In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:36

Eerst wil ik jullie voorstellen aan Billy (Joe):

Billy is een kruising Kwpn - American Paint Horse
Zwart overo bont
Op 05-04-2011 geboren
En zo af en toe zijn we "serieus" bezig met wennen aan longeerlijnen, zadeltje op, ernaast springen, enz. Vandaag heb ik voor het eerst heel even op hem gezeten. Gewoon kijken wat hij deed, hoe hij reageerde (niet dus := ) en alles op zijn tijd. Hij vond alles prima, was wel afwachtend, maar ook oplettend. Gewoon braaf :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu wil ik jullie voorstellen aan Limanzi's Foxy Lady, roepnaam Fox(y)
Haar moeder is een Nrps. Vader of een Tinker of Billy.... Een (supergeslaagd) ongelukje in ieder geval := :D
Ze is geboren op 28-02-2014
Omdat we vandaag toch bezig waren dacht ik, ach jong geleerd is oud gedaan -:) }:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit vond Fox ervan:
Afbeelding

Tot ziens :D
Afbeelding

En om misverstanden/rellen te voorkomen: Tuurlijk heb ik niet op Fox gezeten/gehangen/gelongeerd/watjenogmeerwiltverzinnen. Ook met Billy ben ik al langer bezig met voorbereiden en dan nog niet eens iedere week. Hij doet het braaf, is relaxed, vertrouwd me, dus alles op z'n tijd :) ;)

MarlindeRooz

Re: In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:37

Leuke paardjes! ik zou die bonte nog wel een jaar op weide zetten want die ziet er nog hartstikke puppy uit. :n

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:39

Dat ziet er lekker relaxed uit! Top.

:D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:41

je legt een 4 maanden oud veulen een aangesingeld zadel op :? verder leuke paardjes

Hettieheks

Zou je bonte ook nog zeker een poosje laten staan.. lijkt nog zo overbouwd en zeker puppy! En kan de humor er ook niet van in zien om een zadel op je veulen te leggen sorry

Cassidy

Soms is de eerste keer zitten het probleem niet, maar komen de bokkesprongen pas als je gaat lopen, of als het dier zich wat veiliger gaat voelen met het gewicht op de rug.

Waarom je dat zadel zo nodig op het veulen moest leggen ontgaat me even....grappig kan ik dat niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:42

Enige wat ik je aan wil raden, als je voor het eerst op een jong paard stapt, laat dat even iemand aan de andere kant van het zadel 'tegenhangen'. Is voor het paard vaak fijner, dat heeft ie niet ineens alle druk aan een kant omdat jij je op moet trekken om op z'n rug te komen. Onder het nom van "ik probeer het gewoon even", vind ik eigenlijk ook niet echt top.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-14 21:56, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:43

Sorry foutje :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:43

wat een mooie bonte!Mogen een paar kilo bij,maar hij is prachtig!
Vergis je niet,hij is nu braaf maar in draf kun je nog weleens bedrogen uitkomen :+

Veulentje is schattig! <3

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:44

Ziet er relaxed uit bij de bonte! Vind m er wel puppy en onbespierd uit zien, maar dat komt vast goed!

Toch raad ik je sterk af om een zadel op dat veulen te leggen, dit is echt veel te zwaar nu voor dat kleine ding!
Laatst bijgewerkt door BelleTessa op 01-07-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:44

MarlindeRooz schreef:
Leuke paardjes! ik zou die bonte nog wel een jaar op weide zetten want die ziet er nog hartstikke puppy uit. :n

En we hebben weer bingo! Meteen weer een typische bokt reactie, puppy valt nog wel mee, en wie zegt dat ze er gelijk mee gaat rijden, staat niks voor niks bij dat ze er alle tijd voor neemt.

litilaura schreef:
je legt een 4 maanden oud veulen een aangesingeld zadel op :? verder leuke paardjes

Bokt

Patries90 schreef:
Zou je bonte ook nog zeker een poosje laten staan.. lijkt nog zo overbouwd en zeker puppy! En kan de humor er ook niet van in zien om een zadel op je veulen te leggen sorry

En nog meer bokt ;)

Ts, ziet er goed uit, ga zo lekker door :D
Vind de bonte een leuke kruising geworden (ook al ben ik niet zo gek op bont en kruisingen ;) :P )
Wat zijn je plannen uiteindelijk, recreatie, wedstrijdsport, Western of Engels?

MarlindeRooz

Re: In 1 middagje 2 pony's "zadelmak" maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:46

Je kan toch zien dat de kont nog veel hoger is dan de schoft? Beestje heeft bijna geen bespiering en heeft nog echt een baby hoofdje. Dat noem ik puppy. IK zou er niet op gaan zitten.

TS moet het ook zelf weten. :D

racinggirl

Wat een leuk paardje <3

En indd wat ga je er mee doen in de toekomst??

_Evelien

Wat een leukerds! Ben benieuwd of de bonte zo braaf blijft als je gaat stappen/draven. :D Succes nog!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:47

Patries90 schreef:

Precies dit .. |o

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:47

Romy1234 schreef:
MarlindeRooz schreef:

En we hebben weer bingo! Meteen weer een typische bokt reactie, puppy valt nog wel mee, en wie zegt dat ze er gelijk mee gaat rijden, staat niks voor niks bij dat ze er alle tijd voor neemt.

litilaura schreef:

Bokt

Patries90 schreef:

En nog meer bokt ;)

Vind de bonte een leuke kruising geworden (ook al ben ik niet zo gek op bont en kruisingen ;) :P )

Wat roep je nou de hele tijd "bokt"? Mensen mogen hun mening geven, net als jij.
Nu weer on topic:)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:48

MarlindeRooz schreef:
Je kan toch zien dat de kont nog veel hoger is dan de schoft? Beestje heeft bijna geen bespiering en heeft nog echt een baby hoofdje. Dat noem ik puppy. IK zou er niet op gaan zitten.

TS moet het ook zelf weten. :D

Lees ook even wat ze zegt:

Citaat:
En zo af en toe zijn we "serieus" bezig met wennen aan longeerlijnen, zadeltje op, ernaast springen, enz. Vandaag heb ik voor het eerst heel even op hem gezeten. Gewoon kijken wat hij deed, hoe hij reageerde (niet dus := ) en alles op zijn tijd. Hij vond alles prima, was wel afwachtend, maar ook oplettend. Gewoon braaf

kensin

litilaura schreef:

hij zal er trauma's aan overhouden.. :+

Als ik het zo lees heb je gewoon lol met je knol ;) ..

En puppy? ik zie een slanke pony, en je zegt zelf al ik doe het rustig aan, het ziet er iig heel ontspannen uit!

Anoniem

Aaaaveeee mariiiiiiiiiihijaaaaaaaaa.....

De here zijn met ons, bokt is zijn humor verloren... :(:) -O- Y;( #) ;(

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:49

En het komt er weer op neer dat bokt het weer beter weet

Ik vind het wel grappig met die veulen. Ik vind het ook leuk om te zien hoe rustig het veulen blijft als je er zo naast staat met nep er op willen gaan.

Die bonte is prachtig. Ik vind dat hij best ingereden kan worden. En volgens mij is liesen iemand die langzaam begint met zadelmak maken. Dus Billy krijgt na mij gevoel nog genoeg tijd om goed uit te groeien.

DromenLies

Vrij ongepast om een veulen van net 3 maanden een zadel op te leggen. Je moet het zelf weten natuurlijk maar dit gaat op bokt niet goed vallen en dat ligt niet alleen zoals Romy opmerkt aan bokt.

litilaura

Romy1234 schreef:
MarlindeRooz schreef:

litilaura schreef:

Bokt

Patries90 schreef:

En nog meer bokt ;)

hoezo is mijn reactie weer een typische bokt reactie? een veulen vroeg dingen aanleren is juist goed maar geen AANGESINGELD zadel. er zijn genoeg dingen die je met een veulen zou kunnen doen zonder dat hij daar hinder van ondervind en daar ben ik juist voor. denk aan laten wennen aan een paraplu zeil of dat soort dingen daar krijg je een bomproof paardje van later maar de meerwaarde van het zadel kan ik niet inzien sorry. misschien kan ts eens naar de topics van lola hier op bokt kijken en daar een voorbeeld aan nemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:50

Ik zeg niet dat TS een dierenbeul is ik zeg: IK ZOU.
Dus IK VIND.

Dus niet BOKT VIND. Of je moet.

Volgens mij hebben hier een paar de tampon verkeerd zitten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:50

Die bonte trekt vanzelf bij als ie aan het werk gaat. Leuk dier!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:51

Joolien schreef:
Aaaaveeee mariiiiiiiiiihijaaaaaaaaa.....

De here zijn met ons, bokt is zijn humor verloren... :(:) -O- Y;( #) ;(

Dan mis ik de clown smiley....:D

Voor de goede orde, dat is deze :+