Nafiesa Afrikhan Dayem
TF Afrikhan Shah x Dajanah
6 mei 2010
We begonnen op zaterdag met poetsen en wassen. Meneertje in z'n pyjama op stal

Zaterdag ging de wekker om 5:30. Om 6:30 gevoerd, alle zooi in de auto gegooid, paard geladen en om 8:00 waren we op weg om onze groom op te pikken. We kwamen wat later dan gepland aan waardoor het wat gestress was. Gauw ingeschreven, rugnummers gehaald, de make-up erop en de eerste rubriek show aan de hand begon.

Wachten in de voorring tot wij aan de beurt waren.

Onze beurt

Tijdens de ronde draven dacht meneertje dat ie al klaar was

Resultaat: 4e van de 5 wat een beetje tegen viel. Jurycommentaar was 'simpel paard'...... Ik baalde er behoorlijk van totdat ik hoorde dat ik was genomineerd voor beste voorbrenger. Later in de middag mochten we terug komen voor het kampioenschap

Na een uurtje pauze, moesten we ons alweer klaar maken voor de zadelrubriek. Hier deden we puur alleen aan mee voor de ervaring aangezien Dayem pas twee maandjes serieus onder het zadel is. En toch zijn we nog ena laatste geworden, trots op! We gingen wel als een raket door de baan maar mijn doel erop blijven zitten en binnen de hekken blijven was gehaald! Hij keek niet op of om van de muziek, drukte langs de bakrand, klappende mensen, etc.

Na weer een tijdje pauze hadden we de liberty, een rubriek waar we, als Dayem lekker zou draven, best kans konden hebben om geplaatst te worden. Een grote groep met sterke concurrenten. Thuis laat Dayem zich altijd geweldig zien met een mooie zweefdraf. Echter dacht hij er zondag anders over en heeft hij alleen maar gegaloppeerd.... Op het laatst nog een mooi stukje draf laten zien maar ik had m'n kansen al voorbij zien gaan. Toch een derde plek in de wacht gesleept. Mogelijk omdat hij zich geweldig liet vangen.

Dayem was erg moe maar we moesten nog voor het kampioenschap beste voorbrenger senioren. Na wat extra granen was ie wel weer wat opgepept en kreeg ik hem zover om zich nog één keer te laten zien.

Wat resulteerde in KAMPIOEN SENIOR VOORBRENGERS

Al met een al een geslaagde dag met heel veel gezelligheid van onder meer alle arabieren-bokkers!