Mijn nieuwe spaanse aanwinst: Piconero

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Mijn nieuwe spaanse aanwinst: Piconero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 19:58

Echt fanatiek op zoek naar een paard was ik niet, omdat ik nog niet zeker wist wat ik nu wilde, een kwpn'er of toch een andalusiër. Tot ik zo'n twee maanden geleden opeens deze knapperd voorbij zag komen, even een klein paspoortje:

* Piconero
* Hengst
* Zwart zonder aftekeningen
* 1.62 m
* 16-12-2011

Dit was de foto waarop ik verliefd werd. Aangezien ik het geld en de tijd er niet voor had om even echt naar Spanje te gaan heb ik de keus dus van foto's en filmpjes moeten maken, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Afbeelding

Na anderhalve maand gebrekkig contact met de fokker en heel veel regelwerk waar ik niks van snapte omdat ik nog nooit eerder een paard vanuit Spanje had laten overkomen was het twee weken geleden toch echt zover en kwam mijn kanjer eindelijk aan in Nederland. Helaas heb ik van de aankomst geen foto's omdat ik hem eerst even z'n benen wilde laten strekken, maar meneer had kennelijk nog nooit stroomdraadjes gezien en vloog er dus direct doorheen en liep bij de merrie's in, dus was nogal stressvol. Gelukkig probeerde hij ze niet te dekken en na zo'n 10 minuten hadden we hem wel weer te pakken. De dag erna ging ik hem dus eerst maar even longeren maar omdat hij behoorlijk sterk was maar wel even met longeerhulp :)

Afbeelding

Hij had daar nogal een ingetrokken buik van het vervoeren aangezien hij in totaal 48 uur op transport had gestaan. Hij reageerde vrij goed op de longeerhulp dus besloten dat het voor herhaling vatbaar was. Na een paar dagen ook gekeken hoe hij op zadel reageerde.

Afbeelding

Ook daar keek hij niet naar op of om. Gisteren heb ik er zelfs ook beugels aan gehangen en ook daar reageerde hij heel goed op, even een paar rare sprongen en toen was de gekheid wel over.

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag zelfs zonder longeerhulp gelongeerd met de anderen hengsten ernaast in de paddock en ook toen liep hij gewoon heerlijk ontspannen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens longeer ik hem maar 3/4 dagen per week 10-15 minuutjes aangezien hij natuurlijk nog behoorlijk jong is dus ik het wel rustig aan wil doen. Maar hij is wel heel erg leergierig en pakt alles supersnel op. Ook kijkt hij niet op of om naar vreemde dingen dus daar ben ik ook wel erg blij mee :) Nog even een foto van zijn lieve hoofdje.

Afbeelding

En meneer is ook gek op water, zodra je begint met afspuiten moet en zal hij eerst z'n hoofd nat krijgen :P Hij kan echt minuten lang met z'n ogen dicht staan te genieten van water op z'n hoofd :')

Afbeelding

Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:00

Hahahaha! wat een leuke natte kletskop!

lvdgraaff

Re: Mijn nieuwe spaanse aanwinst: Piconero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:03

Prachtig paardje!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:05

Jeetje wat een aparte rug/kont op de eerste foto's. Gelukkig valt het op de foto's daarna niet zo op. Ik had m laten staan adhv die eerste foto. Maar een leuk paard, veel plezier ermee! :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:08

:o Wauw wat een knapperd! En wat een nek zeg, vooral op die eerste foto! Veel plezier ermee :D

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:09

Aah, arme stoere man helemaal in het roze! :(:)
Wel echt een plaatje om te zien zeg! Veel plezier met hem! :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:10

m1992 schreef:
Jeetje wat een aparte rug/kont op de eerste foto's. Gelukkig valt het op de foto's daarna niet zo op. Ik had m laten staan adhv die eerste foto. Maar een leuk paard, veel plezier ermee! :)

Mijn gedachte ook, maar lijkt gewoon een ongelukkige foto als ik de rest zo zie :j

Veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar dat gaat zo te zien helemaal goed komen! Hij pakt het lekker op zo :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:11

Idd ook mijn gedachte over die rug. Maar moet zeggen dat ie zijn achterhand wel mooi gebruikt. Veel plezier mer hem!

Laat dat longeren maar zitten hoor. Geef hem ruimte om te bewegen op eigen initiatief. Niet meer.

Onderschat die reis niet!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 20:24

Hij heeft inderdaad nog niet zo'n hele mooie rug en kont, maar verwacht dat het met wat meer bespiering straks wegtrekt :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:36

mooi paard!Inderdaad is zijn rug bijzonder.Heb je hem laten keuren?
Kijk uit...die bak is loeizwaar,goed om zijn pezen om zeep te helpen.
Veel plezier met hem!

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:10

Wat een leukerd Zoe.
Veel plezier met je kanjer ....

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:15

De bak is inderdaad heel zwaar! Zou ik zelf mee uitkijken. Maar als ik het goed begrijp is hij net 2,5 jaar? Zou je hem dan niet liever nog lekker een tijd op het land gooien?

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:16

Wat een knapperd!
veel plezier ermee!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:17

Mooi paard. Zou hem nog lekker een zomer op de wei zetten. Hij wordt in december pas drie jaar toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:20

Wat een prachtig beest zeg! Maar eeeuh, binnen een paar dagen zadel/hoofdstel/longeerhulp? 3/4dagen per week longeren? Dat is misschien iets overdreven... ik zou hem nog zo'n 1,5 jaar in de opfok zetten. ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:21

zolang het nog mooi weer is zou ik hem nog het land opgooien.. is nog best jong. in dec 2014 is hij pas drie jaar?

veel plezier met je nieuwe aanwinst..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:21

Mooi paardje. Maar vind hem op je eigen fotos beter er uit zien als op de verkoop foto. Verder zou ik ook niet zo veel met hem doen nu. Je wilt nog lang plezier van hrm hebben neem ik aan.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:26

Wat een knapperd, veel plezier met hem!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:26

Mooi peerd.

Op de eerste foto staat hij behoorlijk op spanning. Dat tekent de foto'.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:28

Ja hij is zowel klinisch als röntgenologisch goedgekeurd :) en het liefst had ik hem inderdaad tot het voorjaar op het land gehad, maar met 2,5 nog tussen meerdere hengsten word gigantisch knokken en m'n moeder heeft wel een wei maar dan staan er 2 merries naast en dan gaat hij er wel doorheen, maar hij staat overdag ook wel buiten alleen dan naast hengsten en dat gaat nu eindelijk redelijk goed. En in Spanje werd hij ook al met hoofdstel gelongeerd, en het is maar 10-15 minuten maximaal. Toen ik bij een hengstenhouderij werkte reden ze ze met 2.5 jaar al in en werden ze elke dag een half uur gelongeerd, en nu was ik ook van mening dat dat vrij veel was voor zo'n jong paard maar denk dat een paar dagen per week zo kort geen kwaad kan :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:29

Knappe spaanse vent !! En een giga nek :D
Veel plezier met hem !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:37

Leuk dier!

Wees er zuinig op, iberiërs zijn laat rijp en groeien lang door!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:41

Knappertje.....mooi zwart droom paardje.....
Heel veel plezier met samen .....

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:50

Wat een prachtig dier heb je daar <3
Veel plezier met je mooie paardje :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Leuk dier!