Januari
We beginnen 2014 direct op 1 januari, waarop Q hartstikke mooi het nieuwe jaar in knalde!

Meer foto's zijn hier te vinden: [ITP] Quintos knalt 2014 in!
Ook genoten we nog steeds heerlijk van het bos
Februari
In Februari maakte ik deze erg mooie foto van Pipo, waar ik nog steeds erg blij mee ben

Ik ging lekker aan de wandel met Q en maakte meneer duidelijk dat hij ook wel een koekje wilde.
Ook was het tijd voor een zeldzaam familieportret!

Maart
Quintos begon er in maart weer enorm stoer uit te zien

April
In maart ging Pipoo'tje onder het mes zodat ze van die dikke vacht af was. En wat kwam daar een chique pony onder vandaan!

Ook begon het weer wat beter te worden, wat betekend nóg meer buitenrijden dan we al deden, en dan het liefst naar de Ginkelse Heide!

Mei
In mei besloot ik dat ik Quintos op buitenrit bitloos wou rijden. Wat een top beslissing, het ging heerlijk! In het begin hebben we heel simpeltjes op een lage neusriem gereden, maar later kwam er een echt bitloos hoofdstel!

Juni

Juli
Juli, tijd voor de jaarlijkse springwedstrijd op de manege! En wat een enorm goed ronde reden we dit jaar! Waar we vorig jaar nog erg veel twijfelden voor de sprongen en Quintos veel aanmoediging nodig had, trok die nu overal op af en sprong 'ie geweldig! Enorm trots op m'n paardje!

Meer foto's zijn hier te vinden: [SPR-ITP] Opa Quintos op springwedstrijd
Ook reden we nog steeds lekker veel buiten, meestal alleen, en soms met iemand anders, wat altijd weer een feest was!
Ondertussen zag Quintos er ontzettend goed uit; goed op gewicht en voor het eerst sinds jaren weer een zomervacht!

Ook in juli reed ik voor de voorlopig laatste keer op Quintos. Ik zou namelijk in augustus naar Estland gaan om daar drie maanden stage te lopen! Ik had er enorm veel zin in, maar ik zou toch m'n paardje wel gaan missen.
Augustus
Eind juli m'n laatste ritje, en op drie augustus, een dag voor vertrek, m'n laatste wandelingetje met Q.

In Augustus, September en Oktober verbleef ik in Estland. En wat een toffe ervaring! Ik heb stage gelopen op een fokkerij van Akhal Teke paarden en ik heb daar de smaak geproeft van het werken op een stoeterij, waar ik onder andere heb meegeholpen met het trainen v/d paarden, assisteren bij veterinaire zaken en natuurlijk de dagelijkse bezigheden. Ik heb echt een toptijd gehad en enorm veel geleerd. Voor foto's kunnen jullie in mijn twee topics [ITP] Akhal Tekes in Estland!, [ITP] Gouden Teke Kadjaran op de foto en blog kijken. Toch wil ik jullie mijn grote liefde Ozariya niet onthouden

Helaas kreeg ik eind Oktober, een week voordat ik terug naar huis zou gaan, vervelend nieuws. Door omstandigheden zouden de paarden verhuizen op een uur reistijd van mij vandaan. Ik was gebroken, in een klap je paardjes kwijt..
Ze staan nu allebei op een super plek, waar ze top verzorgd worden maar ik mis ze wel verschrikkelijk. Van een zo-goed-als-eigen paardje die je minimaal tweemaal per dag ziet, die je de afgelopen zeven jaar verzorgd hebt, naar een gat waarin je - met geluk - eenmaal per week je paardje een poetsbeurt kan geven. Ik was - en ben overigens nog steeds - er kapot van. 
Quintos op z'n nieuwe stekkie
Al met al, er moest iets gebeuren want ik moet iets hebben om mezelf de dag door zien te komen. Ik heb gekeken of ik Quintos, want dat is toch wel echt m'n grootste vriendje (sorry Pipo), over kon kopen, of een ander, eigen paard kan kopen, maar dit is financieel gewoonweg onmogelijk. Dus op zoek naar een verzorg- of bijrijdpaard, wat toch wel erg lastig is. Gelukkig heb ik het geluk toch een beetje aan mijn kant staan, want binnen vijf minuten van mijn huis af heb ik nu zeer waarschijnlijk een paardje waar ik voor kan zorgen, een leuke Haflinger met de naam Tyco

Tyco staat op manege Zonder Drempels dus dit word hopelijk een nieuw avontuur voor in 2015!