AVS Amateurkeuring met Dayem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

AVS Amateurkeuring met Dayem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 09:34

Bij deze een verslagje van onze kant :) Afgelopen zondag zijn wij naar de amateurkeuring van het AVS in Houten geweest, een geweldige ervaring. We gingen zonder verwachtingen en uiteindelijk toch nog wat prijzen in de wacht gesleept :)

Nafiesa Afrikhan Dayem
TF Afrikhan Shah x Dajanah
6 mei 2010

We begonnen op zaterdag met poetsen en wassen. Meneertje in z'n pyjama op stal :)
Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag ging de wekker om 5:30. Om 6:30 gevoerd, alle zooi in de auto gegooid, paard geladen en om 8:00 waren we op weg om onze groom op te pikken. We kwamen wat later dan gepland aan waardoor het wat gestress was. Gauw ingeschreven, rugnummers gehaald, de make-up erop en de eerste rubriek show aan de hand begon.
Afbeelding

Afbeelding

Wachten in de voorring tot wij aan de beurt waren.
Afbeelding

Onze beurt :)
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de ronde draven dacht meneertje dat ie al klaar was :+
Afbeelding

Afbeelding

Resultaat: 4e van de 5 wat een beetje tegen viel. Jurycommentaar was 'simpel paard'...... Ik baalde er behoorlijk van totdat ik hoorde dat ik was genomineerd voor beste voorbrenger. Later in de middag mochten we terug komen voor het kampioenschap :)

Na een uurtje pauze, moesten we ons alweer klaar maken voor de zadelrubriek. Hier deden we puur alleen aan mee voor de ervaring aangezien Dayem pas twee maandjes serieus onder het zadel is. En toch zijn we nog ena laatste geworden, trots op! We gingen wel als een raket door de baan maar mijn doel erop blijven zitten en binnen de hekken blijven was gehaald! Hij keek niet op of om van de muziek, drukte langs de bakrand, klappende mensen, etc.

Afbeelding

Na weer een tijdje pauze hadden we de liberty, een rubriek waar we, als Dayem lekker zou draven, best kans konden hebben om geplaatst te worden. Een grote groep met sterke concurrenten. Thuis laat Dayem zich altijd geweldig zien met een mooie zweefdraf. Echter dacht hij er zondag anders over en heeft hij alleen maar gegaloppeerd.... Op het laatst nog een mooi stukje draf laten zien maar ik had m'n kansen al voorbij zien gaan. Toch een derde plek in de wacht gesleept. Mogelijk omdat hij zich geweldig liet vangen.

Afbeelding

Dayem was erg moe maar we moesten nog voor het kampioenschap beste voorbrenger senioren. Na wat extra granen was ie wel weer wat opgepept en kreeg ik hem zover om zich nog één keer te laten zien.

Afbeelding

Wat resulteerde in KAMPIOEN SENIOR VOORBRENGERS *\o/* Ik kreeg nog een erg leuk compliment van de jury of ik alle voorbereiding zelf heb gedaan. JA!

Afbeelding

Afbeelding

Al met een al een geslaagde dag met heel veel gezelligheid van onder meer alle arabieren-bokkers! :D

IlonavL

Re: AVS Amateurkeuring met Dayem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:45

Jaaa, wat waren jullie goed! Gefeliciteerd met de prijzen en het was heel gezellig!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:51

Super leuk verslag Nicky! En het is een hele goede ervaring voor Dayem :)! Lekker kilometers maken met zo'n gup!

En nogmaals gefeliciteerd met je prijzen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:53

Leuk hoor!
Goed gedaan, gefeliciteerd! +:)+
En Dayem is prachtig, en vreselijk braaf. :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:02

Ik vind het maar knap hoor met zo'n jonkie! En jij deed ook zo goed je best met voorbrengen. Gefeliciteerd, jullie hebben het echt verdiend :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:06

Knap hoor! Fijn dat je zelf in de prijzen viel maar wat een rotcommentaar op je paard := Het zal je maar gezegd worden 'simpel paard' -O-
Heb je hier na afloop nog over gepraat met de jury? Misschien konden ze het onderbouwen?

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:33

Jullie waren weer top +:)+
Nogmaals gefeliciteerd

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:41

Wat leuk! Dus in plaats van dat je paard uiteindelijk de eerste plaats kreeg won je zelf de eerste plek :)) Dat heeft Dayem goed gedaan, het keurig voorstellen van zijn mens aan de juryleden :))

Leuk om hem alvast op jonge leeftijd mee te nemen op pad, dan raakt hij mooi aan alles gewend.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:50

Apple schreef:
Wat leuk! Dus in plaats van dat je paard uiteindelijk de eerste plaats kreeg won je zelf de eerste plek :)) Dat heeft Dayem goed gedaan, het keurig voorstellen van zijn mens aan de juryleden :))
Leuk om hem alvast op jonge leeftijd mee te nemen op pad, dan raakt hij mooi aan alles gewend.

_O- omg ga helemaal stuk hier.

Maar idd wel een banketstaaf opmerking; 'simpel paard'. Ik vind hem gaaf :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:00

Apple schreef:

En zo is het wel haha. De andere paarden waren ouder en beter in de bespiering. Wacht maar, over 2 jaar verslaan we iedereen :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:10

Haha, Apple, zo simpel is ie iid niet, hij heeft de jury mooi ingepakt met 'zijn mens'! :D _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:30

Cayenne schreef:
Knap hoor! Fijn dat je zelf in de prijzen viel maar wat een rotcommentaar op je paard := Het zal je maar gezegd worden 'simpel paard' -O-
Heb je hier na afloop nog over gepraat met de jury? Misschien konden ze het onderbouwen?

Voor zover ik dat uit het publiek begreep bedoelden ze dit AV typisch gericht en vonden ze dat hij niet 1 ding had wat er echt uitsprong. De andere paarden hadden of wel grote ogen, of een prachtig recht kruis, of een geweldige hals. Dayem had van alles een klein beetje en was dus een correct en fijn gebruikspaard maar wat 'simpel' vergeleken met sommige AV. Ze zeiden er nog achteraan dat hij geen opvallende kenmerken had.

Leuk verslag Nicky! Knap paard is het ook he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:37

Wauw, wat is Dayem een knap paard. Gefeliciteerd! :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:38

Hij zag er prachtig uit, Nicky, en je bracht hem super voor!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:29

Wat grappig, hij lijkt heel erg op het arabiertje wat ik heb gehad!
Die pyjama vind ik trouwens ook grappig, ik heb dat nog nooit gezien.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:36

Goed gedaan hoor Nicky! Al aanbiedingen gehad om andere paarden voor te brengen ;).

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:06

Ik vind dit "simpele" paard prachtig wat een beauty <3
Ik geef toe....ik ben een leek, maar ik heb liever een paard waar je alles mee kan doen dan een uitgesproken uiterlijk kenmerk waar je niets (minder) mee kunt doen!
En wat een compliment alles zelf doen en dan gewoon winnen als voorbrenger; complimenten. 8-)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:28

Super gedaan!!

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:07

Gefeliciteerd!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:23

Jeeej knappe Dayem. Ik vind jullie echt zo'n enorm leuke combinatie en Dayem is een topper!

Nogmaals van harte gefeliciteerd met de resultaten, vond het hem zeker onder het zadel echt fantastisch doen voor zo kort ohz. :)

''simpel paard'' is iets wat je inderdaad vaak hoort onder de Arabieren, daar wordt mee bedoeld dat hij geen zeer uitgesproken type heeft en is helemaal niet zo naar als het misschien overkomt. Maar goed, met zo'n kanjer van een paard zou het mij ook weinig uitmaken dat ie wat simpel is hoor :D

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:17

ah wat leuk! gefeliciteerd!

ik moet toch ook nog maar eens mee gaan doen met mijn egyptenaarin haha

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:21

Dayem <3

Jullie hebben het super goed gedaan!

Was super leuk/ gezellig om mee te mogen :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:36

Wat een super hulp was jij zeg! :D

Puwwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:19

Ik vind het helemaal geen simpel paard, wat een beauty!
Waar heb je dat halstertje trouwens vandaan? Ben al lang opzoek maar kan niks vinden..

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:22

Iloontjeehh schreef:
Wat een super hulp was jij zeg! :D

thanx

Volgende keer vraag ik geld }>
Haha grapje ik zou niet durven :Y)