Barock Pinto Femme! Maar nu beleerd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Barock Pinto Femme! Maar nu beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:09

Hoi Bokt!

Misschien kennen jullie Femme nog wel..
[ITP] Femme.. Mijn eigen droom pony!
[ITP] Femme, een ruime maand verder!
[ITP] Femme, nog een paar maandjes als puppy-pony!

Maar sinds kort is ze... Beleerd! Ik ben zó trots op hoe het gaat. Femme is zo super relaxt en denkt zo goed met me mee. Ik had me geen betere pony kunnen wensen. Samen volgen we de Parelli Methode en spelen we nu zo'n beetje op level 2. We doen het allemaal lekker rustig aan. Ik heb er inmiddels zo'n beetje 10 keer opgezeten. Ik wil jullie graag laten meegenieten van onze afgelopen maanden. Het is onmogelijk om in 15 foto's een compleet beeld te geven (want ik heb ook maar een paar 1000 foto's van haar :D )

We hebben samen Parelli les en zette online nog wat puntjes op de I. Femme is een echte friendly koningin.
Afbeelding

Afbeelding

Yoyo-game.
Afbeelding

Daarna zat ik voor het aller aller eerst op Femme! Het gevoel is onbeschrijfelijk om voor het eerst op je eigen pony te zitten. Iets waar ik zo lang naar uit keek! En Femme deed het gewoon. Femme wilde wel kriebels, dan stond ze wel voor me stil :) Als een bambi over het ijs zetten we onze eerste 3 pasjes. <3
Afbeelding

Dit is de 2de keer op Femme. We maakten veel gebruik van point to point. Voor Femme was dit erg duidelijk. Binnen een mum van tijd liepen we los (en lichtelijk stuurloos :D) door de bak.
Afbeelding

Dit zou ongeveer de 4de keer zijn dat ik er op zit. We maakten veel gebruik van treintje rijden met een stalgenootje en haar pony. Zo maakten we ook onze eerste drafpasjes :)
Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor kreeg Femme lekker vrij, gingen we grondwerken of ging ze mee als handpaardje door het geweldige bos.
Afbeelding

Gister hadden we weer les en zijn we verder gaan oefenen met Sideways, circling game en het rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had mijn nieuwe barebackpad binnen gekregen, dus die wilde ik natuurlijk graag in de les testen. Ik vond het lichtelijk spannend op mijn half-beleerde pony, maar het ging geweldig. Het Parelli rijden is voor mij compleet nieuw, wat nog wel eens voor verwarring zorgt, maar door de lessen gaat dit vast goedkomen. Zo heb ik mijn teugels nog wat te kort zie ik op de foto's.

De one-rein-stop testen :)
Afbeelding

Voor het eerst konden we meer dan 4 pasjes draven! Hoe trots kun je zijn?! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reacties vinden wij leuk! Houden jullie het lief? :D

Miepie77

Re: Barock Pinto Femme! Maar nu beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:17

heerlijk ontspannen opgebouwd, leuk :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:21

Wauw, wat ziet dit er ontspannen en rustig uit zeg! Respect en zou ook mijn manier van werken zijn! Mag je trots op zijn dat het zo lekker gaat! :D

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:26

Ziet er super uit! Helemaal mijn manier ;) Ben nu ongeveer net zo ver met mijn jonge paint merrie! Gaaf om te zien hoe een goede/juiste band vanaf de grond zo veel kan helpen bij de eerste keer opstappen. Wat een geweldig gevoel om zonder dwang, zware hulpmiddelen en stress je eerste rondjes te rijden he? Veel plezier nog samen!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:28

Ziet er goed en relaxed uit! :j

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:32

Bedankt! Het is inderdaad een super fijn/gaaf/veilig gevoel. Parelli was altijd al iets wat ik ontzettend veel interesse in had, maar had nooit de mogelijkheden om het echt te doen. Toen ik Femme kocht was het voor mij dan ook wel duidelijk hoe we het gingen doen :D Nooit gedacht dat ik zo mijn eerste rondjes op Femme zou rijden!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:41

Ziet er super fijn en vriendelijk uit! :D Leuk!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 15:50

Dankje, leuk om te horen :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:42

ziet er echt geweldig uit! zoveel liefde en rust. Dit is echt een goed voorbeeld van hoe het ook kan :)
Ik zou het ook zeker op deze manier aanpakken :D

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 11:54

Bommeltje_ schreef:
ziet er echt geweldig uit! zoveel liefde en rust. Dit is echt een goed voorbeeld van hoe het ook kan :)
Ik zou het ook zeker op deze manier aanpakken :D

Wat leuk! Strakjes nog eens een ritje maken op de barebackpad. *\o/*

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:38

Wauw wat ziet dat er ontspannen en geduldig uit! Jouw pony heeft geluk met jou! Jullie gaan er wel komen, geweldig duo zijn jullie! :)) <3

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:14

oohhh kijk lekker ontspannen en rustig aan het werk met je mooie dame.
Ziet er goed uit hoor!!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:11

Ja knappe Femme!!! Wat gaan jullie geweldig leuk en fijn :D