Sitting on top of the world. Sitting on top of TiVriend!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Sitting on top of the world. Sitting on top of TiVriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:24

Man, man, man... wat gaaf, wat mooi, wat geweldig, wát een heerlijk paard! Weer tranen in mijn ogen nu ik dit typ..

Maar ik begin bij het begin :)

Evelien en ik gingen vandaag een dagje genieten van het weer en de paardjes op de wei. Het leek me wel leuk om Ti voor het eerst het zadel op te leggen, om te zien hoe hij daarop zou reageren.

Nou, niet dus :D

We legden het zadel op zijn rug en hij reageerde helemaal niet. We singelden heel rustig aan en hij vertrok geen spier. Hij leek wel te denken; Schiet eens op, aanstellers! Dit werd tijd!

Prima, zadel op zijn rug dus, hoofdstel in en een stukje wandelen. Alsof hij al jaren niets anders doet.

Aangekomen op een mooi fotoplekje, even wat foto's gemaakt van mijn knappe, knappe, knappe vent met mama's zadel op zijn rug.

Afbeelding

Afbeelding

Zijn heerlijke bekkie <3
Afbeelding

Omdat hij totaal niet onder de indruk was, ging ik ook maar even hangen

Afbeelding

Ook dat vond hij allemaal prima!
Evelien ging ook even aan hem hangen, via de rechterkant. Hij vond het toen iets lastiger om zijn balans te bewaren. Maar hij zette twee stapjes en stond weer braaf stil.

Na heel veel knuffels, kusjes en een snoepje, nog een keer mijn voet in de stijgbeugel en mezelf optrekken. Geen reactie van Ti, dus ging ik rustig zitten. Ti's enige reactie was dit:

Afbeelding

Daar zat ik dan. Op mijn kleine, grote, mooie man die ik geboren heb zien worden, heb geholpen met gaan staan en zijn eerste slokjes (wat hij nogal moeilijk vond), die ik heb op zien groeien van een klein, verkreukeld ventje van 93 cm tot een driejarige van 1.50m. Daar zat ik dan, met tranen in mijn ogen. Daar zat ik dan, on top of the world, on top of mijn TiVriend <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoezo, hopeloos gelukkig en trots? <3 <3
Afbeelding

Dikke knuffel voor mijn knappe vriend!
Afbeelding

Afbeelding

Alsof we al jaren niets anders doen
Afbeelding

Evelien liep naast Ti mee, zodat ik ook een klein rondje op hem heb gestapt. Ze hield hem niet eens vast, hij liep gewoon.

En toen ging Evelien ook nog even op hem genieten
Afbeelding

En, aangezien ik ze toch heb, twee prachtige kijk-en-vergelijk-foto's van Baassie en mama en Baassie en Ti. Het is dat de foto met Dais in de winter is genomen, anders was de overeenkomst nóg groter geweest!

Afbeelding Afbeelding

Zo ontzettend trots op mijn vriend!

We gaan hem nog niet serieus oppakken, daar vind ik hem te jong voor, maar dit moment was heerlijk en we zien aan het eind van de zomer wel waar we staan.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 17-05-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Re: Sitting on top of the world. Sitting on top of TiVriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:27

Whoehoeeee gefeliciteerd als trotse mama! :D wat issie braaaaaaaf

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:28

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! <3
En ik jou nog uitlachen omdat ik dacht dat je een grapje maakte!

Ik vond het een super leuk dagje en heel leuk dat ik ook op hem heb mogen zitten, hij zat HEERLIJK! :D

*In UITGELICHT! *\o/*
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 17-05-14 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:28

Wat super lief! Ik snap zeker waarom je de tranen had. Dit is natuurlijk een geweldige ervaring! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:29

Wat goed zeg! :D

Je ziet hem ook echt zo kijken van :roll: waarom doe je zo raar baas, dit is toch leuk! :):)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:33

'Nee ik ga pas op hem zitten als ie 4 jaar is' aldus Cynthia :')

Maar wát een heerlijk gevoel he! <3 valt niet in woorden te beschrijven. Prachtig!!!

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:35

Wauw gefeliciteerd! Wat is hij braaaf!!
Veel plezier de komende tijd!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:39

Wauw, super. Wat is hij braaf zeg!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:40

Jaaah!!! Jij ook al!
Heerlijk gevoel he? Op je eigen gefokte paardje kunnen gaan zitten, zo vertrouwd!
Wat zijn die 3 jarigen van ons toch braaf he?

Nog heel veel prachtige km's met Ti.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:44

Wauw Cynthia, ik zag het op Facebook en vond het al super gaaf! :D
Heerlijk, zo'n paard die zadelmak geboren is.

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:46

Echt mooi ik ben al 2 jaar stille meelezer van de Ti topics :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:58

Wat een geweldig gezicht! Je ziet het plezier eraf spatten :)
Super dat hij zo reageerde!

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:05

Wat leuk!
Als ik hem voor me zie, zie ik hem nog steeds als ukkie van net een jaar oud. :o Super leuk om dan opeens foto's te zien dat je er op zit!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:14

Toch altijd het bijzondere van bokt. Op het moment dat een nieuwe of onbekend paard hier stond, krijg je reacties als dat het onverantwoordelijk met die schoenen/zonder cap, etc etc. Wat het imo ook wel een beetje is := of dat je veel te snel gaat (waar ik niet ovwr kan oordelen)
Maar wel erg leuk! Knap paard wordt het ook :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:19

Celiien schreef:
Toch altijd het bijzondere van bokt. Op het moment dat een nieuwe of onbekend paard hier stond, krijg je reacties als dat het onverantwoordelijk met die schoenen/zonder cap, etc etc. Wat het imo ook wel een beetje is := of dat je veel te snel gaat (waar ik niet ovwr kan oordelen)

Haha dat had ik ook hoor toen ik het topic las. Vind het ontzettend onverantwoord. Eerste keer zadel, erop klimmen, geen cap.
Maar he als TS een doodswens heeft dan ga vooral je gang :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:23

Wat goeed! Knap ding blijft het ook! :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:27

Celiien schreef:

Inderdaad.

Maar als nog hele leuke ervaring en wat is die braaf!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:29

Knappe Ti, wauw <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:48

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties! Ik zit echt nog na te genieten van deze ervaring <3

Ik wist dat er mensen zouden zijn die het onverantwoordelijk vinden dat ik geen cap draag en dat daar commentaar op zou komen (leer mij Bokt kennen :) ) en jullie mogen het onverantwoordelijk vinden, dat is ook wel een beetje zo. Ik kan zeggen dat hij me heel veel vertrouwen gaf, maar inderdaad, je weet nooit wat er kan gebeuren. Maar het is mijn paard en mijn keuze en om te beweren dat ik een doodswens heb, gaat wel heel erg ver.

Laat iedereen zijn eigen keuzes maken en wees of blij voor me, of reageer niet. Laat mij genieten.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:56

ook ik vind dit onverantwoord. paard staat los met een zadel en hoofdstel in, zadel is niet gewend, gaat even hangen en daarna er maar meteen op.
fijn dat het goed gaat maar hoe anders was je gevoel geweest en dat van Ti als hij geschrokken was en er volle vaart vandoor was gespurt?

ik ben blij voor jullie dat het goed ging en voor Ti ook, en kan me je gevoel van euforie goed begrijpen!
maar aub voor jezelf en voor je Ti liefde denk wat beter na voor je zoiets doet.... het kan namelijk heel anders worden

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:25

crazyshar schreef:
ook ik vind dit onverantwoord. paard staat los met een zadel en hoofdstel in, zadel is niet gewend, gaat even hangen en daarna er maar meteen op.
fijn dat het goed gaat maar hoe anders was je gevoel geweest en dat van Ti als hij geschrokken was en er volle vaart vandoor was gespurt?

ik ben blij voor jullie dat het goed ging en voor Ti ook, en kan me je gevoel van euforie goed begrijpen!
maar aub voor jezelf en voor je Ti liefde denk wat beter na voor je zoiets doet.... het kan namelijk heel anders worden

Celiien schreef:

+1!!

Ik ben fan van jullie, maar vind het ook erg onverantwoordelijk!! Gelukkig is het goed afgelopen!!
En dat je trots bent snap ik heeeel goed!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:26

Ik zou het precies zo aanpakken :D . Snap echt dat je reuzetrots bent op je knappe kerel!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:29

Jij voelt je paard het beste aan. Als het goed gaat denk je soms niet meer aan cap enz. Tsja.. onveilig, maar ik zal het waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan hebben als het zo goed voelde :+ voor je het weet, zit je erop!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:37

De mijne is ook sinds een paar dagen drie, maar daar stap ik het eerste jaar sowieso nog niet op. Ik vind dit echt te jong.

Maar ik vind het super dat hij je zoveel vertrouwen geeft en ik zie de eerste keer een ruiter liever zo (ongedwongen, ontspannen, relaxed) dan dat er in de bak een big deal van gemaakt wordt met zenuwachtige mensen. Dat voelt hij ook. Nu voelt hij jullie ontspanning en als jullie er geen big deal van maken dan is het dat ook niet voor hem. Ik vind het er heel ontspannen en vertrouwd uit zien :) +:)+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:40

Kun je nog breder lachen :D

ik heb genoten van je foto's...

onverantwoord? Ik denk dat ts volwassen genoeg is om zelf in te schatten over wat wel of niet kan...