* Piconero
* Hengst
* Zwart zonder aftekeningen
* 1.62 m
* 16-12-2011
Dit was de foto waarop ik verliefd werd. Aangezien ik het geld en de tijd er niet voor had om even echt naar Spanje te gaan heb ik de keus dus van foto's en filmpjes moeten maken, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Na anderhalve maand gebrekkig contact met de fokker en heel veel regelwerk waar ik niks van snapte omdat ik nog nooit eerder een paard vanuit Spanje had laten overkomen was het twee weken geleden toch echt zover en kwam mijn kanjer eindelijk aan in Nederland. Helaas heb ik van de aankomst geen foto's omdat ik hem eerst even z'n benen wilde laten strekken, maar meneer had kennelijk nog nooit stroomdraadjes gezien en vloog er dus direct doorheen en liep bij de merrie's in, dus was nogal stressvol. Gelukkig probeerde hij ze niet te dekken en na zo'n 10 minuten hadden we hem wel weer te pakken. De dag erna ging ik hem dus eerst maar even longeren maar omdat hij behoorlijk sterk was maar wel even met longeerhulp

Hij had daar nogal een ingetrokken buik van het vervoeren aangezien hij in totaal 48 uur op transport had gestaan. Hij reageerde vrij goed op de longeerhulp dus besloten dat het voor herhaling vatbaar was. Na een paar dagen ook gekeken hoe hij op zadel reageerde.
Ook daar keek hij niet naar op of om. Gisteren heb ik er zelfs ook beugels aan gehangen en ook daar reageerde hij heel goed op, even een paar rare sprongen en toen was de gekheid wel over.
En vandaag zelfs zonder longeerhulp gelongeerd met de anderen hengsten ernaast in de paddock en ook toen liep hij gewoon heerlijk ontspannen.
Overigens longeer ik hem maar 3/4 dagen per week 10-15 minuutjes aangezien hij natuurlijk nog behoorlijk jong is dus ik het wel rustig aan wil doen. Maar hij is wel heel erg leergierig en pakt alles supersnel op. Ook kijkt hij niet op of om naar vreemde dingen dus daar ben ik ook wel erg blij mee

En meneer is ook gek op water, zodra je begint met afspuiten moet en zal hij eerst z'n hoofd nat krijgen