Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:14

In april opende ik dit topic: [ITP] Zou ons trailerlaadprobleem na 5 jaar toch verholpen worden?
Oh wat heb ik gehoopt dat het zou gaan lukken...
Ik had echt de hoop al opgegeven, maar door collegabokker Sans is hij als probleempaard gebruikt voor de cursus van 2Moons. Met uiteindelijke doel natuurlijk ook het probleem oplossen en niet alleen als proefkonijn dienen :))

En het is gelukt!!!
Na 5 jaar proberen, laadproblemen, vechten, paniek, 5 professionals, 3 trailers gesloopt, 3 behoorlijke veeartsrekeningen en vooral heel veel stress. Het is gewoon niet te bevatten. Elke keer kwamen we wel een stapje verder, maar ook elke keer was er zoveel paniek.

Met heel veel dank aan Petra Vlasblom van 2Moons en 2 groepen enthousiaste studenten van haar opleiding (http://www.2moons.nl/a/nl/intro-opl-nl, aanrader!!) hebben we hem na 3 dagen met meerdere trainingssessies vandaag met de trailer thuisgebracht.
Echt, als iemand een probleem heeft met de trailer, neem met hen contact op. Zo'n fijne manier van werken!

Wow.... :):)
Ik ben zo trots op mijn gouden pony, het is echt ongelofelijk.
Whaaaaaa!! We hebben gewoon Jim in de trailer thuisgebracht :):) :):) *\o/*

En hoe hebben we dat nu gedaan? Vooral heel veel rust en vertrouwen.
Een kleine impressie van 3 dagen met veel sessies. In april 1 dag, dit weekend 2 dagen.

Eerst heeft Petra wat grondwerk gedaan om hem te leren kennen. Bekend werk, dus daar waren ze zo mee klaar.
Afbeelding

Alle tijd om de trailer te onderzoeken. Er is ongeveer een kilo brok in gegaan die dag :+
Afbeelding

Een interessant filmpje met uitleg naar de studenten toe.


Bodemonderzoek. Het werd spannend...
Afbeelding

Afbeelding

Maar al snel er half op!
Afbeelding

Of gewoon helemaal :D



Afbeelding

Uiteindelijk zijn we deze dag zo geëindigd. Ik heb hem zelf geladen, stang is er achter (die brak hij er voorheen uit als hij hem voelde, maar nu loste hij het na trainen naar voren op +:)+


Hij was ook heel trots op zichzelf :D
Afbeelding

Daarna lekker weer naar huis gereden. Halverwege wel afgestapt omdat de spanning wat teveel werd :+
Afbeelding

Van dit weekend heb ik weinig beeldmateriaal, er was niemand om te filmen.
Maar eigenlijk zegt dit toch al genoeg :D
Afbeelding



En nu?
Veel oefenen met mijn eigen team. Volgende week gaan we het met zijn 3en zelf proberen. In september ga ik een weekje naar de Veluwe, met of zonder Jim. Maar ik hoop natuurlijk met :D
En lukt het niet, kan ik er een 4e dag bij Petra en een groep studenten achter plakken in oktober. Dus ook dat is enorm fijn, die nazorg!

Het is gewoon niet te bevatten... Ik ben echt compleet gesloopt, het is totaal nog niet geland, jeetje.... :D

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:23

Jullie zijn toppers Amanda!
En het hele team natuurlijk ook.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70847
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:25

Wat geweldig dat hij het zo goed op pakt, echt super!

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:29

Top!!

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:32

Petra is zo fantastisch! Blij voor jullie!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:36

Wat ontzettend fijn voor jullie!

saskiaojan

Berichten: 7274
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:38

whoehoeeeeeeeeeeee..... toppers, vooral ook jij aman, dat je toch de moed en hoop niet op geeft! het bos komt steeds een beetje dichterbij!

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:40

Het was een topdag! Ben zo blij dat je ja hebt gezegd toen ik je vroeg. En nog veel blijer dat het gewoon gelukt is. Nu nog heel veel oefenritten maken en dan hoppa... Zit die vakantie er echt wel voor je in hoor :)

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:40

Super om te lezen...eindelijk!!! Super super gaaf en heel erg blij voor jullie!!

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:43

Wat zul jij heerlijk slapen vannacht.

muppetmayo

Berichten: 3411
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:55

Ooo wat super amanda! Echt geweldig! Ik moest zo aan jullie denken van het weekend. Wat fijn dat het gelukt is (had ook stiekem niet anders verwacht)! Petra en haar team zijn echt enorm top, en jij en jim natuurlijk ook :D

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:36

Super Aman! Heb je ook al een stukje gereden? Het gevoel van "wat er ook gebeurt, ik kom altijd weer thuis" lijkt me ook heel belangrijk voor Jim :) .

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:45

We hebben Jim met de trailer naar huis gebracht! Eerst rondje op het terrein gereden en uit en weer ingeladen. Toen naar huis gereden, daar weer in en uitgeladen... En toen was ie klaar :). Volgende week gaan we weer een klein stukje rijden.

Suzanne F.

Berichten: 49656
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:48

Geweldig, wat goed! Ik heb ook goede ervaringen met 2 lange lijnen langs de trailer. Heb zelfs een paard gehad die er alleen maar inliep als die lijnen erlangs zaten. Zonder vertikte hij het; lijntjes eraan en hij liep er zo in.

fvdhaak
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:56

Super dat het is gelukt, ik kan bevestigen dat Petra van 2Moons super werkt hij heeft ons in verleden ook geholpen en tot nu gaat het super.

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:00

San schreef:
We hebben Jim met de trailer naar huis gebracht! Eerst rondje op het terrein gereden en uit en weer ingeladen. Toen naar huis gereden, daar weer in en uitgeladen... En toen was ie klaar :). Volgende week gaan we weer een klein stukje rijden.

Kijk! Super! *\o/*

Koper

Berichten: 30564
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:08

Ik zie het topic nu pas! En ik zie allerlei dingen die je met die van mij écht niet moet verzinnen als je 'm op de trailer wil krijgen dus zo zie je maar hoe wat werkt van paard tot paard verschilt.

Super zeg dat hij op de trailer naar huis is gegaan *\o/* Breng 'm volgende week mee naar Zeist? :P

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:12

Toppers.....

Mando is ook bij Petra 5,5 jaar geleden geweest (maar dat weet je) ..... en ik heb gewoon al die jaren nog steeds met lijntje geladen en soms lag ie weer eens dwars maar dan moet je denken... hij kan het, even klein stapje terug en weer aan de gang.

Nu laad ik hem zonder lijn (die wel altijd mee gaat) nog steeds met zijn Monthy Roberts halster en gewoon met rust.

Kan hem alleen laden, vast zetten, omlopen en stang er achter doen zonder dat ie 1 stap beweegt in de trailer.

Geef nu ook de moed niet op, blijf het doen zoals het je geleerd is en dan wordt het vanzelf "gewoon"... en straks lekker genieten van je buitenritjes en vooral.... veel buitenritjes _O-

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:16

Oh wat heerlijk. Ik heb met mijn paardje een aantal jaren geleden ook een training gevolgd bij Petra. Wat was ik trots!
Helaas zijn we te weinig weg geweest met de trailer en zijn we het vertrouwen weer kwijt geraakt en weer terug bij af.

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:19

Dat is jammer Mootje, ik heb hem gewoon iedere keer weer mee genomen een beetje routine erin gehouden dan komt het wel goed en wordt het "gewoon".

Azzelien
Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:37

Mooie filmpjes en wat een fijn resultaat! Wat ik me af vroeg, was de stang er achter geen probleem meer met zoveel rust, of heeft ze hem daar ook aan moeten wennen?

Kempertje
Berichten: 54
Geregistreerd: 19-04-14

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:46

Super fijn dat het bij jou wel heeft gewerkt!

Zelf heb ik EXTREEM slechte ervaringen met dit bedrijf en ben achtergebleven met hele dikke rekeningen en een familielid op de eerste hulp. Gemaakte afspraken zijn nooit nagekomen en het probleem is juist verergerd. Persoonlijk zou ik dan ook niemand aanraden om gebruik te maken van dit bedrijf

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:55

Wat super fijn! Ik heb inderdaad ook een dergelijke training gevolgd bij Petra en dat was echt fantastisch.

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:49

Wat ontzettend fijn voor jullie!!!

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons trailerlaadprobleem ís na 5 jaar opgelost dankzij 2Moons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:17

Koper: hij is niet een arabier hè? :D

Mando: alleen laden durf ik helemaal nog niet op te hopen, maar dat zou super zijn!
Eerst hier maar eens routine van maken :j

Azzelien: daar hebben we ook rustig de tijd voor genomen. Eerst geluid maken van achter, beetje rammelen, stang er op leggen, maar nog niet erin, weer rammelen. En toen hij het naar boren ging oplossen in plaats van naar achter is de stang er pas in gegaan. Eerder was ook niet safe.

Kempertje: wat vervelend. Slechte ervaringen zijn nooit leuk, ik ken ze maar al te goed. Mijn ervaring met Petra is gelukkig wel positief :)

Bedankt allemaal! Het was allemaal zo spannend, maar zo'n opluchting dat het is gelukt!
Op naar het bevestigen en de plannen die ik allemaal heb :D