Daar komt bij dat ik hem nu ruim een jaar heb, en ook dat mag gevierd worden

Naam: Alex
Geboortedatum: 25-05-2009
Geslacht: ruin
Ras: kruising Fries x IJslander
Hier even een korte samenvatting van het afgelopen jaar

Op 26 april 2013 heb ik Alex gekocht, hij had een keer een zadel gezien, maar was nog onbeleerd. Maar wat een heerlijke knuffel was het, en dat terwijl hij opgegroeid is in een grote kudde en weinig gehanteerd was.

Na rustig te zijn begonnen met wandelen en longeren heb ik met hulp van een instructrice het zadel erop gehad en niet heel veel later zat ik er op!

Toen gingen we verhuizen naar Noorwegen, en mocht Alex lekker in alle rust wennen aan zijn nieuwe "wei". Maar ook daar mocht hij na een paar maanden weer lekker aan het werk, we pakten het longeren en rijden langzaam aan weer op. Zijn balans was door de weidegang op de berg ontzettend verbetert!

Vanaf toen zijn we met sprongen vooruit gegaan. De sneeuw en kou deerden hem niet, hij was een heerlijk beertje geworden. De kat mocht een ritje maken...

We hebben voor het eerst in een binnenbak gereden (en daar voor het eerste gegaloppeerd)...

En niet lang daarna ook ons eerste sprongetje gemaakt!

En ons eerste wedstrijdje gesprongen

Alex is echt een toppertje, we poetsen en longeren hem met cliënten van de zorgboerderij en hij is super geschikt voor leiderschapsoefeningen en grondwerk! Mijn doel is om lekker recreatief van hem te genieten en af en toe een sprongetje te maken. En ik hoop dat hij over een paar jaar nog meer ingezet kan worden op de zorgboerderij!