21 jaar - ex-manègepaard - eerst geadopteerd nu echt van mij (
), blind & een hoefsmid(hoeven)trauma. Voor meer info over dat laatste is hier veel te vinden:[OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu?
[BEH] Angst voor hoefsmid/vijl: nog opties?
[BEH] Hoeven: Moet ik mij zorgen maken?
Maar ook over dat laatste gaat dit topic, al beginnen we daar niet mee.
Beginnen doen we met [***] die last heeft van spatjes

Erg eigenwijze spatjes

(deze had ik ook even niet zien aankomen, maar het lijkt erger dan het is hoor, hij trapte niet mijn richting uit ofzo
)Jihaaaaaa

Maar daar ging het eigenlijk niet over, het ging over [***]'s grooooooote vooruitgang, en die wil ik nu graag even in beeld brengen

De opstelling

En het beeldmateriaal

Heb 2 filmpjes gemaakt vanuit verschillende hoeken, ik vind het vooral leuk om zijn reacties te zien (of het gebrek daaraan
). Wat ik hier doe is gewoon met de hoeven bezig zijn en het vijlen nabootsen. Nog geen echt materiaal, dat is nog wat vroeg, maar het komt zeker al in de buurt. Geluid aanzetten is dan ook de moeite, dan hoor je hoe echt het vijlen klinkt etc. (en let verder niet op mij
). Grootste probleem waar ik vandaag tegenaan liep was dat ik al een beetje geoefend had op voorhand (moest wel even testen
), daarbij had hij snoepjes ontvangen en nu vond hij het nodig om zelf te beslissen dat het goed genoeg was voor een snoepje
Maar liever dat dan het gedrag wat hij normaal toont bij de hoefbewerking ...
Alles is trouwens met voorbedachte rade en 99% zekerheid dat er niks gaat gebeuren, ik heb dit niet uit het wilde weg voor de lol eens geprobeerd ofzo. Het is work in progress maar er is al zééééér veel progress gemaakt en daarom wilde ik eens wat aan jullie tonen 
(Sorry dat je van de achterhoef niks ziet, had ik niet door, maar vind het wel leuk om zijn reacties te zien dus daarom heb ik het filmpje volledig gelaten)
Hopelijk vonden jullie het niet te saai, er gebeurd niet veel maar dat is juist gooooooooeeeeeeeeeeed
Dus hopelijk kunnen jullie een beetje mee blij zijn met mij, weer een stapje verder naar het ooit echt bijwerken van zijn hoeven! Wie had dat ooit gedacht! (ik niet in ieder geval, en diverse hoefsmeden met mij ook niet
). Als je bedenkt dat ik in het begin amper naar zijn hoeven kon kijken (uitkrabben was al een probleem) ..... Toppertje
Bedankt voor het kijken
Toen heb ik hem wel eens laten bekappen maar daar staat meer info over in de topics als je daar nieuwsgierig naar bent, hij is toen wel bekapt maar hoefsmid vond het zelf niet voor herhaling vatbaar
(en toen was hij nog niet volledig blind wat het ook weer anders maakt). 
) en hier en daar zijn wel wat bekappogingen geweest maar echt goed bekapt is zeker niet regelmatig gebeurd.
bizar zeg! Stoer dat je toch zelf de cursus wil gaan doen en proberen zijn hoeven te verzorgen