Eros eerste echte kennismaking met paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Eros eerste echte kennismaking met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:18

Negen september is de dag dat mijn lieve Eros werd geruind, zodat hij gewoon lekker paard zou kunnen zijn in plaats van in afzondering leven. Zijn officiële naam was Piconero, maar omdat ik dat te lang vond heet hij nu Eros, vernoemd naar de god van de liefde dus. Een week later heb ik hem naar huis gehaald, eerst de hele omheining veranderd want de grootste die er ooit in had gelopen was een pony van 1.48, en daarvoor was het lint eigenlijk al te laag dus het direct maar groots aangepakt en helemaal vernieuwd. Hij staat nog steeds alleen op het land, heeft wel zicht op de andere pony's maar aangezien dat merrie's zijn en hij al vrij veel hengst was hebben we ze niet te dichtbij. Maar omdat het nu al drie weken geleden is dat hij is geruind en hij met alles al een stuk rustiger was besloot ik hem vandaag mee te nemen naar mijn vriendin zodat hij voor het eerst echt met andere paarden samen kon zijn, en hij vond het echt geweldig. Nog even een klein paspoortje:

* Eros (eerst dus Piconero)
* Ruin
* Zwart zonder aftekeningen
* 1.62 m
* 16-12-2011

Eerst even met Kjäni, een achttienjarige ijslander ruin. In eerste instantie enkel naast elkaar omdat hij dat gewend was van op stal.

Afbeelding

Vervolgens samen in de paddock toen we ze nog vast hadden.

Afbeelding

En toen dat ook een tijdje goed ging toch maar los!

Afbeelding

Even ruzie maken hoort er natuurlijk ook bij

Afbeelding

Wat gepaard gaat met wat rare sprongen

Afbeelding

Afbeelding

Toen wilde Kjäni even laten zien dat hij niet bang was

Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk was alles goed

Afbeelding

Ook mocht hij daarna nog even kennismaken met de tienjarige merrie Gola, maar ook al probeerde hij er niet op te gaan hebben we hem daar maar niet los bij gelaten omdat hij er toch net iets teveel interesse in had.

Afbeelding

Ik vind het echt heerlijk dat ik me nu geen zorgen meer hoef te maken over dat hij zoveel op stal staat, want voor zo'n jong dier is dat natuurlijk niet leuk. Deze winter blijft hij dus gewoon lekker op het land en van het voorjaar pak ik hem weer op, dan is hij ook dik 3 en hoop ik dat hij wat voller is geworden. Dit was dus de allereerste keer dat hij zo samen stond met een andere paard en ik ben zo blij dat hij het zo goed deed, dan kan hij er hopelijk over een tijdje gewoon lekker een maatje bij!

X_Jitte_X

Re: Eros eerste echte kennismaking met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:23

Wat leuk!! Echt een leuke ruin :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:11

Wat een knapperd <3

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:40

Wat fijn voor hem zeg! Zal een fijne winter voor hem worden.
Hij is mooi zwart!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 23:06

Ja dat hoop ik ook echt :) en in de zomer is hij zelfs nog zwarter, nu was hij een beetje grijs doordat hij al had gerold en hij ook al een beetje wintervacht heeft aangemaakt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:37

Wat een stoere foto's die van het steigeren haha! Mooi dat het zo goed ging! Op naar 'n vriendje voor 'm :D
Leuke IJsjes ook :D