Voor degenen die haar niet kennen, Mish is een arabische merrie van inmiddels anderhalf (van 3 januari 2013), van S.A. Tawfiq x A.F. Shanaya (v. Sha Lazio). Ik ben al gek met haar sinds haar geboorte, en heb haar na een paar maanden gekocht.
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah
[VN] Eerste Boktveulen van 2013 geboren
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw
[KS-ITP] A dream come true: S.A. Mishkaljiyah
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah: de arabier die geen arabier wilde zijn
[ITP] 2013: Het eerste jaar met S.A. Mishkaljiyah
[ITP] S.A. Mishkaljiyah gaat op reis
[ITP] Mish van Aleeneh
[ITP] S.A. Mishkaljiyah helemaal in haar element
Recentelijk ben ik van Zwolle naar Hengelo verhuisd om samen te gaan wonen met mijn vriendin. Dat betekende echter ook dat het tijd werd om Mish weer dichterbij te halen, want zij stond nog lekker in de opfok in Zwolle. We zijn heel wat stalletjes afgeweest voordat we tevreden waren, maar we hebben een nieuw paradijsje voor haar gevonden waar ze heerlijk de rest van haar jeugd mag blijven staan. Lekker met maatjes op de wei, 's winters een schuilstalletje, en gewoon in alle rust genieten.
Dus gisteren mocht mevrouw op de trailer. Ze vond het reuze spannend, inclusief de dwarse "ik-ga-die-trailer-niet-op!!"-modus en "helluuuup-wat-doe-ik-in-dit-enge-hok?"-modus, maar eigenlijk was ze ondanks dat gruwelijk braaf. We hadden haar in een minuut of tien geladen, en hoewel ze ongerust om zich heen keek bleef ze hartstikke braaf staan. Ze heeft geen stap verkeerd gezet, en dat nog wel voor haar allereerste keer in haar eentje op de trailer.

En zo kwam ze aan op haar nieuwe stal

Eenmaal in haar nieuwe weitje was ze toch ietwat ongerust, dus het land werd met het nodige gesnort en gesnuif in draf verkend.
Maar we hadden het gevoel dat het helemaal goed ging komen, dus we hebben haar redelijk vlot met rust gelaten, en zijn vandaag maar eens komen kijken hoe mevrouw het maakt. Helemaal prima, want ze stond lekker rustig te grazen.
Hey, baas, ben je er weer?

Ze komt altijd heel vrolijk op je afgelopen als je naar haar toe komt.

En, als het aan Mish ligt is het dan vervolgens tijd voor een uitgebreide knuffelsessie, met heerlijk gekrabbel achter de oortjes en bij de schoft.

Broekzakarabiertje.

Helaas zijn bewegingsfoto's altijd een beetje onmogelijk om van haar te maken als ze lekker in de wei staat, want dan laat ze zich absoluut niet gekmaken

Dus dan maar een paar leuke standfoto's maken van de kleine maar-inmiddels-toch-ook-best-wel-grote (1,43) meid:
En om te zien hoe veel ze alweer veranderd is in een paar maanden:
Maart (zie ook het ponymaat halstertje op redelijk strakke stand

Augustus (inmiddels over op cob-size):
Nog wel lekker overbouwd

Op naar nog veel meer jaartjes met m'n knappe meisje