Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:38

Heel mooi geschreven, en wat een ontzettend mooi paard! Wat oneerlijk.. Heel veel sterkte!!

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 22:42

Wederom dank voor jullie lieve reacties. Bokt was en is echt een enorme steun voor me in deze hele nachtmerrie..

ChrisXe wat verwoord je dat prachtig. Ik denk dat het ook zo was... Met hem samen ging alles naar een soort hoger niveau. Ik heb dat nooit eerder meegemaakt met een paard en ik weet ook niet of ik het ooit weer zal ervaren. Hij was zo ontzettend bijzonder en samen waren we echt een team..ondanks alle moeilijkheden. We hielpen elkaar waar mogelijk. Hij heeft me een paar keer letterlijk een sleepie gegeven door extra druk op het touw te zetten om me zo met mn zere pootje door mul zand heen te helpen. En dat soort dingen waren eerder regel dan uitzondering. Hij was echt speciaal....

Ilona, ik heb natuurlijk ook nooit de nadruk gelegd op de negatieve dingen. Niet in de laatste plaats omdat ik altijd heilig ben blijven geloven in zijn karakter (en dat bleek eenmaal op pijnstillers ook juist). Maar het is beslist niet makkelijk geweest nee. Geluk zat m echt in de kleine dingen want over all was het eigenlijk allemaal heel erg moeilijk, hij was zo'n gevaar voor zichzelf.... Gek genoeg had dat niks te maken met onhandigheid want hij kon op de centimeter af een plank een rotschop verkopen of juist ontwijken. Ook van mij was hij zich altijd heel erg bewust en ik heb me nooit een moment onveilig gevoeld bij hem (althans, met uitzondering van die keer in Houten nadat hij brak tijdens de ereronde, toen was hij echt even ''weg''). Hij kon heel raar doen maar heeft nooit iemand geraakt, paste daar altijd zó goed voor op!
Maar het was echt moeilijk hoor... Een kruiwagen kon niet blijven staan, het risico was dat hij daar per ongeluk langs zou schaven in een van zn stuiter-acties en als dat zou gebeuren zou hij het ding zonder twijfel in elkaar hebben geschopt.....en dat is een behoorlijk risico natuurlijk. Maar ook dat gedrag bleek dus puur pijn te zijn. Hij wist gewoon niet meer wat hij met zichzelf aan moest en was boos op alles. Dat was niet makkelijk..
En op pijnstillers had ik ineens mn vriendje terug... Dat is een heel erg dubbel gevoel. Enerzijds was ik zó blij dat hij echt was wie ik dacht dat hij was. Je hebt ineens je gompie, je appelige vriend weer terug. Anderzijds realiseer je je waarom hij ''weg'' was....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:51

Zo horen EJL topics niet af te lopen. :n Daar hoort 'nog lang en gelukig' bij. En dat heeft niet mogen zijn. Maar gelukkig heb je naar hem geluisterd.

Hij heeft een goed en verstandig baasje gehad, meer kan een paard zich niet wensen.

jitskenienke

Berichten: 379
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:56

wouw prachtig verhaal!
meer woorden heb ik er niet voor..

maj0

Berichten: 6615
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:04

Kaus schreef:
Tranen rollen over mijn wangen. Wat een heftig verhaal...
Je hebt een goede beslissing genomen! :(:)


Zelfde hier.


Heel veel sterkte.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:16

Pft, dit is echt het eerste topic waar ik tranen met tuiten heb zitten huilen. Dit is met zoveel pijn en emotie geschreven dat je haast niet anders kan. Heel veel sterkte, er zijn er niet veel die zo naar hun paard zouden luisteren, je hebt de juiste keuze gemaakt.. :(:)

Estherbrink1

Berichten: 497
Geregistreerd: 27-01-13
Woonplaats: Nijkerk

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:52

Ook hier tranen, wat heb je het prachtig omschreven. Heel veel sterkte met het verlies!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:09

Jullie waren zo prachtig samen Amy, echt. Jullie hoorden bij elkaar, dat blijkt uit je tekst,
maar ook uit je foto's en alles wat ik altijd op fb lees.
Het is het enigste en eerlijkste besluit wat je hebt kunnen nemen,
om hem te helpen van de pijn. Vreselijk, maar waar.

Ik weet hoe vreselijk het is en ik wil je ook niks anders dan onwijs veel sterkte wensen,
ooit, ooit word het iets makkelijker om aan terug te denken, maar echt slijten doet het nooit,
al zeggen ze van wel.

Sterkte Amy. :* :(:)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:21

;( Wat vreselijk voor jullie dat het zo heeft moeten lopen. Zo jong nog.. Wat een gemis.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:26

Hier ook tranen en een brok in mijn keel. Heel erg veel sterkte toegewenst !

gezienanas

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:42

Jeetje wat heb je dit gigantisch mooi beschreven. Mn haar gaat er recht van overeind staan . Echt kippenvel! Heel veel sterkte in de moeilijke periodes.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:57

tranen in m'n ogen, jeetje zeg.
Wat een knapperd, wat een knapperd..
Heel heel veel sterke! Wat heb je het mooi geschreven.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 02:23

Wat heb je dit ontzettend mooi geschreven. Heelveel sterkte met dit verlies. Ik weet het is een zwaar besluit, maar wel de eerlijkste.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 06:42

Heel mooi beschreven, heel veel sterkte met het verlies van je maatje! :(:)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:00

Ook hier tranen in de ogen. Meisje meisje toch, ik zou willen dat ik hem terug kon brengen voor je, maar dat kan niet. Laat de mooie herinneringen de leidraad van zijn nagedachtenis zijn. Een dikke knuffel voor jou.

ponycrosserr

Berichten: 588
Geregistreerd: 07-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:36

Tranen rollen over mijn wangen, heel veel sterkte!

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:40

Wat heb je het prachtig opgeschreven. De liefde van jou voor hem straalt van mijn computer af. Wat een bijzonder dier was. Hij. In zijn ogen zie je duidelijk verschil met je eerdere fotoś dat het niet meer ging. Goed van je dat je voor hem hebt gekozen. Veel sterkte

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:44

Brok in mn keel, tranen in mn ogen.... wat ontzettend jammer dat dit zo voor jullie is afgelopen....
Sterkte met het verlies van je maatje!

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:10

Ik weet niet wat te zeggen...
Jouw verhaal, er zit zoveel emotie in, het is net of ik naast je stond terwijl je het meemaakte...

Veel sterkte met het afscheid van je geweldige kanjer...

Mede door jouw verhaal, zal ik hem altijd herinneren...

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:34

Wauw heeel mooi geschreven, zit echt met tranen in mijn ogen! sterkte :(:)

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 16:58

Bedankt weer voor alle lieve reacties!!

Hij heeft op mij echt een onuitwisbare herinnering achtergelaten en ik kan alleen maar hopen dat ons verhaal een stukje bewustwording kan verzorgen; een paard doet niets voor niets! We hebben het zo lang toegeschreven aan hormonen en toch klopte dat al nooit voor mijn gevoel... paarden hebben zo'n bijzondere manier van communiceren... als ze iets doen wat niet 'voegt' proberen ze iets te vertellen! Umoyax zijn happen was pure communicatie. Het slopen en gek doen en niet laden had allemaal te maken met de pijn.
Hij heeft het me zo lang geprobeerd te vertellen in ruil daarvoor kreeg hij op zn kop... ik wens niemand alleen al het schuldgevoel toe wat je daaraan overhoudt ;(

een paard doet niks zomaar... Hij heeft ondanks alles altijd zo zijn best gedaan voor me... ik zal dat doorzettingsvermogen, dat pure karakter, nooit vergeten. En hij heeft me geleerd om meer dan ooit te luisteren naar wat mijn dieren me proberen te zeggen...

Flint09
Berichten: 409
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:03

Wat een verhaal voor ups & downs - heel mooi verwoord , en wat een prachtige hengst was je paard !

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:41

Ah god, amy ik vind het zo moedig van je. Ik kan je zeggen dat ik alleen maar mag hopen ooit zo moedig als jou te zijn als ik ooit voor deze beslissing kom te staan.

Serieus, heel veel lof voor jou en sterkte toegewenst. :+:

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:05

Oh god. Gewoon met tranen in mn ogen, en een paar die lans mn wangen zijn gerold. Prachtig verhaal.. sterkte. Erg moedig.

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Het laatste halfjaar met de liefde van mijn leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:29

Ik weet niet of ik moedig ben... Ik voelde en voel me vooral ellendig. Ik denk niet dat het te maken heeft met moed. Alleen maar met liefde... Het is uit liefde dat ik hem liet gaan. Omdat ik niks anders meer voor hem kon doen.

Mn moeder vond een prachtig citaat:

''The best love is the one in which the love for each other exceeds the need for each other''

En dat is hoe het is.... Liefde was sterker dan de nood om hem bij me te houden. Liefde stelt je in staat beslissingen te nemen die je nooit in je leven wilt nemen. Liefde doet je boven jezelf uitstijgen, houdt je overeind als het moeilijk is.

Hij was al die tijd zo sterk geweest voor mij... Dat hield me ook op de been... Hem laten zien wat hij me had geleerd door nu sterk te zijn voor hem. En dat heb ik best een hele tijd volgehouden, zodat ik door kon blijven gaan waar ik eigenlijk als een zielig hoopje op de grond had moeten storten.

Er gaat geen dag voorbij dat hij niet in mijn gedachten is....