Dit is Pjotr:

Omdat Pjotr vorig jaar zijn laatste afstammingsonderzoek moest afronden en daarvoor minstens 6 volwassen nakomelingen moest tonen moest ik zorgen dat ik die 6 bij elkaar had. En dat had ik dus, echt precies 6 heb ik kunnen vinden en kunnen regelen dat ze komen naar de keuring. Maar helaas kreeg ik ineens het bericht dat er een hengstje, Nimroos, verkocht ging worden en dat er mensen uit het buitenland interesse hadden getoond. Zou hij naar het buitenland verdwijnen, had dit grote gevolgen voor mijn Pjotr. Omdat de eigenaren van Nimroos mij hadden beloofd dat ik eerste keus in koop had mocht hij ooit verkocht worden hebben ze mij gelukkig ook eerst gebeld en heb ik Nimroos gekocht. Hele fijne en eerlijke mensen en dat van het buitenland was echt geen verkooptruck want hoefde zeker geen hoofdprijs te betalen, ik heb zelfs enorm mazzel gehad

Nimroos was vorig jaar met de vorige eigenaren ook al naar de hengstenkeuring van het NAS geweest en werd toen ook goedgekeurd met een 1ste premie. Het NAS is heel streng in hun selectie en het is dus echt heel goed dat hij erdoor kwam, ik had helaas wel een voorwaarde voor goedkeuring laten verlopen waardoor hij zijn goedkeuring weer was verloren. Ik had voor 1 juni een spermarapport moeten inleveren en dit heb ik niet optijd gedaan. Ik zag dat ook niet echt als heel erg omdat ik niet perse nog een goedgekeurde NAS hengst wilde (je zit dan ook met de verplichte afstammingskeuringen enzo...), maar ik kwam er te laat achter dat ik hierdoor ook de punten voor het preferentschap van zijn vader Pjotr verspilt had, echt zo dom vond ik dat van mezelf, een goedgekeurde zoon zou 15 van de 30 punten voor preferent opleveren en had ik dat rapport wel laten opmaken had hij die punten gekregen.
Mijn plan was om Nimroos na de afstammingskeuring van zijn vader weer te verkopen. Die afstammingskeuring is inmiddels met goed gevolg afgesloten. Maar het verkoopplan had ik toch uitgesteld omdat ik mijn fout wilde herstellen en dus nogmaals wilde proberen Nimroos goedgekeurd te krijgen en dan wel alle voorwaarden afronden! Dit wilde ik dus niet perse omdat ik nog een goedgekeurde hengst erbij wilde, maar omdat ik de punten voor preferent voor Pjotr wilde behalen.
Dus zo gezegd zo gedaan, ik ben Nimroos gaan trainen en afgelopen januari was het zover, de hengstenkeuring van het NAS.
Hij kwam er weer doorheen, en dat was niet alles, hij werd ook nog eens uitgeroepen tot beste hengst van de gehele nieuwe jaargang, een kampioentje dus

Mijn plan om hem te verkopen na de keuring heb ik ook weer ingetrokken, ik wil hem nu toch houden

Nimroos is een 4 jarig palomino panterbont hengstje met een stokmaat van 1,10. Hij is kleur getest en de uitslag is dus ook: eeCRcrAaLPlp en negatief getest op schimmel. Doordat hij geschoren is voor de keuring oogt hij wat bleek, maar dit trekt weer bij zodra hij zijn mooie zomervacht krijgt (zie laatste foto's).
Nimroos stond ook in de paardenkrant met een prachtige grote foto

En hij had echt een geweldig keuringsrapport!
http://i743.photobucket.com/albums/xx79 ... g~original
Wat foto's van tijdens de keuring:

En wat leuke foto's van op het keuringsterrein

Voor de keuring had ik thuis ook nog wat fototjes gemaakt

En zoals beloofd als laatste nog wat foto's van hoe hij eruit ziet qua kleur en stippenpatroon als hij niet geschoren is

Dit is dus mijn nieuwste mannetje waar ik onwijs trots op ben

Bedankt voor het kijken