Mijn eerste fotomeeting met mijn grote vriend!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Mijn eerste fotomeeting met mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:23

Hoi hoi,

ik zal ook maar eens een topic hier plaatsen van mijn grote vriend Felix.

Even wat informatie.....

Ik ben Nanda en alweer 34 jaartjes oud (goh wat gaat het toch hard). Mijn grote vriend is Felix, op dit moment 8 jaartjes jong. Ik heb Felix 3 jaar geleden gekocht, op dat moment had ik nog een andere grote vriend, Uncas, maar ik wist dat ik hem op korte termijn moest gaan missen |( .
Ik was eigenlijk op zoek naar een merrie, maar ik had 1 keer op marktplaats vergeten aan te vinken dat ik een merrie zocht en ploep......daar kwam Felix tevoorschijn tussen alle advertenties. Hij sprong er meteen uit voor mij en pas toen ik de advertentie las kwam ik erachter dat hij dus een ruin was :j . Toch had ik meteen het gevoel.... die moet ik hebben, dus maar gelijk gemaild naar de verkoper.
Die gaf mij meer informatie (hij bleek bv geen papieren te hebben) en ik kreeg steeds meer het gevoel dat Felix het paard voor mij was, dus toch ook maar een afspraak gemaakt.
Om een lang verhaal kort te maken......ik heb hem al gelijk na de eerste keer kijken gekocht! En dat terwijl ik hem niet eens in de galop kreeg 8)7 , maar hij gaf mij zo'n vertrouwd gevoel.
En tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van gehad, hij is dan wel geen bewegingswonder, maar het is een super betrouwbaar paard met een gouden karakter en een hele eigen persoonlijkheid waar ik toch wel erg verliefd op ben geworden <3

Omdat een vriendin van mij wel eens naar fotomeetings ging, wekte dat ook mijn interesse en aangezien ik zelf geen mooie foto's kan maken en ik van mijn vorige paard veel te weinig foto's heb....was al snel de keuze gemaakt om Felix ook maar eens op te geven.
Ik gaf hem er maar gelijk voor 3 op, met helaas weinig resultaat, 2 gingen niet door en de 3de werd verzet naar een datum dat ik niet kon.
Nog maar een poging gedaan en Felix weer voor 3 meetings opgegeven. Wat schetste mijn verbazing? Voor 2 gelijk uitgekozen en bij de 3de stond hij als 1ste reserve (en omdat er 2 modellen toch gelijk afzeiden zat hij ook daar nog bij). Nu nog hopen dat ze door zouden gaan.

Op 21 september 2014 was het dan zover: Onze eerste fotomeeting, gehouden Zeegse.

Ik had Felix mooi opgevlochten en mooi gepoetst, tuigage helemaal weer schoon en ingevet, kortom er kon vast weinig mis gaan.
Niet dus, ha ha! Bij het uitladen stampte Felix gelijk in de mest en zat ik er lekker onder, de grapjas :D
Bij de portretfoto's bleek dat hij echt van weinig onder de indruk was en er waren maar weinig momenten dat hij beide oren mooi naar voren had en ook nog eens een alerte blik in de ogen. Ook bleek de heide en allerlei groen erg in trek.

Maar goed, dat was dan ook het enige, al vreesde ik voor de foto's. Gelukkig waren er hele lieve fotografen die erg aardig waren en er wel de humor ook van in zagen. Hij heeft geloof ik wel wat harten gestolen <3

Toen mocht hij in de paddock voor de losgooifoto's. Dat vond hij blijkbaar wel leuk, want hij gaf een mooie bokpartij weg. Toch hoefde ik hem maar aan het eind te roepen en hij kwam rustig naar mij toe en kon ik het hoofdstel rustig weer omdoen.
Bij de rijfoto's gedroeg hij zich ook weer erg voorbeeldig en was ik juist degene die aanwijzingen kreeg: LACHEN! Mmmm nou ja ik ben nou eenmaal met rijden erg geconcentreerd. Toch heb ik mijn best gedaan om te lachen en dat is ook wel gelukt.

Ik vond het een super leuke dag en Felix gedroeg zich eigenlijk voorbeeldig (soms dus te voorbeeldig) en ik heb hele leuke en aardige mensen ontmoet. Dat smaakte naar meer en ik had dus erg veel zin in de andere 2 meetings.

De fotografen die Felix op de foto hebben gezet zijn:
magda_90 - Magda - http://www.makwafotos.nl
DrawnHorse- Veronique - http://drawnhorsefotografie.weebly.com
Hollyfield - Ramona - http://hodafi-fotoexpositie.weebly.com/
mariekeoo - Marieke
Iris

De meeting was goed georganiseerd door Lotte (Caily op bokt)
Nogmaals bedankt dames voor de prachtige foto's en leuke dag _/-\o_

En dan volgen natuurlijk nog een aantal foto's van die dag (in willekeurige volgorde .

Afbeelding
Eentje waar hij helemaal op staat

Afbeelding
ligt hier dan helemaal niets te eten?

Afbeelding
Een alerte blik in zijn ogen

Afbeelding
Ja ik ben toch wel heel erg gek op Felix!

Afbeelding
Eentje in het zwart-wit :D

Afbeelding
Los in de paddock

Afbeelding
Ik ben ook wel eens niet relaxed, baas }:)

Afbeelding
Door een andere fotograaf

Afbeelding
4 voetjes van de vloer

Afbeelding
Erbij zitten is wel vertrouwd......zeker met een beetje biks in je hand ;)

Afbeelding
Tenen naar binnen!!

Afbeelding
Geconcentreerd

Afbeelding
Dit is dan de laatste, want anders houd ik niet op met spammen :D

Ik hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten als ik en binnenkort zal ik ook wel een topic maken van de andere 2 meetings.

droomy

Re: Mijn eerste fotomeeting met mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:29

Het plezier spat ervan af, dat is 1 ding wat zeker is.

Je ongelukje bij het uitladen is gelukkig niet meer zitbaar ;)

Wat een raar vlekje heeft hij naast zijn bles rechts, moeilijk te geloven dat het er echt bij hoort haha.

Lukt de galop inmiddels wel? :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:30

Wauw wat een knapperd! <3 leuk stel zijn jullie!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:32

Dank je! Ik heb ook echt plezier met hem.

De fotografen kunnen heel wat shoppen ha ha en de foto's zijn niet van heeeeeel dichtbij genomen.

Dat vlekje hoort er niet bij. Felix vond het nodig om met een weidegenootje te gaan klieren vlak voor de shoot :(

Bedoel je die tenen van mij in de galop? Nee dat blijft een punt van aandacht al denk ik niet dat het helemaal ooit goed gaat komen |(

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 20:35

romy_paard schreef:
Wauw wat een knapperd! <3 leuk stel zijn jullie!

dank je wel.
Ik sta ook elke keer weer verbaasd hoe knap en chique Felix kan zijn, wanneer ik hem opgevlochten heb.
Bij de 2de meeting had ik zijn manen niet ingevlochten, maar dat vind ik ook wel wat hebben. En bij de 3de meeting had ik de manen wel ingevlochten, maar zijn voorpluk niet. Toch even net wat anders.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:05

Wat een super leuk paardje! En je kunt zeker blij zijn met de foto's

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:04

Leuke foto's! :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:34

Dank jullie wel :-)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:48

Die betrouwbaarheid straalt hij ook echt uit zeg!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 09:58

Thanks!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:04

Ahh het is je gelukt! :D

Erg leuke foto's! !

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 18:25

Dank je Berdien!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:27

Wat een leuke foto's! :D

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 18:29

MarlindeRooz schreef:
Wat een leuke foto's! :D

Dank je wel :-)