Hallo allemaal

Vanaf begin Augustus tot het eind van Oktober verblijf ik in Estland op een Akhal Teke fokkerij als stage. Ik studeer aan Van Hall Larenstein, de opleiding Equine, Leisure & Sports. Mijn stage had als doel om te 'kijken' hoe het is om mee te draaien op een bedrijf en alles eromheen.
Naast al het werk, wat voornamelijk bestaat uit voeren, stalwerk en het werk met de jonge paarden, is er ook lekker veel tijd om te relaxen en met mooi weer (wat het nu helaas niet is

Genoeg gepraat, foto-tijd! De foto's staan niet op logische volgorde en zijn van de gehele periode dat ik hier ben.

Fuksiya (zwart) en Gul-Oylyk (bucksin), beiden dames hebben van het weekend de Europese kampioenstitel van hun leeftijdscategorie gewonnen! Fuksiya is twee jaar oud en Oylyk een jaar.

Pamela, een enorm rastypische merrie en haar té schattige veulentje. Bijzonder veulen, want Pamela is 'al' 14 en dit is pas jaar tweede veulen. Pamela is een erg goede merrie die vanuit Rusland hierheen gekomen omdat ze hier meer kennis en mogelijkheid hebben om 'lastige' merries drachtig te krijgen, omdat beiden staleigenaren dierenarts zijn. Naast Pamela zijn er nog meer erg goede, maar lastige merries vanuit Rusland.
Ook is dit het veulen wat ik geboren heb zien worden

En hoe de kleine man er vandaag de dag bij staat. Hartstikke brutaal want hij weet heel goed dat de tweebener kriebels en knuffels geeft, want dat doet ze maar al te graag. Want geef nou toe, je kan toch geen genoeg krijgen van dat koppie

Prachtige Rubai, een van mijn favoriete merries. Een beetje een apart, zenuwachtig geval maar in het weiland enorm lief.

*klik* *klik*
Kichitorgai (bucksin) en Toidjakhan (bruin), twee van de 'lastige' merries die voor volgend jaar beiden drachtig zijn!

Kalibar, de enige ruin van het gehele stel die nu ook nog is gedoemd om tussen de merries te staan. Meneer denkt meteen dat hij hengst is geworden wat nog wel eens voor maffe situaties zorgt.

Last but not least, mijn grote favoriet Ozariya

*klik*
Mooie foto van mij en Ozariya tijdens de zonsondergang. Is toch wel hét pennymoment

Voor meer foto's en verhalen kunnen jullie op mijn blog kijken.

Fotografische tips zijn altijd welkom, maar onthoud dat dit gewoon hobby-fotograferen is

Groetjes!