''Nieuw'' eigenlijk staat ze al 3 weken bij mij op stal en heeft ze de ware Nicole-transformatie-make-under ondergaan en moet toch eerlijk toegeven dat staat der goed

Nadat Special verkocht is (ja helaas mensen echt waar maar soms zijn dat de beste keuzes) terwijl hij eigenlijk helemaal niet te koop stond ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe opvolger, eisen
waren er niet echt meestal zie ik het en denk ik ja dit is het of nee next, maar het moest natuurlijk wel een hengst zijn en geen merrie

Om alle details te besparen, mevrouw was nog groener als gras, halstermak was ze niet en die winter nog niet buiten geweest, dik in vacht en net zoals Special in begin was erg onzeker. Maar ik zag wat in haar! 8 maart op de nationale vrouwen dag (ja hoe kan het

Toen wij zijn wezen kijken, lopen kon ze wel!

Die zondag bij ons op stal, mevrouw had geen conditie stond na 1.5 rondje te pompen van het zweet dat overal maar dan ook echt OVERAL zat en ze was VEEL te dik!

En dan nu 3 weekjes later.....

.... draagt ze op de foto voor de 3de keer het hoofdstel, is ze naar de kliniek geweest om gescant te worden (of alles gezond was om drachtig te kunnen worden) heeft ze haar aller eerste tandarts en hoefsmid bezoek gehad, heeft ze voor het eerst in haar leven door het bos gestapt, een deken op gehad en gewassen gevlochten is ze al flink wat kilo's en haar kwijt en word het steeds lievere pony! (al dacht ik de eerste week toen ze er was Nicole waar BEN JE WEER AAN BEGONNEN!!)
Zondag hadden we een tut middagje ingesteld, mijn handen jeukte al 3 weken om haar eens een goede douch te geven maar het was elke keer voor mijn gevoel nog te koud en zondag 21 graden zonnetje erop ja ze zou vandaag gewassen worden en als we dan toch bezig zijn waarom niet gelijk vlechten en proberen wat foto's te schieten (nou dat foto model en stil blijven staan moeten we nog maar even leren want alles was zooo spannend daar in het bos overal moest ze naar kijken) wassen bleef spannend maar ze deed het toch maar eventjes, daarna lekker in het zonnetje wezen vlechten hoofdstel in gedaan en hoppa naar het bos en daar zijn de volgende foto's uitgekomen.

Ald Feart's Mierela is een Kooihuster Samme x ster v. Orchard d'Avranches 3 jarige valk NWR merrie volle zusje van Ald Feart's Special (Keep it Special) en gaat dit jaar naar de hengst om gedekt te worden en naar de keuring om daar hopelijk STER te worden en haar moeder word dan PREFERENT

Ik ben benieuwd wat er onder dat wintervachtje voor zomervachtje schuilt al zal ze nooit zo licht worden als Special, ik zie heel veel over 1 komsten van Special in haar terug en ben daar erg blij om. Hopelijk volgend jaar een veulentje