Ik heb de afgelopen tijd aan een paar mensen gevraagd of ik een aantal foto's van hun paarden mocht maken. Ik vind ze op zich best goed gelukt, maar ik zou het fotograferen graag verbeteren. Wat vinden jullie er van? Heeft er iemand tips?
(deze is onderbelicht, dat weet ik. Maar kan ik deze wat oplichten? En hoe?)
Laatst bijgewerkt door Ratties4life op 14-11-14 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Nu kan ik al je foto's zien! Ik heb geen idee hoe dat komt. Misschien een andere browser proberen?
Overigens wil ik je ook best advies geven natuurlijk
Ik zie dat je de meeste actiefoto's mooi vastgelegd hebt. Scherp, veel detail. Maar dan is het erg jammer van de belichting, veel foto's zijn te donker of hebben heel veel schaduw. Zorg er altijd voor dat je niet tegen de zon in fotografeert, dan wordt het onderwerp namelijk donker en de achtergrond heel licht. Ook kun je beter fotoshoots doen op bewolkte dagen of bij het avondlicht, dan is de lichtval op de foto ook mooier. Daarnaast zou ik nog even goed kijken naar de compositie. Op sommige foto's heb je een goede compositie, op andere minder. Bijvoorbeeld bij de laatste foto is het paard mooi in beeld en niet in het midden geplaatst. Dit maakt de foto interessant. Bij de andere galopfoto's zie ik veel dat de achterkant van het paard niet in beeld is en dat is jammer. Zorg er dus voor dat je onderwerp volledig in beeld is, tenzij je bewust een close up hebt gemaakt natuurlijk.
Woow ik zie alle foto's echt mega groot. Kan ze niet goed zien. Normaal kan je niet zulke grote foto's plaatsen, bizar dat bokt dat nu wel heel 'toegelaten'. Normaal geeft ie aan dat ze te groot zijn.