Evita is inmiddels al een paar keer onder het zadel geweest, vandaag voor de 6e keer er op!
Ze gaat súper lekker!
Ben nu vooral bezig met haar voorwaarts rijden in draf, ze heeft erg de neiging om te gaan sukkelen. Verder het stuur en de rem bevestigen en kilometers maken

Paspoortje:
Evita
Merrie, 6 jaar
Belgisch Trekpaard
Heel hoog. (1.80m ofzo?)
Hele knappe merrie

Eerste oortjes foto

Lekker stappen

Lange benen

Tussendoor even rust, halthouden en belonen

Vlotjes draven, ze moet nog steeds bij het aandraven even balans zoeken op het bit, iemand tips?

Zelf érg blij met dit beeld

Was bewust bezig met naar voren rijden, ze sloft al ietsjes minder maar moet zéker haar benen nog meer omhoog gaan tillen

En vandaag voor het eerst met het dekje gespeeld met 3 jaar oude merrie Serena

Na heel wat draaien omdat het dekje haar wilde opeten mocht het dan toch op haar rug liggen

Knap peerdje, even kroelen

Paar stapjes zetten

En na nog wat spannend gedraai en gesnuif 3 seconden zadel op haar rug gehad, toen ze netjes stilstond gelijk er afgehaald en beloond, vind het super zo voor een eerste keer, lekker kalm aan!

Bedankt voor het kijken

Een paar sidenotes:
De teugels van Evita zijn ideaal, lang genoeg (ze is enorm) en snijden niet in je handen

Het bit is omdat ze voor de wagen is beleerd en geen ander heeft, heb de teugels aan de ringen dus werkt in als een ongebroken trensje
Mijn kont is wat dik voor het zadel, word aan gewerkt

Het dekje is roze, dat vind ik leuk

Evita staat aan een band vast aan de muur omdat ze énorm lastig is met het hoofdstel/halster aan en uit doen, dit is dus zodat ze er niet vandoor gaat
Mijn houding is niet fantastisch, heb lang niet gereden word dus fanatiek aan gewerkt