Ik wilde een soort van laatste show geven voor mijn opa samen met Jack. Als dank voor alles wat hij voor mij gedaan heeft. Ik heb jaren mogen genieten van zijn Fjorden pony, hij nam mij en Martje de Fjord mee naar het strand en hielp ons op onderlinge wedstrijdjes. Ik heb mijn liefde voor paarden echt aan hem te danken. Zo mocht ik van hem en mijn vader een eigen paard kopen. Dat werd Jack een lieve Tinker ruin, de bij mijn opa zijn pony in de wei kwam. Hij sponsorden een zadeltje en een hoofdstel en gaf Jack te eten. Hij vond hem al snel een stuk vriendelijker dan Marje.
Mijn vriend had een paar foto's gemaakt toen ik met Jack op het strand was, om afscheid te nemen. Mijn opa heeft nooit kunnen kijken naar showtjes,wedstrijden of gewone buitenritjes de laatste jaren omdat hij ontzettend slecht ter been was. Hij kon met de rollator nog wel naar het weiland ( naast zijn huis). Op die manier kon hij de paarden eten geven ( iets wat ik ook echt niet mocht doen van hem).
Ik ben samen met mijn vriend alles wat we deden met de paarden gaan filmen en fotograferen zodat hij toch kon mee genieten. Nu heb ik voor mijn opa een laatste filmpje gemaakt, en heeft mijn vriend nog een paar fototjes gemaakt.
Jack loopt inderdaad los mee op het strand. Ik snap dat sommige mensen hier kritiek op hebben ik vertrouw Jack genoeg om hem los te laten lopen want ik weet dat hij niet weg loopt. Tevens is het weiland van de paarden onderaan de strand opgang (niet dat ik denk dat hij weg zou rennen).

Dit was voor mij wel een heel erg moeilijk moment. Jack kan namelijk liggen op commando ( nog niet heel erg lang en hij snapt nog niet dat hij niet meteen moet rollen), toen ik dit 1 week voordat mijn opa overleed wilde laten zien weigerde Jack om te gaan liggen. Mijn opa zijn toen ook dat het onmogelijk was en niet kon een paard laten liggen op commando. .... nu deed Jack het wel ik zei tegen Jack "ja nu doe je het wel he pony"

Ik begrijp het als mensen kritiek hebben op het feit dat ik op blote voeten loop ( was echt eenmalig) en dat Jack los loopt. Ik durfde dit topic ook eigenlijk niet te maken maar mijn vrienden en familie vonden het filmpje zo mooi en zeiden dat ik het gewoon moest doen.
De galop ziet er niet zo heel erg relaxt uit, ik heb de teugels ook inderdaad veelste strak ik was met van alles en nog wat bezig behalve paard rijden ( Jack gaf ook een bok en toen lag ik er naast, realiseerde me meteen dat ik aan het paard rijden was en niet aan het dag dromen)
een reactie is altijd leuk en tips zijn ook zeer welkom. Ik vond het alleen wel heel erg moeilijk om dit topic te maken en heb het ook niet echt droog gehouden ik kwam elke dag bij mijn opa en hij betekende heel erg veel voor mij. IK zal ook zeker goed voor Fjord Martje zorgen ( mijn opa heeft haar vorig jaar op mijn naam gezet) nu opa er niet meer is maar zonder hem is het niet het zelfde. Ik mis hem nu al ontzettend erg als ik bij de paarden ben.
Dit is niet het filmpje die op de crematie werd gedraaid dit heb ik voor mezelf gemaakt als aandenken aan die week.