Even when we lose we're winning mijn lieve vent

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Even when we lose we're winning mijn lieve vent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 17:08

Afbeelding

''You're my end and my beginning
Even when we lose we're winning
Cause I give you all of me
And you give me all of you ''

Ik opende dit topic ( [EJL-ITP] Van 'projectje' naar soulmate )een tijdje terug, waarin ik heel toepasselijk zei : ''Waar 2014 een jaar van band opbouwen was voor ons, gaat 2015 een jaar zijn van gedeeltelijk mijn 'ventje' loslaten''

Dat was niet het loslaten wat we nu moeten gaan doen. Er is namelijk geconstateerd dat 'mijn ventje' door trauma in de hals coördinatieproblemen (ataxie) heeft ontwikkeld die helaas niet meer op te lossen gaat zijn.
Het is ingeslagen als een bom afgelopen woensdag, ondanks dat het 'fijn' is dat de puzzelstukjes nu op de plaats zijn gevallen. We hadden zulke mooie plannen samen, hij is zo'n verschrikkelijk mooie persoonlijkheid met een gouden karakter, alles in me schreeuwt dat ik hem niet wil missen. Om dan toch binnenkort die beslissing te moeten maken, puur omdat je zoveel van hem houdt, het is niet te bevatten.

We gaan nu vooral genieten van onze korte tijd nog samen, en omdat het vandaag zulk mooi weer is zijn er geweldige foto's geschoten van Gin, die ik graag met jullie wil delen. Kijk en geniet :

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
Zijn prachtige hoofd <3

En als laatste nog even een gekke Gin, gewoon omdat hij kan

12.
Afbeelding

Ik heb straks 3 jaar zijn baas mogen zijn, en ik voel me ontzettend gezegend dat hij op mijn pad is gekomen. Hij heeft me zoveel geleerd, zoveel laten zien, en me zoveel meer vertrouwen gegeven dan ik ooit had durven dromen <3 Ik hoop ook dat hij weet hoeveel ik van hem houdt en hoeveel ik hem straks ga missen.

Heel cliche, maar het leven kan zo voorbij zijn, enjoy every moment together <3

Tot ziens !

13.
Afbeelding

Supervixen

Re: Even when we lose we're winning mijn lieve vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:24

Wat een schitterend dier!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:31

Ooh wat een schitterend dier...foto 3 is zo mooi...wàt een gaaf paard!!
Ontzettend veel sterkte de komende tijdX

xnoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:33

Wat een knap dier! Geniet er nog maar van en veel sterkte er mee

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:44

Prachtig paard! Geweldige uitstraling! Geniet nog maar flink van elkaar! Sterkte

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:46

Wat een prachtig dier!
Wat zonde dat hij ingeslapen wordt. Is hij niet aan te houden of heeft hij echt pijn en dusdanige coördinatieproblemen dat dat echt niet meer kan?
Sowieso wens ik je veel sterkte!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:46

Ohnee wat vreselijk! Eeuwig zonde, wat een geweldig mooi dier... En wat schrijf je liefdevol over hem. Hoe cru ook; in jullie geval geldt misschien wel: "soms is het beter iets verliezen dan om het nooit gekend te hebben". Heel heel veel sterkte!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:49

Heel veel sterkte wanneer het zover is, maar voor nu... Genieten van hem.
Wat een prachtig paard, en wat ziet hij er krachtig uit.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:17

Lees dit verhaal met een schok van herkenning. Ook mijn jonge paard werd hierdoor getroffen en moest ik 26 feb jl laten inslapen. Ik weet hoe moeilijk de beslissing is. Je mag me altijd pb sturen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:30

Vala schreef:
Wat een prachtig dier!
Wat zonde dat hij ingeslapen wordt. Is hij niet aan te houden of heeft hij echt pijn en dusdanige coördinatieproblemen dat dat echt niet meer kan?
Sowieso wens ik je veel sterkte!

Hij heeft dusdanige coördinatieproblemen dat het gewoon niet eerlijk is om hem gewoon te laten lopen als grasmaaier, hieronder een filmpje die ik heb gemaakt voor de dierenartsen omdat ze dat graag wilden.

Dit was nog een goede dag van hem, soms staat hij zo te spasmen tijdens het eten bijvoorbeeld dat hij er bijna in stikt. Bij mij is het eigenlijk altijd zo geweest : Een dier moet een dierwaardig leven kunnen leven in de zin van de normale dagelijkse behoeften zonder pijn of enorme stress moeten kunnen leven, is dit niet meer het geval, dan wil ik dit niet elke dag aanzien. Je ziet aan hem dat hij alles zo graag wil snappen en doen, maar het lukt hem gewoon niet. Ik heb hem als klein ventje gekocht en ik beloof al mijn dieren om ze ook te laten gaan op het moment dat het moet. Hoe graag ik ook een weg wil vinden of een manier dat ik hem bij me kan houden, het is gewoon niet eerlijk naar hem toe, en hij is me echt te dierbaar om hem zo te moeten zien worstelen met zichzelf elke dag -O-

@ Karoune : Goh wat verschrikkelijk, jij ook heel veel sterkte toegewenst en hetzelfde voor jou, mijn pb box staat altijd open als je eens steun zoekt of gewoon tegen iemand aan zou willen praten. Wat kan het leven soms oneerlijk zijn :(:)

@ bruceandnoon : Hij is ook echt de liefde van mijn leven als het om de paarden gaat, we zijn in het laatste jaar zo enorm gegroeid samen, het is gewoon niet te beseffen dat hij er straks niet meer is.

Iedereen bedankt voor de super mooie berichten <3

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:21

Dat filmpje is wel heel duidelijk ja, ik snap dat je dit niet voort wil laten duren... Nogmaals heel veel sterkte gewenst!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:27

Ahh... :( wat een gaaf dier zeg. Heel veel sterkte!

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:29

Wat een prachtig dier, en wat een mooie en liefdevolle beschrijving.
Het deel dat een dier een dierwaardig leven moet kunnen leven vind ik heel goed van je, ook al leidt het tot hele zware beslissingen.

Heel, heel, heel veel sterkte en je mag me altijd een pb sturen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:16

Wat ontzettend naar, hij toont zo mooi en stoer op de foto's en dan dat filmpje -O-

Dappere beslissing, veel sterkte toegewenst de komende tijd!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:24

Kirsha schreef:
Wat ontzettend naar, hij toont zo mooi en stoer op de foto's en dan dat filmpje -O-

Dappere beslissing, veel sterkte toegewenst de komende tijd!

Dank je wel, hij vind zichzelf ook heel erg stoer :') En dan inderdaad dat filmpje, hoe kunnen foto's toch eigenlijk vertekenen he. -O-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:32

Ooooh ik wist al dat dit topic over Gin ging toen ik de titel las |(

Ik had zo gehoopt dat er nog vele topics gingen volgen van jouw prachtige paard... Nogmaals veel sterkte de komende tijd...

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:37

Wat verschrikkelijk!
Geniet nu nog maar volop van elkaar, en heel veel sterkte eens dat het zover is!
Het is duidelijk dat je je ventje zo graag ziet, hartverscheurend dat het dan zo moet aflopen...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:43

Vind het zo erg voor je.. heel veel sterkte!! Geniet er nog maar lekker van de komende tijd :(:)

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:45

Wat een mooie foto's zeg! Ik heb je vorige topic ook gelezen en je enthousiastme spat ervan af. Wat vreselijk dat je paard zoveel last heeft. Ik leef met je mee, sterkte meid.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:46

Arme, arme Gin. Het is zo'n stoer ding, maar je maakt een hele dappere beslissing Chey. Nogmaals veel sterkte te komende tijd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:02

Waaw wat een mooie foto's! En wat maakt het filmpje helaas veel hartverscheurend duidelijk....

Wat ik me afvraag, heb het filmpje met het geluid uit moeten kijken dus misschien is het al gezegd, maar je ziet hoeveel moeite hij heeft met optillen van een been. Hoe heb je dat praktisch gedaan al die tijd met hoevenkrabben en hoefsmid?

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:04

Wat sneu.... Geniet inderdaad nog maar zoveel mogelijk, dat is alles wat je kan doen! Sterkte...

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:57

Iedereen ontzettend bedankt voor de enorm ondersteunende berichten, wat gaaf dat hij zoveel bewonderaars heeft <3 !

Genoten hebben we zeker vandaag, hij is in de knotten gezet en we hebben hem even 'chique' op de gevoelige plaat vastgelegd :

Afbeelding

Afbeelding

Wat heeft hij genoten, hij had er zoveel schik in , al die aandacht voor hem alleen ! <3 Krijg morgen de rest van de bijna 300 foto's binnen, en de tranen rollen me nu al over de wangen, wat is hij toch 'groot' geworden :+

@ Amaris : Ik heb het hoeven krabben maar een paar keer in de week geoefend met hem, en met heel heel heel veel rust en beleid kon ik zijn twee voorhoeven uitkrabben. Achterhoeven waren we mee bezig, maar dat was nog steeds een stap te ver, ondanks dat we nu bijna een jaar aan het oefenen zijn.

Bij de smid werd hij altijd verdoofd door onze dierenarts, sowieso bij 'vreemde' mensen is het spasme al meer aanwezig, en voor ieders bestwil werd hij dan gesedeerd. Dit wel afbouwend moet ik er bij zeggen, de laatste keer had hij nauwelijks wat nodig, hij kent natuurlijk de smid inmiddels ook en het is minder 'eng'.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:43

Hé jeetje, wat een prachtig paard... En dan zulk naar nieuws.. Heel veel sterkte komende tijd!

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:58

Wat een prachtpaard !
Heel veel sterkte ermee !