Weekendje rondrijden op de Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Weekendje rondrijden op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 10:32

Afgelopen weekend was het dan zo ver; iets waar we al jarenlang over droomden -maar waar het nog steeds niet van gekomen was i.v.m. nog niet rijvaardig genoeg/ik zwanger/te dik/zus zwanger/ik weer zwanger/zus weer zwanger :') : we gingen een weekend weg mét de paardjes! *\o/*

Voor de start van deze nieuwe traditie hadden een prachtige Bed&Breakfast in Vaassen uitgekozen; Het Wildhuys. Een geweldig jaloersmakend terrein van 8,5 ha. verdeeld in diverse weides en paddocks met een houten omheining, stallengebouwen, een paddockhuisje en het hoofdhuis met de gastenkamers.
We kwamen vrijdags tegen 14:00 aan en nadat we de paardjes en onze spullen uitgeladen hadden, zijn we voor ons eerste Veluweritje vertrokken:
Afbeelding
Zussie Marlien met Fayette
Afbeelding
Ik met Dunla
We zijn twee uur onderweg geweest en dat verliep gesmeerd. De paardjes daarna weer op hun heerlijke wei geparkeerd
Afbeelding
en zelf hebben we bij de plaatselijke Turk/Italiaan onze honger gestild :9

De volgende ochtend zou ons ontbijt om 08:00 klaar staan, zoals afgesproken. Toen de deur van de eetka...eehh excuse me: diningroom open ging, vielen we bijna stil:
Afbeelding
Een zéér uitgebreid ontbijt op een keurig gedekte tafel stond ons te wachten. Kenmerkend voor deze B&B : overal is aan gedacht en kwaliteit staat voorop.

We hebben de routekaart er weer bij gepakt en vandaag besloten we voor een langere tocht; we kochten wat te eten en te drinken in de supermarkt en op onze tocht zouden we langs een rustplaats met stands voor de paarden komen, voor onze welverdiende pauze.
Afbeelding
Uiteraard was het weer op en top genieten van de omgeving en was het rustig genoeg om regelmatig een lekker galopje te pakken op de stukken die daar geschikt voor waren :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Mij is blij ei :D

Op de rustplaats, waar we ze lekker even afgezadeld hebben en een klein uurtje pauze gehouden hebben:
Afbeelding
(Dunla had andere gedachten over in die stand staan, dus maar voor de neus van haar moeder geknoopt :roll: )
Op de weg terug kwamen we een ijskar tegen en ik had wat euro's in mn broekzak; hoe vervelend :D
Afbeelding

We zijn in totaal 4 uur onderweg geweest en ja...dat voelden we tegen de avond wel :')
Heerlijk gegeten weer en bij terugkomst de paardjes nog even een keer geborsteld/gemasseerd, maar ze leken aanzienlijk minder last te hebben dan wij :D

Zondag was onze laatste dag al weer aangebroken en we hadden....pijnnnnn :') Maar gewoon dapper door natuurlijk; dus nog een 'klein' ritje van 2 uur gemaakt voordat we naar huis zouden gaan.

Al met al een schitterend weekend, met schitterend weer, een schitterende omgeving, een schitterende B&B en..natuurlijk <3 onze geweldige Tinkerdames Fayette en Dunla <3

Volgend jaar gaan we weer!! +:)+

blackpegasus

Re: Weekendje rondrijden op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:42

Wat een gaaf verslag Mies. Mooi daar. Ik kan niet wachten tot 9 mei want dan ga ik met stal naar Leersum. Ook 3 dagen gezelligheid en paarden met ong. 25 stalgenoten.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:45

Ja het wildhuys is een echte aanrader voor zulke weekendjes!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:52

Zo lekker het ijd van die ijscoboer! Hele bekende omgeving! Het rijdt zo fijn in Emst, Vaasen en Epe en omstreken!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:53

Het was echt een topweekend! Heerlijk genoten van alles en volgend jaar gaan we weer!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:54

wat vreselijk dat jullie door deze beproeving heen moesten :(:) :+

Aanstekelijk hoor........zou ik ook nog wel eens willen doen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:01

Oh miesje heeeeerlijk!
Lekker zo'n zussen weekend ♡

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:02

Oh dat is echt heel erg leuk zeg!! :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:11

Mooi is de Veluwe he :). Vooral het ijs van Rozeboom..heel vervelend (beste ijs uit de omgeving zeggen ze ;) ). Leuke foto's! Ik rij met Anouk altijd in Emst rond, dat ligt tegen Vaassen aan, daar heb ik haar dan ook expres gestald staan :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:32

Nice! Zo te horen en zien een superfijn weekendje weg geweest :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:26

oeh, ijs van rozenboom <3

En mies, heb je gegaloppeerd? stoer man :D

En mooi is de omgeving he :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:47

M_D_H schreef:

Jawelll :D :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:49

quartel schreef:
wat vreselijk dat jullie door deze beproeving heen moesten :(:) :+

Ja...het was echt héél naar... -O-
Afbeelding

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:21

MamaMiesje schreef:
M_D_H schreef:

Jawelll :D :))

Hele stukken zelfs gegaloppeerd :j Op zondag was Michelle zelfs zo 'brutaal' om Dunla eerst wat bij d'r te houden als ik met Fayette aangaloppeerde om vervolgens pas aan te galopperen als er een leuke afstand was zodat Dunla er een lekker tempo in had om weer bij Fayette te komen :') Die B proef met galop gaat er echt nog wel van komen hoor :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:26

Citaat:
Hele stukken zelfs gegaloppeerd :j Op zondag was Michelle zelfs zo 'brutaal' om Dunla eerst wat bij d'r te houden als ik met Fayette aangaloppeerde om vervolgens pas aan te galopperen als er een leuke afstand was zodat Dunla er een lekker tempo in had om weer bij Fayette te komen :') Die B proef met galop gaat er echt nog wel van komen hoor :D

Geweldig! :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:36

Ahum... :o :') :D
Nu nog zien of ik ook kan sturen in een rijbak; lekker rechtdoor knallen op een zandpad gaat wel goed _O-

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:51

MamaMiesje schreef:
Ahum... :o :') :D
Nu nog zien of ik ook kan sturen in een rijbak; lekker rechtdoor knallen op een zandpad gaat wel goed _O-

Dat geloof ik, ik doe niet anders meer tegenwoordig :')

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:38

Heerlijk meiden!
En vooral geweldig dat jullie dat samen als zussen met moeder en dochter kunnen doen!