De eerste paar dagen waren behoorlijk stressvol. Het idee was 24/7 buiten, maar toen het donker werd flipte hij. Dus binnen gehaald voor de nacht en afgesproken dat ik hem om 8 uur buiten zet en om 8 uur weer binnen haal. Dat ritme leek beter te gaan, tot hij besloot over de deur te springen

Gelukkig mankeerde hij niets en konden we gewoon nog op stap. Toen in overleg besloten de bovendeur 's nachts dicht te doen. Ik vond het idee maar niets. Een pony die 24/7 buiten gewend is, op te sluiten op stal. Maar het werkt. Hij eet weer normaal, is rustig op stal, ligt zelfs te slapen (hij heeft al die tijd niet gelegen). En overdag op de wei gaat ook heel goed. Al met al dus nu toch vakantie in plaats van vakantiestress

De ritten zijn fantastisch. Vanaf moment 1 zag je hem genieten in het bos. De eerste dag nog wat onzeker achter of middenin de groep. Maar dag 2 liep hij voorop

Oortjes er op en gaan. Met de groep, alleen, voorop, achterop, dwars door het dorp om in het bos te komen, hekken te paard open doen voor een wildrooster, stap, draf, galop, heuveltje op, heuveltje af. Geweldig!
Hier een kleine impressie van deze week.
Eerst achteraan met o.a. bokker Muurp

De dag erna ben ik met 2 anderen (waaronder ook een bokker) naar het nationaal park de Hoge Veluwe geweest. Een lang verwachte droom van een klein meisje heel lang geleden

Maandag is bokker SSDesign langs gekomen voor foto's op de hei. Dat wilde ik graag vastgelegd hebben en de heide staat zo ontzettend mooi in bloei! Als ik de rest van de foto's heb zal er wel een apart topic volgen

Dinsdag zijn we in de vroege ochtend alleen op pad gegaan. Het was nevelig, maar niet koud. Ook dit was weer genieten.

Woensdag stond een dagtocht op de planning, maar omdat hij de avond ervoor over de deur sprong wilde ik niet te lang rijden. Maar beweging is goed, dus alsnog wel 2,5 uur gereden. Voornamelijk gestapt. Het was schitterend weer en we zijn met 3 anderen weer het park op geweest. Deze keer de heide.

En aangezien het bronsttijd is, zijn we uiteraard wild gaan kijken op het park.
Op nog geen 100 meter afstand een kudde edelherten met een zeer hitsig mannetje