Mijn blonde trots Raven is 3 jaar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Mijn blonde trots Raven is 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:07

*\o/* Hoera *\o/*

Mijn lieve kleine meisje werd gisteren 3. In de paardenwereld is dit heel wat natuurlijk: het jaar waarop je kan beginnen! :D
Al heeft Raven daar nog helemaal geen weet van, die is vanbinnen nog zo enorm puppy dat we dat jaar waarop we beginnen gewoon lekker uitstellen tot volgend jaar := . (Er mogen bij mij ook nog zo'n 10kg af)
Als alles goed gaat, ga ik deze zomer wel beginnen met grondwerk, basic longeren en eventueel slepen, zodat ze volgende zomer onder het zadel kan (en als ik nog extra tijd en geld over heb ook voor de kar, anders stellen we dat nog een jaartje uit).

Raven is mijn grote trots, mijn lieve kind :+: . Haar verhaal vindt je hier: [KS-ITP] Raven, mijn kleine haflingerwonder! (de foto's werken jammer genoeg niet meer).

Ze is een dochter van Aron van de Haflingerborg uit een Sultan moeder. Zoals het hoort bij alle Arons is ze een echte laatbloeier die nog een stukje moet gaan groeien. Ondertussen zit ze zo om en bij de 1.42 en we verwachten dat de 1.45 zeker nog wel gaat lukken. Ze is een modern type haflinger met een ouderwetse liefde voor gras, dus die buik staat dubbel zo rond als normaal zonder gras :D !

Jammer genoeg heeft ze een extreem gevoelige huid, al vanaf dat ze een veulen was. We zitten hiervoor niet in de ideale omgeving dus doen ons uiterste best om het haar zo fijn en kriebelvrij mogelijk te maken. Ik was alleen nét een dag te laat met haar vliegenkap opzetten, waardoor ze nu een gehavend hoofd heeft ^) .

Genoeg gepraat, hier de foto's!

Mijn eerste ontmoeting met Raven, juli 2011
Afbeelding

En gisteren dan :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even lekker losgegooid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pretkop <3
Afbeelding

En voor de eerste keer met een hoofdstel, al straalt het puppy er nog van af :') . Die mag weer even de kast in!
Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje van vorige zomer, toen stond ze nog een stuk ieler op d'r pootjes!

Geen bijzondere foto's of filmpjes qua kwaliteit, maar voor mij uiteraard wel heel leuk <3

Anouk_M

Re: Mijn blonde trots Raven is 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:10

Knapperd zeg, ze heeft een hele lieve uitstraling.
Gefeliciteerd met je paardenkind!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:22

wow de tijd vliegt voorbij! wat een lekkerding is het zeg :9

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:23

Knap ding hoor! Gefeliciteeerd!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:27

Wat heeft ze eigenlijk veel manen!! Ze ziet er goed uit. "Ouderwetse liefde voor gras" :') Gefeliciteerd Raven!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:28

Wat word ze toch mooi Ine!! :)
En wat kan ze toch bijzonder mooi lopen! _/-\o_
Is menig kwpner jaloers op :=
Nogmaals gefeliciteerd met je paardenkind :)

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:58

Raven *\o/*
Wat is het toch een knapperd. Stiekem vind ik het leuk dat ze nog zo puppy is. Die puppy-look gaat vaak veel te snel weg als ze groot worden, en nu kan ze toch nog even kind zijn. :j en aangezien jij het zo rustig met haar doet, heeft ze nog alle tijd om jong en onbezorgd door het leven te gaan :D

Je hebt daar echt een topper, Ine. Raven is geweldig :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:02

Lieve puppy poownie <3 maar wat wordt ze toch mooi! Ondanks haar Harry Potter voorhoofd haha.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:36

wat een knapperd! <3

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:17

Heerlijk paard is het toch, al zie je op sommige foto's inderdaad dat puppy nog doorschijnen. Geef je groot gelijk dat je nog een jaartje wacht, weet zeker dat je er een heerlijk paard aan hebt en gaat hebben als ze eenmaal onder het zadel is ;)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:21

Wat een mega knappe haflinger zeg! En wat een mooi verhaal..

Goed dat je haar nog even paard laat zijn, wat een heerlijk puppy-kind is het nog :+:

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:27

Knappe haf hoor! Goed dat je nog even wacht met inrijden, ze ziet er nog te puppy uit inderdaad.

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:28

Die is mooi opgedroogd! Gefeliciteerd met je knollie!! :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 16:09

Bedankt voor de super lieve reacties iedereen! Raven is zo'n paardje dat geen vlieg kwaad doet, nooit. Toch niet opzettelijk, want een beetje haflingerlompheid hou je altijd :')

Haha ja Renee, tijd gaat altijd heel snel he :=

Hihi Amber, ze blijft gewoon een echte haflinger hoor mét liefde voor (te) veel gras :+ . En inderdaad, na een wasbeurt zie je pas echt hoe mooi die manen eigenlijk zijn!

Tnx Heidi <3 . Ja, ze loopt lekker he... Jammer genoeg krijg ik dat bijna nooit goed op de foto, klik altijd op het foute moment.

Sacha <3 Laten we samen hopen dat ze net als papa gewoon altijd die puppy-uitstraling houdt :D

Froukje, knap he zo'n HP-look := . Raven vond het stiekem zelf wel heel hip staan :P

Fangio, ik ben daar ook echt heel zeker van. Ze is nu al het vriendelijkste dier dat ik ken, ik ben heel benieuwd hoe dat onder het zadel gaat aanvoelen. Nu nog even wachten tot we er alle 2 klaar voor zijn :j

Jasia, dankje. Ze betekent zoveel voor me en ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze toen om haar te nemen. Hopelijk kan ik ooit uit haar wél een nakomeling fokken om te houden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:52

Ze wordt echt mooi Ine en loopt heerlijk. Goed van je om d'r nog even lekker puppy te laten zijn op wat basis dingetjes na!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:52

knappe raven puppy. ze ziet er goed uit

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:05

Wat kan dat beest toch lopen zeg!!! En wat houd ze dat al goed vol! En die staart... Ze weet dat ze een haflinger is? Geen arabier? :') Ze ziet er echt goed uit zeg!! Knappe poown!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:24

Gefeliciteerd met deze bijzondere leeftijd! Ze heeft echt een heerlijk bekkie!
En wat kan ze mooi lopen!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:39

Nog zo'n lieve reacties <3

Hihi Wendy, dat kan ze zo gemakkelijk een kwartier volhouden. Ze weet ondertussen al wanneer ik wil dat ze even netjes gaat lopen :+ . Krijgt ze daarna koekjes, altijd belangrijk voor Raven :D !

Cynthia, jij hebt ook bijna zo'n belangrijke verjaardag te vieren! :):)

Tnx horsii! Kyr ziet er ook super uit!

Faringo, ik denk dat dat inderdaad gewoon het beste is voor haar en daarvan kan ik later gewoon alleen maar profijt hebben! :)

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:38

Proficiat met knappe Raven. Wat kan ze toch lekker lopen! Dat wordt straks een toppertje in de dressuurring. Ze heeft verder ook de looks van Aron. <3

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:41

Die kan gaaf lopen!
Is ze in het echt zo oranje achtig?