De afgelopen maanden ben ik hem wat intensiever gaan trainen met als doelen;
Oktober: in Katwijk een Endurance wedstrijd uitrijden (hij was nog niet verkeersmak)
November: een reclame film opnemen met Horsesurfing
December: de beginpassen in de dressuur zijn ook gemaakt met een fijne instructeur.
Ik ben iedere keer weer onder de indruk hoe leergierig en zachtmoedig hij is. Hij is gevoelig en kieskeurig en ik ben echt vereerd dat hij mij heeft uitgekozen. Zijn velletje is niet alleen goud maar ook zijn karakter!
1. Net in Nederland aangekomen vanuit Estland

2. Zijn mooie karaktervolle hoofd

3. Zijn moeder Kichitorgai in Estland

4. Net beleerd in Estland, geweldig wat was en ben ik verliefd

5. Endurance, als een pro

6. Horse surfing, had er twee weken van te voren nog nooit van gehoord

7. In een aantal keer over zijn watervrees heen en hij vond het geweldig om die jongens met board te trekken!

8.

9.

10.

11.

We gingen in 2012 naar Estland om te kijken of we een (oudere) fokmerrie konden aankopen.
Terwijl we door de kuddes liepen van de stoeterij zag ik ineens een gouden paard zich zo uitsloven voor ons. Tussen neus en lippen door in de gesprekken over de merrie gevraagd wat hij moest kosten...

Ik mocht de volgende dagen wel helpen hem zadelmak maken. En wat er toen gebeurde tijdens onze ontmoetingen..

Een jaar later kreeg ik een email van de eigenaresse of ik er nog eens over na wilde denken om hem te kopen. Ze herinnerde onze klik en bood hem aan voor een veel lager bedrag. Dat was een kans die ik niet kon laten lopen en binnen drie weken stond hij midden in de nacht op ons erf, goud te schijnen in het straatlicht. Ik had hem een jaar niet gezien dus het was ook een enorme verrassing, en hij is werkelijk een droom!