Paardenmarkt Hedel; met volle trailer terug..oepsie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

Paardenmarkt Hedel; met volle trailer terug..oepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:06

:o
We gingen vorige week naar de paardenmarkt in Hedel, ik wilde graag een volwassen grote maat shet om mee te gaan mennen en een vriendin van mij (katharina) wilde graag een shetlanderveulentje en dan het liefst wel een zielepietje..
aanbod van de volwassen shetjes vond ik persoonlijk wat tegenvallen, stond niet echt iets tussen wat ik zocht of ze hadden een fantasieprijsje.. dus besloten dat ik dan ook maar een veulentje mee zou nemen..

De eerste aankoop katharina was een mooi gezond palomino hengstveulentje!
Afbeelding

pony op de trailer gezet en nog gaan kijken voor een veulentje voor mij...
Toen kwam vriendin van mij een zielig klein shetveulentje tegen en toen ze de prijs vroeg werd er meteen een prijs genoemd voor 2 veulens samen dus heb ik het andere veulen maar gekocht (Harrie en Hannibal)... pony's waren ontzettend verwaarloosd en we hebben tientallen commentaren gehad toen we onderweg waren naar de trailer met ze... (hopelijk hebben jullie daar geld bij gekregen, wat zien die eruit, BAH)
Afbeelding

Hannibal
Afbeelding

Harrie
Afbeelding

teller stond dus inmiddels op 3... ondertussen had Katharina alweer een mooi zwart hengstveulen gevonden :') weer een met de naam Harrie, hele mooie pony met papier en in goede gezondheid!
Afbeelding

Ik zag op gegeven moment een zielig superklein palominoveulentje staan, maar geen eigenaar in de buurt en terwijl ik aan het wachten was op de eigenaar zou katharina even bij de kraampjes gaan kijken.. om vervolgens terug te komen met een ondeugend vosveulentje ; Bram.. zucht weer een haha kraampjes kijken noemde ze dat :P
Afbeelding

Na 15 min kwam er eindelijk de eigenaar van het palomino veulen, maar hij vroeg 90,00 wat ik veel te veel vond voor een pony in die staat... wij dus weggelopen met de andere 2 veulens, kwam de eigenaar van de palomino nog achter ons aangerend dat ik de pony toch mocht hebben voor de prijs die ik had genoemd! ik helemaal blij natuurlijk met mijn zielepietje!
Afbeelding

Met 6 veulens op de trailer gingen we richting huis :o :')
Afbeelding

Thuis meteen de veulens nog eens nagekeken.
Van links naar rechts :D Bram, Sugar, Beertje, Harrie the Second, daarachter Harrie the First en helemaal rechts Bailey)
Afbeelding

De 2 zielepietjes (blijken dezelfde vader te hebben dus wij noemen ze de broertjes) en de kleine palomino waren heel verkouden en hadden luisjes, deze 3 hebben we dus naar stal met uitloop gebracht waar ze nu worden behandeld tegen de verkoudheid en de luisjes.. We moeten nog 1 van de 3 scheren vanwege de luisjes, maar aangezien we over de eerste 2 zo'n 2,5/ 3 uur hebben gedaan (en dat met een scheerapparaat voor schapen) doen we die volgende week. De vacht van ze zat vol met stront en klitten en is gewoon niet doorheen te komen. We hebben ze dus voor het scheren eerst helemaal moeten knippen, dan met een scheerapparaat voor schapen en dan afwerken met een gewoon scheerapparaat..
Stiekem is mijn kleine palomino (inmiddels gedoopt tot Sugar) best een knappe pony!
Afbeelding

Bij het scheren van Hannibal (inmiddels Bailey) schrokken we wat we onder de vacht aantroffen...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels worden ze ook al wat tammer <3
Afbeelding

De andere 3 zijn kerngezond en staan lekker in de wei! Bram is echt een onwijs leuke grappige pony! Superstoer en totaal niet bang voor ons! (heel stiekem soms wel een beetje maar dat probeerd ie heel stoer te verbergen), Harrie the Second is ook niet bang en het baasje van de kudde, al een echte hengst hihi, Beertje is wel onwijs bang, we gaan er vanuit dat hij slaag heeft gehad je merkt heel goed het verschil tussen de andere die bang zijn omdat ze mensen niet kennen en Beertje die bang lijkt dat hij elk moment een klap kan krijgen... Met ontwormen stond hij te trillen op zijn benen, ik voelde met vasthouden z'n hart gewoon kloppen... maar gelukkig staat hij met Harrie en Bram en die zijn badass 8-) dus die leren hem wel dat wij niet eng zijn haha
Afbeelding

commentaar mag uiteraard, ieder heeft zijn eigen mening maar wij hadden de ruimte en financien om even de pennymeisjes uit te hangen en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad :D
De 2 broertjes zijn geadopteerd door de moeder van Katharina en daar zullen ze in het voorjaar gaan wonen, Sugar blijft lekker bij mij en komt bij mijn eigen kudde te lopen zodra hij is opgeknapt, Bram en Harrie the Second blijven bij Katharina en Beertje is van de vriend van Katharina!
Zodra de 3 zwakkere zijn opgeknapt gaan ze lekker bij de andere 3 de wei op en daar blijven ze dan fijn staan met z'n zessen :D <3

_PatriciaH

Re: Paardenmarkt Hedel; met volle trailer terug..oepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:10

Aaa wat een knapperds!! fijn dat je ze hebt mee genomen en dat ze lekker mogen gaan genieten van alle aandacht.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:13

poehheee wat zien sommigen eruit ! Dan zullen ze het bij jullie sowieso stuk beter krijgen, toppie !

Ik vind die linkse het leukste ogen op de foto waar ze allemaal op staan :-)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:13

Agos wat zien sommige er sneu uit zeg.. Echt top dat je ze mee heb genomen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:14

Ach gut, de zieltjes!
Gelukkig zijn deze niet in de grote slachttrucks terechtgekomen voor een helse reis richting Italie.

Blij dat er nog mensen zijn die ook Shetjes van de markten halen. Dat smoeltje van die witte op de 1 na onderste foto!

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:16

ooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh vindt super lief van jullie ..je zal misschien wel commentaar krijgen ..maar ik vindt SUPER <3 <3 <3

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:17

Wat een bofkonten dat ze bij jullie terecht zijn gekomen!! Super van jullie!!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:19

hihi de linkse is Bram en is ook heel leuk!! toen ik hem in het begin zag dacht ik echt wat een ***pony, hij trapte naar mensen op de markt en z'n hele uitstraling was gewoon brutaal haha maar ben heel blij dat Katharina hem heeft meegenomen want wat een heerlijk vrolijk en lief beestje is hij!!!

Het enige negatieve dat ik tot nu toe heb gehoord is dat je het leed in stand houdt door dit soort pony's te kopen...maar goed, imo blijft dit leed toch altijd wel bestaan en als je ze daar niet koopt gebeurd het ergens waar niemand het ziet dus tja... Ben blij dat ze het enkele reisje Italie idd hebben kunnen besparen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:20

Wat een popjes. Normaal vind ik de meeste shets, zeker op deze leeftijd, niet zo bijzonder. Maar het zijn stuk voor stuk pracht paardjes.
Maar amai, die twee zwarte pony's, wat een vacht. Luizen of niet.. ze zijn vast blij dat die verstikkende vacht er af is.

Ik ben voor heel veel vervolg topics!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:21

Ach geweldig!! Sugar is echt een leukerd!

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:22

Fijn dat julie ook veder hebben gedacht dan alleen go wat zielig. En dit goed oplossen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:23

Wauw helemaal geweldig! Ontzettend leuk en goed van jullie!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:24

Wat ik begrijp krijgen ze een blijvend huisje bij jullie, dat is fijn :) ziet er leuk uit zo met zn zessen, ik heb wel een zwak voor bram en sugar, heel lief

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:27

Wat ontzettend goed dat je met een volle trailer naar huis bent gegaan....

Buiten dat er lieve mensen zijn zoals jij die zoveel lieverds mee naar huis nemen vind ik dat die paardenmarkten verboden zouden moeten worden, maar dat is geheel mijn mening.

Heel veel plezier met de paardjes! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:51

Jeetje, wat kan er weinig pony onder zo'n dikke vacht verstopt zitten. Inderdaad schokkend zeg! Hopelijk wordt Hannibal snel een echte Hannibal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:53

Ach een 6 span ook leuk := , wat een geweldig stel heren!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:59

Ach gossie wat een leukerdjes en wat sneu van die vachten luisjes.....
Wat mooi dat jullie ze "gered "hebben.....en wens jullie er veel geluk mee....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:07

Wat een bofkonten!!!!

Wanstaltige praktijken zeg.. :/

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:21

super dat jullie ze meegenomen hebben.

Het zijn echte schatjes!

Misschien een domme vraag, maar hoe hebben jullie ze meegenomen?
Ik bedoel los in de trailer met 6 pony`s die elkaar niet kennen gaat dat goed? :o

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:27

Bedankt voor alle leuke reacties had ik niet verwacht hihi! :)

@SanneJas, ja ze stonden los in de trailer, ook zonder halstertjes ivm evt ophangen oid hihi, waren allemaal nogal suf van t op de markt staan de hele nacht dus mede daardoor ging dat supergoed maar ook in de wei samen kunnen ze t allemaal heel goed met mekaar vinden! :D

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:34

Ow wat een leukerdjes!!!! Wat goed zeg dat jullie ze meegenomen hebben en inderdaad ze zullen goed opknappen. Scheren en ontwormen etc. Veel liefde, aandacht en geduld! ik ben ook in voor vervolg topics :D
Laatst bijgewerkt door ju1982 op 13-11-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:34

Geweldig dat jullie ze hebben gekocht! :D
Ze zagen er echt niet goed uit.... Maar ze hebben het geluk dat ze nu een topbaasje hebben!! :D
Ben benieuwd naar meer topics later!! :))

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:36

Ik zag de titel en ik wist meteen dat jij het zou zijn xD

had het al op Facebook gezien. Echt leuke beestjes. Die hebben nu gelukkig een super plekje gekregen!

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:37

Super van jullie!
Dat jullie er nog veel plezier van gaan hebben!

Echt top _/-\o_

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:40

Jeetje, wat zagen die eruit zeg! Top dat ze nu bij jullie zijn :) Ben inderdaad ook wel benieuwd naar foto's van over een tijdje.