They touched my soul
They've been a part of me
Way down deep to my core..
And I believe I was born with this love
And just one lifetime won't be enough...

Meet: Indian Lucky Fay
Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van Fay, een 4 jarige paint merrie met een geweldig karakter!
Tijdens vakantie op Texel met een vriendin kwamen we Fay tegen , ik was opslag verliefd op deze merrie. Toeval bestaat niet toch? Ik heb altijd gezegd, ik neem nooit een merrie, ruinen trokken mij veel meer.
1.

http://www.mijnalbum.nl/Album=XUE3TTTH#QTCZSGLI Met de boot
http://www.mijnalbum.nl/Album=XUE3TTTH#YVMZNKSW
Totdat deze vreselijk lieve merrie op mij af kwam lopen in het land en haar hoofd in mijn nek legde. Het voelde zo goed en ik vond haar zo leuk. Zo ben ik nog een keer gaan kijken en gaven de lieve eigenaren van Fay mij een geweldige kans! Ongeveer een week later zijn we haar gaan halen. Ze was nog niets gewend, was net gescheiden van haar veulen die 16 maanden bij haar had gelopen en was nooit weg geweest van haar geboorteplek. Toch liep ze de trailer zo op en verliep de reis inclusief boottocht super! Het moeilijkste was vooral haar uit de trailer krijgen haha.. maar nadat we haar de tijd hadden gegeven om te zien waar ze was kwam ze zelf de trailer uit (voorlader). Zo rustig dat ze onder alles was.. het verbaasde me, ik was dit niet gewend!
2.

3.

Een jaar geleden hadden we eindelijk een vakantie gepland met de paarden naar Epe.. En dit was helaas precies 2 dagen nadat we Fay hadden gehaald. Ik heb heel erg getwijfeld wat ik nu moest doen aangezien ze niets gewend was.. Dus heb ik naar haar geluisterd.. Toen de vrachtwagen aankwam ben ik met Fay naar de laadklep gelopen, en binnen een paar minuten stond ze in de vrachtwagen. Ik had mezelf voorgenomen wanneer dit teveel stress bij haar zou opwekken ik haar gewoon thuis zou laten, maar ze liet me duidelijk iets anders zien. En daar gingen we dan, een week lang lekker midden in de bossen genieten van onze eerste dagen samen. Ik ben elke dag bij haar in het land gaan zitten/liggen met een handdoek en een boek. Gewoon alleen maar bij haar zijn en elkaar leren kennen. De laatste dag zijn we een klein stukje het bos gaan verkennen samen met mijn moeder en haar paard. De dag erna weer binnen 5 minuten op de vrachtwagen en weer naar huis, naar haar vaste plekje!
4.

5.

6.

Eenmaal thuis heb ik haar weer laten wennen en we zijn langzaam begonnen met grondwerk! Ik ben zo gelukkig met Fay, dit heb ik echt gemist! Op stal aankomen, een hinnik horen en haar hoofd in mijn nek.. Zo kunnen we de hele dag staan. Fay geeft mij zoveel liefde en voldoening. We doen alles heel rustig aan en op haar tempo. Ondanks dat ze zo cool in haar hoofd is doet alles veel met haar. Ze laat alles toe en doet alles makkelijk en met plezier, dit wil ik graag zo houden! We zijn gister voor het eerst over de drukke weg naar het gras gelopen en hier zijn mooie foto’s gemaakt door mijn vriendinnetje Marije Vos.
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Hopelijk genieten jullie net zo van ons verhaal/foto’s als ik nog elke dag doe! Een reactie zouden we leuk vinden (uitgelicht ook;) Bedankt voor het lezen!!