Een hele waslijst aan advertenties later waarvan ik er een aantal had opgeslagen met het idee 'als die er over een paar maanden nog op staat wil ik wel gaan kijken' kwam ik de advertentie tegen van Las Vegas. De omschrijving paste zó goed bij het plaatje dat ik in mijn hoofd had dat ik diezelfde week nog ben gaan kijken. Na twee keer proefrijden (in de bak en buiten) de knoop doorgehakt en meneer laten keuren. (Het was eigenlijk de bedoeling om rond maart pas een paard te kopen

Aangezien hij daar glansrijk doorheen kwam is hij eind november met mij mee gegaan!
Eerste kennismaking met mijn merrie:

Vegas is wat dominanter dan Vanou maar dat ging eigenlijk prima, Vanou is altijd al makkelijk geweest qua aanpassen aan andere paarden dus ik had eigenlijk niet anders verwacht!
In de winter hebben ze nog bij de boer gestaan waar Vanou al een aantal jaar op stal stond. Lekker veel buiten en wennen aan elkaar. Vegas vond het erg spannend in het begin en had moeite met rust vinden maar daar was ik al voor gewaarschuwd door zijn vorige eigenaresse: hij vond verhuizen gewoon niet leuk.
In maart zijn wij verhuisd en eind april zijn de paarden aan huis komen te staan! Deze verhuizing ging een stuk soepeler en Vegas leek erg snel op zijn gemak. Helaas bleek hier wel dat hij echt niet alleen kan blijven dus heb ik een hele tijd gezorgd dat ik altijd tegelijkertijd met één van de twee verzorgmeiden ging rijden. Nu heb ik sinds een maand een shetlandertje erbij lopen dus dat probleem is ook weer opgelost

Vegas is een inmiddels 8 jarige haflinger ruin, zijn afstamming is onbekend. Hij is lekker speels maar wel braaf. Hij heeft nog moeite met bepaalde dingen maar we hebben alle tijd om daar aan te werken! Vanaf volgende week begin ik weer met lessen dus wie weet waar we uiteindelijk belanden

Vorige week is Suzanne( Suuszels op bokt) langs geweest voor een spontane fotoshoot. Eerste hebben we wat portretfoto's achterin de tuin gemaakt en vervolgens zijn we via de bak (die heb ik nog niet zelf dus huur aan de overkant) nog even naar buiten geweest. Zie hieronder het resultaat!

En buiten: