Mijn lieve kleine meisje werd gisteren 3. In de paardenwereld is dit heel wat natuurlijk: het jaar waarop je kan beginnen!

Al heeft Raven daar nog helemaal geen weet van, die is vanbinnen nog zo enorm puppy dat we dat jaar waarop we beginnen gewoon lekker uitstellen tot volgend jaar

Als alles goed gaat, ga ik deze zomer wel beginnen met grondwerk, basic longeren en eventueel slepen, zodat ze volgende zomer onder het zadel kan (en als ik nog extra tijd en geld over heb ook voor de kar, anders stellen we dat nog een jaartje uit).
Raven is mijn grote trots, mijn lieve kind

Ze is een dochter van Aron van de Haflingerborg uit een Sultan moeder. Zoals het hoort bij alle Arons is ze een echte laatbloeier die nog een stukje moet gaan groeien. Ondertussen zit ze zo om en bij de 1.42 en we verwachten dat de 1.45 zeker nog wel gaat lukken. Ze is een modern type haflinger met een ouderwetse liefde voor gras, dus die buik staat dubbel zo rond als normaal zonder gras

Jammer genoeg heeft ze een extreem gevoelige huid, al vanaf dat ze een veulen was. We zitten hiervoor niet in de ideale omgeving dus doen ons uiterste best om het haar zo fijn en kriebelvrij mogelijk te maken. Ik was alleen nét een dag te laat met haar vliegenkap opzetten, waardoor ze nu een gehavend hoofd heeft

Genoeg gepraat, hier de foto's!
Mijn eerste ontmoeting met Raven, juli 2011

En gisteren dan

Even lekker losgegooid!

Pretkop

En voor de eerste keer met een hoofdstel, al straalt het puppy er nog van af

En nog een filmpje van vorige zomer, toen stond ze nog een stuk ieler op d'r pootjes!
Geen bijzondere foto's of filmpjes qua kwaliteit, maar voor mij uiteraard wel heel leuk