Afgelopen zaterdag (6 september) was het dan zo ver. De fjordenkeuring in Rolde. We gaan altijd met een hele grote groep heen van stal en zo ook dit jaar. We hadden in totaal 21 paarden mee.
De stress sloeg bij mij natuurlijk al een paar dagen van te voren toe want hoe ga je zijn manen wit krijgen als hij steeds rolt in het zwarte zand

Vervolgens mocht hij een nachtje op stal staan.
Zaterdagochtend om 6 uur stond ik al weer in de stal. Want we zouden om 7 uur vertrekken. En ja hoor meneer had in de stront gelegen!!

Om half 8 (want ja het liep weer uit

Floyd heeft zich super goed laten zien en hij was ongelofelijk braaf. We hebben ook meegedaan aan bestgaand. Dat is dat je onder het zadel rijd. Ondanks dat hij het publiek en de tribune heel spannend vond en er ook nog een kermis naast stond te loeien heeft hij het super gedaan. Ben ontzettend trots op hem dat hij zo braaf was onder het zadel. Tevens ook nog meegedaan aan best getoiletteerd en hebben we een roze zweetmes gekregen

Floyd is een 5 jarige ruin van Ansgar Skellerod x Kaspar K129–.
En dan nu de foto's

1. Wachten tot iedereen klaar is voor vertrek. Wat was het ongelofelijk mistig die ochtend.

2. Even braaf stilstaan voor de foto

3. Aangekomen in Rolde moest hij wachten tot hij aan de beurt was en wat kan je dan beter doen als eten.

4. Maar ook de langslopende mensen en honden waren zeer boeiend om naar te kijken en Floyd kijkt maar al te graag.

5. En toen was het zover we mochten de ring in en na wat rondjes aan de hand te hebben gelopen moesten we wachten tot we aan de beurt waren. Hier even opstellen voor de jury

6. Voorbrengen in stap

7. Voorbrengen in draf. Waar een goede draf liet zien

8. Wachten in de ring tot alle andere ruinen geweest zijn

9. En toen was het zover. Bestgaand! Ik vond het zelf ook spannend want het was de eerste keer dat we op gras reden. Wat kijkerig want de kermis was recht voor ons.

10. Meneer gerust stellen en belonen bij de tribune

11. Daarna was het klaar en konden we rustig langs de tribune draven

12. Trots op mijn topper

13. Aanspringen in galop. Vond ik erg spannend dus eerste keer op het gras. Maar Floyd sprong echt aan en dat leverde een beetje een malle foto op

14. En de uitslagen van de keuring aan de hand

15. Ik heb enorm genoten van de gezellige dag met iedereen

Hopelijk vinden jullie de foto's net zo leuk als ik ze vind!