Voor de start van deze nieuwe traditie hadden een prachtige Bed&Breakfast in Vaassen uitgekozen; Het Wildhuys. Een geweldig jaloersmakend terrein van 8,5 ha. verdeeld in diverse weides en paddocks met een houten omheining, stallengebouwen, een paddockhuisje en het hoofdhuis met de gastenkamers.
We kwamen vrijdags tegen 14:00 aan en nadat we de paardjes en onze spullen uitgeladen hadden, zijn we voor ons eerste Veluweritje vertrokken:

Zussie Marlien met Fayette

Ik met Dunla
We zijn twee uur onderweg geweest en dat verliep gesmeerd. De paardjes daarna weer op hun heerlijke wei geparkeerd

en zelf hebben we bij de plaatselijke Turk/Italiaan onze honger gestild

De volgende ochtend zou ons ontbijt om 08:00 klaar staan, zoals afgesproken. Toen de deur van de eetka...eehh excuse me: diningroom open ging, vielen we bijna stil:

Een zéér uitgebreid ontbijt op een keurig gedekte tafel stond ons te wachten. Kenmerkend voor deze B&B : overal is aan gedacht en kwaliteit staat voorop.
We hebben de routekaart er weer bij gepakt en vandaag besloten we voor een langere tocht; we kochten wat te eten en te drinken in de supermarkt en op onze tocht zouden we langs een rustplaats met stands voor de paarden komen, voor onze welverdiende pauze.

Uiteraard was het weer op en top genieten van de omgeving en was het rustig genoeg om regelmatig een lekker galopje te pakken op de stukken die daar geschikt voor waren

Mij is blij ei

Op de rustplaats, waar we ze lekker even afgezadeld hebben en een klein uurtje pauze gehouden hebben:

(Dunla had andere gedachten over in die stand staan, dus maar voor de neus van haar moeder geknoopt

Op de weg terug kwamen we een ijskar tegen en ik had wat euro's in mn broekzak; hoe vervelend

We zijn in totaal 4 uur onderweg geweest en ja...dat voelden we tegen de avond wel

Heerlijk gegeten weer en bij terugkomst de paardjes nog even een keer geborsteld/gemasseerd, maar ze leken aanzienlijk minder last te hebben dan wij

Zondag was onze laatste dag al weer aangebroken en we hadden....pijnnnnn

Al met al een schitterend weekend, met schitterend weer, een schitterende omgeving, een schitterende B&B en..natuurlijk

Volgend jaar gaan we weer!!