Eindelijk.. na tig keer verhuizen van stal..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Eindelijk.. na tig keer verhuizen van stal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:35

Denk ik toch wel mijn plekje gevonden te hebben <3

Diallo en ik hebben ondertussen echt al een hele lange weg afgelegd als het op stallingen neer komt. 9/10 komen we van stallingen waar we vaak weg gingen omdat er te veel conflicten ontstonden. We hebben niet altijd met de makkelijkste mensen te maken gehad en daar zijn we eindelijk van af.. een hele opluchting want ik heb echt geen zin meer in gezaag rond mijn oren en onredelijke mensen die het bloed van onder mijn nagels halen.

Maart 2013 zijn we moeten verhuizen naar een stalling (door verschillende omstandigheden) waarbij ik in totaal 3 uur met het OV moest reizen. Niet ideaal, maar het was daar een superomgeving! Ik zou er nooit meer weg willen... :') Tot de bazin mij helemaal gek maakte, mijn paard werd gebruikt in de lessen zonder dat met mij besproken werd en ga zo maar door. Bah.
Midden augustus is Diallo verplaatst geweest naar een weide, lekker goedkoop maar ik had daar niets van piste. Of ja.. de stal waar ik 2,5 jaar gestaan heb mijn hem lag er vlak bij maar ik mocht de piste niet gebruiken, zelfs niet tegen betaling. Na veel complicaties is mijn paard op mijn naam gekomen.
En maart 2014 ben ik weer veranderd naar de 'stal heel ver weg'. Ik miste het daar.
Maar deze zomervakantie liep het wéér mis. Ineens werd ik weer herinnerd aan de reden waarom ik er de vorige keer ben weg gegaan, ik was(ben) het zat van het gedrag van die bazin.

Dus voor de tweede keer ga ik er weg, midden augustus en ik denk dat ik eindelijk op de juiste plek ben.. en ik ben nu al zo blij. Ik bespaar me 2 uur reizen uit, het is slechts 20/30 minuten fietsen. Daar ben ik zo blij om.. het zijn dan ook nog eens superlieve mensen! :+:

Vandaag zijn ze met mij samen om Diallo geweest, de rit ging helemaal gesmeerd :)

Eerst even vastgebonden terwijl ik al het gerief uit de auto haalde, want ja, dat moment moest vereeuwigd worden he daar op de weide! ;)
Afbeelding

Didi, heel voorzichtig de weide aan het onderzoeken.. heeft iets interessants gespot. Vind dit een hele leuke foto!
Afbeelding

Voorlopig zijn buurman, maar waarschijnlijk zijn toekomstig weidemaatje :D
Afbeelding
Ik begrijp het nog altijd niet waarom ik, als fotograaf, alleen maar fotoshoot waardige foto's kan nemen van andere paarden en niet van mijn eigen paard :')

Diallo is altijd zo onder de indruk van mini's :))
Afbeelding

Na z'n ontdekkingsreisje is het tijd voor te rollen :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Mijn dikszakske <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het dan alweer met mijn fotospam.. en er zullen zeker snel weer foto's komen <3
Ik hoop dat ik hier nog voor 2 jaar mag genieten van mijn paardje.. helaas zal ik hem moeten verkopen wegens emigreren naar Amerika. Dat zijn iig de voorlopige plannen. Ik hoop dat hij naar iemand zal gaan die hem met liefde zal behandelen.. paardje met veel potentie en een gouden hart. Maar hier denken we nog lang niet aan.. eerst nog genieten :+:

mala26

Re: Eindelijk.. na tig keer verhuizen van stal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:39

Leuke foto's. Je paard heeft echt een hele vriendelijke oogopslag, zeker de een na laatste foto, zo zachtaardig.
en wat fijn dat je een fijne nieuwe stalling hebt gevonden! hoop dat jullie daar veel plezier (en rust) krijgen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:41

Leuke foto's maar als ik lees dat je al tig stallen hebt gehad, ben je dan zelf niet het probleem?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:45

Charaz schreef:
Leuke foto's maar als ik lees dat je al tig stallen hebt gehad, ben je dan zelf niet het probleem?

Precies wat ik dacht. Hoor dit soort verhalen erg veel in de paardenwereld, maar de hand in eigen boezem steken gebeurt niet veel...

Hoop dat je nu een fijne plek hebt gevonden waar je van gaat genieten!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:13

Jullie hebben pb gekregen, mensen die ook een uitleg willen die denken dat het probleem misschien aan mij ligt, laat maar weten.

En bedankt!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:23

Niets van aantrekken... ik heb in 5 jaar tijd ook al evenveel stallingen gezien met mijn paard, sta nu 2 jaar op dezelfde stalling en dus ook eindelijk eens goed.

Als stallingen beloftes maken die ze niet nakomen, je paard gek wordt door gebrek aan rust, of graatmager wordt omdat ze vertikken voldoende eten te geven, je gaan zeggen op welke manier je wel of juist niet met je paard moet omgaan,... sorry hoor, maar dan ligt het toch echt wel aan de stalling.
Jij maakt mss niet hetzelfde mee met jou paard, maar ik kan me wel voorstellen waarom iemand vaak van stal wisselt.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 23:27

Ashkerlon schreef:
Niets van aantrekken... ik heb in 5 jaar tijd ook al evenveel stallingen gezien met mijn paard, sta nu 2 jaar op dezelfde stalling en dus ook eindelijk eens goed.

Als stallingen beloftes maken die ze niet nakomen, je paard gek wordt door gebrek aan rust, of graatmager wordt omdat ze vertikken voldoende eten te geven, je gaan zeggen op welke manier je wel of juist niet met je paard moet omgaan,... sorry hoor, maar dan ligt het toch echt wel aan de stalling.
Jij maakt mss niet hetzelfde mee met jou paard, maar ik kan me wel voorstellen waarom iemand vaak van stal wisselt.

Precies dat.
Dankjewel :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:43

Wat een heerlijke foto's! Je paardje ziet er heel erg tevreden uit, hopelijk gaat het op deze stal wel gewoon goed :j

Ik ben zelf ook al een aantal keer verhuisd en zo'n lastig persoon ben ik helemaal niet.. het kan gewoon ontzettend moeilijk zijn om een stalling te vinden waar je je gewoon echt thuis voelt. Ik heb het inmiddels gevonden en hopelijk nu jij ook echt! :D

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:00

Ik heb ook aardig wat stallen afgereisd en ben nu ook eindelijk tevreden. Fijn dat je t zo naar je zin hebt!

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:32

jaaaa supergoed dat je het eindelijk naar je zin hebt! gave foto's ook ;)

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:55

Ik ken het.. ook opnieuw terug gegaan waar ik eerst weg ging, 2,5 jaar gestaan paar maanden weg en toen ik terugg kwam ging het na paar maanden toch weer mis en dan kan ik zeggen dat dat echt niet mijn schuld was.
Heb ook ergens gestaan waar het zwart was en werd weggestuurd omdat ze erachter kwam dat mijn pa bij de belasting werkt, hoe krom is dat..
Maar ik sta nu op mijn 4e stal en dan nog 2x naar dezelfde gewisseld. Heb mijn paard nu 3 jaar maar al die keren wisselen is in een half jaar gebeurd, soms heb je dat nou eenmaal.

Ik heb het nu ook heel erg naar mijn zin, hoop dat jij je plekje ook hebt gevonden.
Je paard moet goed staan maar je moet het zelf ook naar je zin hebben, een paard kost niet niks, dan moet je toch met plezier heen kunnen gaan :)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:54

Fijn dat je je plekje nu hebt gevonden! Hele mooie foto's en natuurlijk een knap paard :D

Stefzoef18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:02

Hahah zo grapig meschien moet je maar geen dingen van mensen mee nemen. :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:10

Stefzoef18 schreef:
Hahah zo grapig meschien moet je maar geen dingen van mensen mee nemen. :)

Haha, hier kan je op wachten natuurlijk.. :Y)

TS: Ik hoop dat je nu een fijne stal heb gevonden. Verhuizen is voor je paard niet fijn dus hopelijk kan je hier lekker blijven!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:14

Ben er hier maar niet op ingegaan :=
Gaat sowieso om een pietluttig ding :+
Die kinderen daar hebben iig een paar dingen gesloopt van mij.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:16

Fijn dat je nu als het goed is je plekje hebt gevonden. Leuk paard en veel plezier daar :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:18

Veel plezier met je paardje op je nieuwe stal Nenah! :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:20

De rolfoto vind ik helemaal leuk :j

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:05

wat lijkt me dat een ontzettend lief paard! en fijn dat je hier fijn staat!