Kampioen hengst NAS nieuwe jaargang 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Kampioen hengst NAS nieuwe jaargang 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 13:45

Vorig jaar maart heb ik enigszins noodgedwongen een hengstje erbij gekocht. Dit hengstje Nimroos is een zoon van mijn goedgekeurde valkpanterbonte 1ste premie hengstje in de ban van Pjotr.
Dit is Pjotr:

Afbeelding

Omdat Pjotr vorig jaar zijn laatste afstammingsonderzoek moest afronden en daarvoor minstens 6 volwassen nakomelingen moest tonen moest ik zorgen dat ik die 6 bij elkaar had. En dat had ik dus, echt precies 6 heb ik kunnen vinden en kunnen regelen dat ze komen naar de keuring. Maar helaas kreeg ik ineens het bericht dat er een hengstje, Nimroos, verkocht ging worden en dat er mensen uit het buitenland interesse hadden getoond. Zou hij naar het buitenland verdwijnen, had dit grote gevolgen voor mijn Pjotr. Omdat de eigenaren van Nimroos mij hadden beloofd dat ik eerste keus in koop had mocht hij ooit verkocht worden hebben ze mij gelukkig ook eerst gebeld en heb ik Nimroos gekocht. Hele fijne en eerlijke mensen en dat van het buitenland was echt geen verkooptruck want hoefde zeker geen hoofdprijs te betalen, ik heb zelfs enorm mazzel gehad :)
Nimroos was vorig jaar met de vorige eigenaren ook al naar de hengstenkeuring van het NAS geweest en werd toen ook goedgekeurd met een 1ste premie. Het NAS is heel streng in hun selectie en het is dus echt heel goed dat hij erdoor kwam, ik had helaas wel een voorwaarde voor goedkeuring laten verlopen waardoor hij zijn goedkeuring weer was verloren. Ik had voor 1 juni een spermarapport moeten inleveren en dit heb ik niet optijd gedaan. Ik zag dat ook niet echt als heel erg omdat ik niet perse nog een goedgekeurde NAS hengst wilde (je zit dan ook met de verplichte afstammingskeuringen enzo...), maar ik kwam er te laat achter dat ik hierdoor ook de punten voor het preferentschap van zijn vader Pjotr verspilt had, echt zo dom vond ik dat van mezelf, een goedgekeurde zoon zou 15 van de 30 punten voor preferent opleveren en had ik dat rapport wel laten opmaken had hij die punten gekregen.

Mijn plan was om Nimroos na de afstammingskeuring van zijn vader weer te verkopen. Die afstammingskeuring is inmiddels met goed gevolg afgesloten. Maar het verkoopplan had ik toch uitgesteld omdat ik mijn fout wilde herstellen en dus nogmaals wilde proberen Nimroos goedgekeurd te krijgen en dan wel alle voorwaarden afronden! Dit wilde ik dus niet perse omdat ik nog een goedgekeurde hengst erbij wilde, maar omdat ik de punten voor preferent voor Pjotr wilde behalen.

Dus zo gezegd zo gedaan, ik ben Nimroos gaan trainen en afgelopen januari was het zover, de hengstenkeuring van het NAS.
Hij kwam er weer doorheen, en dat was niet alles, hij werd ook nog eens uitgeroepen tot beste hengst van de gehele nieuwe jaargang, een kampioentje dus *\o/* *\o/*
Mijn plan om hem te verkopen na de keuring heb ik ook weer ingetrokken, ik wil hem nu toch houden :D, ik heb echt een klik met hem en wil hem straks heel graag voor de wagen hebben en wedstrijden starten. Het is zo'n fijne lieve pony en hij heeft ontzettend mooie gangen, ik denk dat hij een hele mooie menpony gaat worden :).

Nimroos is een 4 jarig palomino panterbont hengstje met een stokmaat van 1,10. Hij is kleur getest en de uitslag is dus ook: eeCRcrAaLPlp en negatief getest op schimmel. Doordat hij geschoren is voor de keuring oogt hij wat bleek, maar dit trekt weer bij zodra hij zijn mooie zomervacht krijgt (zie laatste foto's).

Nimroos stond ook in de paardenkrant met een prachtige grote foto *D

Afbeelding

En hij had echt een geweldig keuringsrapport!

http://i743.photobucket.com/albums/xx79 ... g~original

Wat foto's van tijdens de keuring:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat leuke foto's van op het keuringsterrein :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de keuring had ik thuis ook nog wat fototjes gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

En zoals beloofd als laatste nog wat foto's van hoe hij eruit ziet qua kleur en stippenpatroon als hij niet geschoren is :D Wat een verschil he! Dat krijg je helaas bij het scheren van palomino's en valken, zijn vader wordt ook zo bleek van het scheren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus mijn nieuwste mannetje waar ik onwijs trots op ben <3. Dit jaar mag hij nog lekker groeien, hij moet ook nog 4 jaar worden dus is erg jong. Omdat ik zelf zwanger ben zal ik komende maanden misschien alleen wat longeren en leren sturen, misschien dat hij wat kan dekken als er mensen zich melden die het willen proberen met hem, zo niet, maakt niet uit want dit is niet mijn eerste doel met hem. Volgend jaar hoop ik hem goed voor de wagen te hebben en wie weet dan al een start te maken met wedstrijden :).

Bedankt voor het kijken :)

miroxmill

Re: Kampioen hengst NAS nieuwe jaargang 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:45

Wauw wat een prachtige pony!! <3 Gefeliciteerd!

Seyen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:48

Super leuk paardje om te zien! Proficiat met het goede resultaat!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:55

Wat een mooi dier!

Al met al een prachtverhaal. Je had dit bijna misgelopen. Fijn dat je nu twee toppers op stal hebt staan :D

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:16

Knappe Nimroos!! :D

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:21

Wauw wat een stoere stippel! Zitten mooie gangen op inderdaad!

Komt ie ook naar de Appaloosa dag? Zal zelf aanwezig zijn met mijn merrie.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:31

oh wauw! wat een knapperd! <3

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:35

Gaaf! En wat een mooie gangen ook :D :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 17:39

Bedankt voor de reacties :)

Je zowel Pjotr als Nimroos komen naar de appaloosadag! Hopelijk zijn ze beide dan weer wat meer op kleur :).

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:42

Wauw, ook al zo'n mooie :+:

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:49

Wauw wat mooierd!! <3

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:23

Zo zie je maar weer hoe gek het kan lopen. Het is een prachtig paardje, maar dat je een klik met hem hebt is het aller fijnst natuurlijk! Ik wens jullie nog heel veel plezier samen en succes met je zwangerschap ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:46

Knappe Nimroos! En een knappe prestatie om die titel in de wacht te slepen, doorgaans gaat die naar minimaatjes (heb me laten vertellen dat Devdan destijds de eerste kleine maat hengst was die dat binnen sleepte). Ook een prachtig rapport, maar het is dan ook een plaatje om te zien.
Nu wel op tijd het sperma-onderzoek inleveren he! :P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:10

Bedankt!

Toen Clever werd goedgekeurd ging die titel naar een grote maat. Clever stond toen 1A van de nieuwe jaargang en was toen ook nog mini maat, maar ik had me laten vertellen dat hij nooit kans op die titel had gemaakt omdat hij het buitenland gefokt is en ze alleen in Nederland gefokte hengsten die titel geven. Misschien als hij in Nederland gefokt was hij ook die titel had gekregen maar dat zullen we nooit weten :), erg leuk dat ik nu dan toch met een andere hengst die titel voor mijn stalletje eens in de wacht sleep :).

Jazeker dat ik nu het spermarapport laat opstellen en optijd inlever haha, Pjotr krijgt hoe dan ook deze keer die punten voor zijn preferent, dat laat ik me geen tweede keer door de vingers glippen! Of het me lukt die 5 veulens in twee jaar tijd te krijgen is een tweede, ik laat het over aan hoe het allemaal loopt en of er mensen zich melden die eventueel mee wil werken hieraan en vraag hier en daar wat rond aan vrienden/ kennissen, maar ik ga echt niet nog eens zoveel tijd, geld en moeite erin steken zoals ik gedaan had bij Clever....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:13

-kwijl- wat een machtige hengst!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:02

Wat een ontzettend leuk dier!
Jammer van de verliezende stipjes, maar mega uitstraling heeft hij zeg!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:25

Kwijll!! Waauwie! Doet u mij die maar in maatje 1.50m :))

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:44

WAUW!!! :oo _/-\o_ _/-\o_
Dat beengebruik!! :wow: :wow:

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:01

Wat een leuk paard, gefeliciteerd! Ik snap dat jullie dol op elkaar zijn

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:53

Wat een gaaf dier is nimroos, hij heeft in ieder geval zalig been gebruik

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:53

Wat een prachtig paard <3
Ik zag hem al eens in de paardenkrant staan en toen ik hier op bokt een foto zag dacht ik ''he die komt me bekend voor'' Klopt dus :D Echt een leuk dier!

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:08

Het is echt een pracht plaatje, en lopen dat die kan schitterend! <3

p.s heb hem gezien op de hengstenkeuring was mee met Lotte (donja) :D
Laatst bijgewerkt door Nynkee94 op 26-02-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:09

Wauwie! <3

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:20

Oh wat vind ik deze hengst ook gaaf, net als zijn vader absoluut kwijlmateriaal!!! <3 <3
Je hebt echt een stel superknappe hengsten lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:23

Ik vind het mooie pony's
Hoe zit het met nas papier als je een NSPS pony dekt?