit te breiden. Ik vind hem echt prachtig, niet te rond, niet te smal, mooi hoofd en prachtig vriendelijk.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-15 21:45
Solly! Dit was al n selectie! Maris maakt ook zulke gave foto's!
Ja z'n snebje.... Vooropgesteld, ik hou niet van aftekeningen... Toen dat hoofd geboren werd zag ik dat snebje, blegh.... Kolletje.... Blegh.... En er was al n wit voetje (en later nog een) geboren. Bummer.... Maar nu heeft t toch wel wat ja!
Ja Rabicano breidt zich uit idd! Gaaf vanuit z'n flanken maar eigenlijk niet boven z'n staart.
Even kopie paste: De tweede vorm van stekelharigheid is rabicano. Hiervoor is ook een recessief gen verantwoordelijk. Er zitten witte haren tussen de basiskleur, vooral bij de staart is dit zichtbaar. Er zijn witte haren in de staart en rond de staart te zien, dit lijkt een beetje op de patronen van een wasbeervacht (vandaar de naam racoon). De meeste witte haren zitten bij de flanken en de buik van het paard. De witte haren worden vaak pas zichtbaar als het paard een jaar of zes is, maar soms is het ook al vanaf de geboorte zichtbaar. Bij sommige paarden kun je alleen zien of deze de Rabicono kleur heeft als je naar de staart kijkt, want niet bij alle paarden komen de witte haren op de vacht voor.
Een extreme:
Nour is niet zo extreem en heeft ook nauwelijks witte haartjes boven de staart of witte plukken in z'n staart. Maar bij z'n flanken begint het zich nu wel uit te breiden. Het komt best vaak voor in bepaalde bloedlijnen bij Arabs.
Kijk uit wat je zegt Miran, Nour houdt toevallig erg van schimmel ruinen!
@YildizArabs Bedankt voor je uitleg! Op stal hebben wij een arabiertje staan die donkerbruin is, maar een zo goed als witte staart heeft. Weet ik ook eindelijk waar dat vandaan komt .
Ik zou gewoon al niet zo'n paard kopen omdat hij zó mooi is dat ik 1) of helemaal wegkwijl 2) omdat hij zo gaaf is dat het zonde is hem niet elke dag te aanbidden
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-15 19:18
Haha nou dat is wel een heul gaaf compliment!
Wil teouwens ook RenateHidden bedanken voor alle hulp tijdens de shoot! Thx meis! ❤️