Rij met ons mee over de Utrechtse Heuvelrug: helmcamera

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Rij met ons mee over de Utrechtse Heuvelrug: helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:57

Hoi bokkers!

Gister heb ik voor het eerst mijn helmcamera uitgeprobeerd en dat heeft leuke beelden opgeleverd! In totaal heb ik denk ik wel voor een half uur aan beeldmateriaal, maar dat wordt voor de kijkers natuurlijk een beetje saai. Heb dus geprobeerd om een mooie korte impressie te geven, maar echt heel goed in inkorten ben ik nog niet haha. Hoop dat dit dus niet te lang is om naar te kijken :)

Ik rij met mijn Draver merrie Freya, ze is 6 jaar en sinds januari bij mij. We zijn erg blij met de Utrechtse Heuvelrug, kilometers aan ruiterpad ligt hier. Waar de buitenritjes eerst nog wel heel spannend waren, kunnen we nu probleemloos zelf het erf af en kilometers maken. Zoals ook op het filmpje te zien is, moesten we langs een stuk waar boswerkzaamheden waren. Dat had ze nog nooit eerder gezien dus ik twijfelde of ik het aandurfde erlangs te gaan, maar uiteindelijk was er eigenlijk niks aan de hand!

Geniet mee!

Tipje: zet de kwaliteit op HD, geeft verreweg het mooiste beeld. En zet je geluid niet te hard op de galopstukjes, de wind kan dan nog al eens piepen!

Tot de volgende keer! :wave:

Janneke93

Re: Rij met ons mee over de Utrechtse Heuvelrug: helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:04

Leuk filmpje :)
Mocht van mij best een half uur duren hoor, vind het leuk die dingen te kijken O:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:07

Erg leuk filmpje! En wat een prachtige omgeving en paden daar.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:11

Leuk hè, een helm camera? Daar ben ik ook mee begonnen. Inmiddels een gopro op de borst en een telescopisch handvat (selfie cam :') )

De camera gaat bijna iedere rit wel mee en ik word ook al mee gevraagd als camerapaard :')

Leuke oren heeft je paard, lekker blij!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:14

ik wil verhuizen....is echt een droom voor mij om zo te kunnen rijden

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 11:25

Thanks!

@Snadrem, heel leuk inderdaad! Mede dankzij de filmpjes die ik eerder altijd van jou bekeek, werd ik zelf ook enthousiast :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:36

Leuk filmpje en prachtige omgeving!! Mag je daar vrij rijden of moet je een pas hebben?

1 kleine tip (wil niet heel erg belerend overkomen in een ITP maar misschien vind je het toch handig om te weten): Na iets spannends zoals de boswerkzaamheden, je paard niet laten wegdraven. Hiermee bevestig je dat het inderdaad iets is waar je snel van moet weglopen. :+ Beter is het om je paard nadat zij/hij het 'spannende' heeft gepasseerd, even te laten omdraaien en stil te zetten. Stil zetten totdat ze ontspant (kauwen/likken) en dan weer omkeren, verder stappen totdat ze weer helemaal 'normaal' voelt en dan pas wegdraven.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 11:45

Hier mag je vrij rijden, dat is nog een van de vele voordelen aan dit gebied!

De reden dat ik weg draafde was omdat het juist al wel weer ontspannen aanvoelde, we draven het grootste gedeelte van de rit dus het stukje stappen tussendoor was meer om er veilig langs te komen voor het geval dat ze toch een sprong zou doen, maar eigenlijk reageerde ze er dus niet echt op :) Even kijken natuurlijk, maar echt spanning heb ik niet gevoeld. Maar bedankt voor de tip!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:54

heerlijk joh!! die boswerkzaamheden ga ik dus niet langs met sparky, heb 1 keer gehad dat ik het dus niet had opgemerkt, en blijkbaar in hun pauze , het bos in ben gegaan, na een tijdje rijden ineens een oorverdovend geluid, en bleek dus een boos die om werd gehaald te zijn ! paard schrikte zich kapot en ik ook , en lag er dus ook echt naast, sindsdien als die een boomzaag hoort is het niet leuk mer rijden, het heeft hem helaas echt wat gedaan , (en mij ook )

maar heerlijk joh die galop ook haha geweldig!! ik had me geluid wel aan en mijn hondjes reageerde op jou stem ...tsjaa haha .

super eerlijk dier ! je ziet dr ook echt de steun en goedkeuring zoeken bij jou als je goed naar de oortjes kijkt helemaal top !!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:10

_Nelleke_ schreef:
Leuk filmpje en prachtige omgeving!! Mag je daar vrij rijden of moet je een pas hebben?

1 kleine tip (wil niet heel erg belerend overkomen in een ITP maar misschien vind je het toch handig om te weten): Na iets spannends zoals de boswerkzaamheden, je paard niet laten wegdraven. Hiermee bevestig je dat het inderdaad iets is waar je snel van moet weglopen. :+ Beter is het om je paard nadat zij/hij het 'spannende' heeft gepasseerd, even te laten omdraaien en stil te zetten. Stil zetten totdat ze ontspant (kauwen/likken) en dan weer omkeren, verder stappen totdat ze weer helemaal 'normaal' voelt en dan pas wegdraven.

Haar paard leek er niet bang voor te zijn dus dan kan het wel.

Mooie omgeving en schattige hinnik op het einde :D

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:13

Gaaaf! Mag ik vragen hoe je hem upload? Vriendin van mij heeft onze rit gefilmd maar het bestand is zo groot dat zelfs de pc op tilt slaat..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:51

Ik zet de filmpjes van mijn camera op mijn laptop met een usb-kabeltje, waarna ik alles eerst afzonderlijk upload in youtube, om er vervolgens kleine stukjes van te selecteren :) Dat uploaden in youtube duurt héél lang, maar mijn laptop had er geen probleem mee om de bestandjes vanaf mijn camera te importeren. Misschien eens kijken naar hoeveel geheugen je vriendin nog vrij heeft op haar pc? Mijn filmpjes zijn steeds een paar honderd MB per stuk, voor enkele minuten beeld.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:36

Heel erg leuk en gaaf filmpje! Zat er echt helemaal in :p
Mooie omgeving ook

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:57

Super leuk filmpje :D lief paard! Snel een keer met mij rijden, sta ik ook op de film :P

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 09:26

Haha ja Em_, jij krijgt de hoofdrol in mijn volgende filmpje :D

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 05:36

Wat een heerlijk gebied om te rijden!
Wil ik zeker nog een keer naar toe!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:10

Gaaf filmpje, in een hele bekende omgeving :D
Zag eruit als een heerlijke rit, heel tof dat je een helmcamera hebt! :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 23:03

Thanks! Wij moeten ook nog eens samen rijden hè :) Is nu iets moeilijker geworden nu je wat verder weg staat, maar moet toch echt een keer gebeuren!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:04

Oeeh wat een prachtige omgeving en ruiterpaden daar zeg.. Ik ben jaloers :D

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:01

Leuk! Dit heb ik ook altijd gewild, om een rit te kunnen filmen met zo'n ding.
Mag ik vragen welke camera je hebt, en hoe je het aan je cap bevestigt?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:05

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:16

Ooohw wat een heerlijke oortjes :D Filmpje was zeker niet te lang. Mooie omgeving zeg.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 19:11

Bedankt allemaal!

xColorCross, ik heb een Denver AC 5000W. Er zitten verschillende mounts bij, zoals voor op je fiets, in de auto en ook een koord voor aan een helm, maar dat zal een helm zijn van een heel ander formaat dan een cap, die koordjes zijn veel te kort om om mijn cap heen te doen. Ik heb de camera voor op mijn cap, boven het klepje. Dit is volgens mij de enige manier die toegestaan is, zo steekt er namelijk niks uit. Hij zit dan in een mount die je tegen je cap aan zet, eventueel met een plaklaag eronder maar dat heb ik niet, en dan met een zelf geïmproviseerd koordje en een kliksluiting vastgemaakt. Het koord doe ik dan door een van die lusjes die aan je cap zitten voor de band onder je kin, zodat hij ook niet omhoog kan schuiven. Dus niet speciaal ontworpen voor een cap, maar zeker goed zelf wat van te maken!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:34

Bah, wat word ik hier jaloers van :(

Haa, nee hoor! Echt super dat je ons mee hebt laten genieten van je rit! Heb er met plezier naar gekeken!