Normaal bekijk ik alleen (RIJ)-ITP's, maar na de geweldige foto's van afgelopen Bokt.nl-meeting, kan ik niet anders dan deze foto's met jullie te delen

Eerst even wat over mijn paardje
Naam: Desi's Emaika
Roepnaam: Emaika (op paspoort Desi

Ras: Fries x KWPN
Geslacht: échte merrie
Geboren: 27-04-2008
Eigenaresse sinds 25-07-2010
Goed, waar zal ik beginnen... Ik was nog geen 18 jaar toen ik op zoek ging naar een eigen paardje. Ik had lang gewerkt en gespaard aangezien ik alles zelfs moest betalen als ik een paard wilde. Uiteindelijk 200 km verderop, in Leeuwarden, stond ze dan: een jonge groene zwarte merrie van ruim 2 jaar, via Marktplaats aangeboden. 1x gekeken en 2e keer gelijk meegenomen

We hebben veeel ups en downs gehad (waaronder haar bijna verkocht..) maar ooh wat heb ik veel geleerd van die gekke merrie. En nu..? Ik kan echt niet zonder haar

Momenteel doen we het lekker rustig aan. Vorig jaar heb ik haar door de DA (röntgenfoto’s + echo’s) en fysiotherapeut na laten kijken omdat ze helemaal niet meer lekker liep. Door oa haar bouw, houding, karakter etc. werd het even te veel voor haar. We hebben een poosje alleen maar gelongeerd en daarna nog een paar keer geprobeerd op te pakken, maar ze laat het heel duidelijk merken: ze is geen dressuur of ‘bak’-paard. Buitenritten vindt ze daarentegen geweldig!
Ik vind het heel belangrijk dat Emaika lekker in haar vel zit. Momenteel wordt ze 3x per week gelongeerd ivm mijn studie. In het weekend ga ik lekker buitenritten maken, longeren, vrijspringen etc. Resultaat = happy paard (dus ook happy baas

Nu was afgelopen zaterdag éíndelijk een fotomeeting in de buurt. Dus speciaal daarvoor heb ik haar omgetoverd tot dressuurknollie icm roosjes, witte bandages en wit dekje. Nu is Emaika niet zomaar een merrie.. En dat liet ze merken ook! Het was ongeveer een uurtje stappen naar de locatie. Eenmaal daar aangekomen, vond ze de andere paardjes behoorlijk leuk. Ook tijdens de fotoshoot liet ze merken hoe leuk ze het vond! En ik..? Ik kon er alleen maar om lachen, gekke merrie

Op naar de foto's! Ik heb geprobeerd om de mooiste en leukste eruit te halen, maar 15 foto's kiezen is lastiger dan ik dacht

1. Meet Emaika!

2. Poseren! (of voor Emaika: naar de andere paardjes kijken..)

3.

4.

5.

6. When I look into your eyes...

7.

8. Hinniken naar de anderen!

9. Love love

10.

11. 'Kiek um goannn!' (ehh jaa, ze had eventjes te benen genomen ghehe)

12.

13. Gas op die lolliee!!

14. Even een korte stop in de doornstruikjes..

Last but not least... een echte Bok(t)-foto

15. "Yihaaaa"

Echt hulde voor de fotografen

ENORM BEDANKT!!
Discussie over de slof: graag via PB! Ik ken mijn merrie lang genoeg, better safe than sorry.. Just in case als extra noodrem, veiligheid gaat immers voorop!