Vandaag dus maar een echt paarden/zussendagje ingepland met als doelen: Bandito bezoeken en oefenen met trailerladen met Furia.
Furia is altijd al twijfelachtig op de trailer geweest, maar de laatste tijd ging hij er eigenlijk gewoon bijna niet meer op. Hij sloot zich helemaal af en ik met mijn oneindige geduld heb dikwijls uren gestaan om hem er op te krijgen... Met druk van achter (ook al als er iemand achterstond) werd het probleem echt veel complexer dus dat was geen oplossing. Gelukkig heb ik superhulp gekregen en hele goede tips. Vorige week de eerste oefensessie en binnen 3 kwartier stond hij er zo'n 6 keer op!
Om het nog eens te herhalen, en ook op vreemd terrein, en ook in het donker te oefenen, gingen we vandaag met Furia naar het strand. Overigens ook nadat je al 8 jaar samen bent, kan je eerste keren hebben: ik was nog nooit met Furia aan de hand op het strand geweest!
Maar eerst naar de Veluwe, waar ik Dito dressuurmatig weer eens gereden heb (doe ik eigenlijk bijna nooit), was erg leuk om weer eens bij een ander paard te voelen:
1. Bandito, kruising FriesxAndalusier:

2. Tevreden na het rijden

3. Aan het uitladen, heel erg happy!

4. Knappie

5. Dat zoute water he:

6. Echt heel tevreden:

7. Natuurlijk ook even onze vrijheidsdressuurkunsten voor wat mooie plaatjes:

8. Knap koppie!

9.

10. Heerlijk sfeerplaatje

11.

12.

13.

14.

15. En weer op de terugweg de trailer op, loopt er zo in zonder aarzeling:

Ik ben echt zo ontzettend blij dat het trailerladen zo goed gaat, over 2 weken hebben we een clinic van iemand waar ik al héél lang les van wil en nu kunnen we tenminste met een gerust hart op pad (waar ik het enkele weken geleden nog wilde afzeggen ivm het trailerladen).
Daarnaast zal ik ook wel weer heel blij zijn als onze paardjes weer samen staan en zij denk ik ook!