Blinde [***]'s nieuwe bunker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blinde Boke's nieuwe bunker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:25

Om even de mensen op de hoogte te brengen die ons super geholpen helpen in dit topic: [VSW] Hoe blind paard veilig naar buiten? even een update-topic hoe het tegenwoordig met [***] gaat. En goeds nieuws: hij heeft een bunker! *\o/* Veel besproken en overlegd, gemeten, bekeken, offertes gevraagd, leveringen afgewacht .. en toen de plaatsing. En nu staat hij er een kleine week in. En het gaat goed :D Dus tijd voor een topicje :)

1. Zo was het eerst
Afbeelding

2. En zo is het nu
Afbeelding

3. Van aan de stallen (links is gewoon open, er is nergens nog stroom in de buurt want hij heeft het niet zo op stroom)
Afbeelding

4. De toeschouwers :Y)
Afbeelding

5. De bunker :)
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Binnenuitzicht
Afbeelding

9. En daar staat die dan!
Afbeelding

10. Hij komt eens piepen
Afbeelding

11. Toch maar weer naar binnen
Afbeelding

Dat is nog een beetje een probleem, het buitengedeelte vertrouwt hij nog niet zo. Maar dat is natuurlijk ook normaal. In die paddock zijn de "accidenten" gebeurd, ondertussen is de ondergrond anders (zand gestort), er is momenteel veel modder wat hem qua bewegen wat onzeker maakt en hij weet natuurlijk nog niet hoe ver hij kan gaan (heb hem wel rondgeleid, maar toch, hij moet het zelf ontdekken). MAAR: er is nog hoop!

12. Stapje voor stapje komt het goed
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En dan ziet het er zo uit :)
Afbeelding

In zijn schuilstal heeft hij nu ook een drinkbak en daar heeft hij al uit gedronken, de rest komt wel. Ik vind het ook wel goed dat hij die schuilstal als zo veilig beschouwd (was eerst niet zo, bij het minste rare geluid rende hij naar buiten, nu 'rent' hij juist naar binnen :+ ). Dus komt helemaal goed :)

En ook nog even zeggen: ik sta op een pensionstal, heb al vaak gezegd dat ik de meest geweldige pensioneigenaren hebt maar dit ga ik nu nog eens zeggen, want het is ook gewoon zo! Hoeveel mensen zouden dit klaarkrijgen op hun pensionstal. Echt topmensen! :D

Bedankt voor het kijken :)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:31

Ziet er netjes uit. Je zou in de schuilstal rubber matten kunnen neerleggen. Van die waterdoorlatende, die zijn perfect en dan kan hij warm liggen. Buiten in de blubber zou je ringmatten kunnen leggen. Dit maakt het wat minder glad voor hem als het erg blubberig is.

Wat ben jij toch een goed baasje.

Solleke_Noah

Re: Blinde Boke's nieuwe bunker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:35

Zoals al eerder gezegd: top oplossing en heel netjes gemaakt! Zo heeft hij voldoende frisse lucht en die extra beweging krijgt hij samen met jou wel :) Echt geweldig hoe je zo met hem meedenkt!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:38

Echt petje af voor jou als eigenaar en voor je pensionhouders! Zo kan je blinde paardje ook op een veilige paardvriendelijke manier gehouden worden! Komt helemaal in orde! Toppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:02

Dank jullie :o

Ik ga het voorlopig even afwachten maar was inderdaad ook aan het denken over roosters en dan daarop een laag zand (zodat hij geen 30cm inzakt op een slecht moment) maar dat kijken we nog wel even, moest eerst weer een beetje sparen :') Het is verder zijn dagverblijf, 's nachts gaat hij gewoon op stal dus denk niet dat er meteen behoefte is om echte ligplaatsen te maken. Ik vind het ook wel handig die beton, slijten zijn hoefjes een beetje ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:20

Gaaf zeg dat hij op deze manier toch nog lekker naar buiten kan!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:28

Mooi plekje, fijn dat hij veilig naar buiten de frisse lucht in kan. Volgend jaar zomer staat hij daar lekker te soezen in het zonnetje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:30

Super oplossing! Ik hoop dat hij zich daar met de tijd compleet veilig in kan voelen. En idd, super staleigenaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:08

Dank jullie. Ik hoop inderdaad tegen volgende zomer dat beeld te zien :j Stap voor stap zal hij het wel gaan verkennen en voorlopig vindt hij zijn schuilstal meer dan prima dus dat is ook iets (die is 5x4 dus al fijner dan een gewoon stalletje).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:18

Ha, de Boke Bunker in actie. Ziet er goed uit!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:57

Ik snap dat je graag een veilig hekwerk wil hebben voor je blinde paard.
maar op mijn vorige stal kregen ook deze uitlopen.
1 paard hierdoor een hele lange tijd op de kliniek gestaan en 1 paard overleden.
ik ben dus geen fan van deze hekwerken.
ik hoop dat broke het er beter in doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:46

Wat was er gebeurd dan?
Er is altijd een kans op ongelukken maar dat heb je met alles. Denk dat er al meer paarden gewond geraakt zijn of erger door andere dingen dan deze hekken .. Met alles heb je kans dat het mis gaat, je probeert er gewoon het beste van te maken :)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:52

1 door trappen naar ander paard.
been vastgekomen en gevallen terwijl been nog vast zat.

andere tijdens het spelen met buurman.
vastlopen te zitten en achterover geklapt.

en zolang stonden die hekken er niet. Ze zijn hierna ook weer weggehaald.

ik bedoel alleen maar te zeggen wees voorzichtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:57

:j Dank je wel, dacht eerlijk gezegd wel zoiets, zou ik ook bang voor hebben als alle paarden zo'n uitloop hadden. Hier staat het echt apart, kan geen paard in de buurt en verder heeft [***] geen behoefte aan interactie met andere paarden (en geen losse beentjes) dus dat alles beperkt het risico ook wel :) Maar we zijn zo voorzichtig mogelijk :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:10

Heel netjes opgelost zo. Voor de natte dagen zou iets van een rooster-met-zand idee nog wel iets zijn. Rubber matten met gaten zou ik persoonlijk niet nemen; die gaan deels inzakken/deels omhoog komen en daar kan hij dan over struikelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:26

Netjes zo :j , denk voor Boke het meest veilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:41

Dank jullie :D

Het rooster-met-zand blijft een optie :j Momenteel kijken we het even aan, het had eigenlijk nog een tijdje droog moeten geweest zijn na het plaatsen, want het zand is echt in een (modder/water)put terechtgekomen en had eigenlijk nog tijd nodig gehad om zich te zetten. Heb nog een paar dagen gewacht maar als ik moest wachten tot het een hele tijd droog was .... Dus nu is het even behelpen, maar in principe komt dat wel in orde, en moest dat toch niet zo blijken kan er dan nog zo'n roosterconstructie gelegd worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:56

Wauw, wat heerlijk voor Boke. Lekker zijn eigen plekje. :D Wat zal hij blij met je zijn! Je doet het ontzettend goed, mijn complimenten. Heerlijke topics heb je ook altijd. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:29

Dank je wel, fijne reactie :D

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:50

Ziet er goed uit!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:56

Had je vorige topic wel gezien, maar wat heb je het perfect opgelost! Echt toppie hoor, wat jullie doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:00

Dank jullie :)
Het gaat echt super, ben zo blij! En [***] ook :Y)
Vandaag heeft hij voor het eerst er een volledig dag in gestaan, helemaal geen probleem. Hij blijft wel nog in de stal, maar zag hem ook staan suffen met zijn hoofd naar buiten, dus hij blijft niet achterin in een hoekje staan. Verder eet hij goed (uiteraard :+ ) en drinkt hij ook. Heb ook eens een emmer met een schep brokjes aan de poort gezet en gewoon weggegaan (dus niet gelokt ofzo), binnen 2 minuten was de emmer leeg :Y) Dus hij durft wel naar buiten, binnenkort zal hij ook wel uit zichzelf gaan rondwandelen en zonnebaden denk ik :)

Afbeelding

Afbeelding

*trots op pony* <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:14

*\o/* *\o/* *\o/*

Superknollie.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:21

+:)+ +:)+ Het ziet er geweldig uit zeg. En bedankt voor je pbtje.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:08

Ziet er goed uit Sabine dat gaat helemaal goed komen heeft gewoon een beetje tijd nodig :D