Ze heeft haar hele nog-niet-zo-lange leventje tot nu toe bij de fokkers, Shamal Arabians, in de kudde gestaan, maar nu is ze dan eindelijk naar Zwolle gekomen, waar ze vlakbij mij komt te wonen.

Voor de mensen die haar nog niet kennen:
S.A. Mishkaljiyah aka Mish is een arabisch volbloedmerrie uit A.F. Shanaya en S.A. Tawfiq, geboren vorig jaar op 3 januari. Ze is nu dus een jaar en 2 maandjes oud.
Vorige topics over S.A. Mishkaljiyah:
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah
[VN] Eerste Boktveulen van 2013 geboren
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw
[KS-ITP] A dream come true: S.A. Mishkaljiyah
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah: de arabier die geen arabier wilde zijn
[EJL-ITP] 2013: Het eerste jaar met S.A. Mishkaljiyah
Het was een aardig dagtripje. Vanmorgen op tijd vertrokken we al met de trailer richting Mish, en na een lange rit arriveerden we dan eindelijk ter plaatse. We troffen een nogal mutsige jongedame aan die al donders goed in de gaten had dat er iets te gebeuren stond

Zodra ze haar box uit moest stond ze al op de rem, en eenmaal buiten werd de trailer snuivend en hinnikend in zich op genomen. Wat een gek ding.
"Kijk, Mish. Dat is nou een trailer, zie je dat?"

Oh mijn god baas, moet ik daar echt in?

Ze vond het zo spannend dat de achteruitknop makkelijker te vinden was dan de vooruit

Daar gingen we dan. Na een paar honderd meter snel even checken en ja, ze stonden nog braaf, dus hebben we zonder vreemde gebeurtenissen in een keer de rit naar Zwolle gemaakt. Daar mocht Mish weer van de trailer af en zelfs dat ging heel rustig en beheerst. Dappere meid is het.
Net gearriveerd, vers uit de trailer:

En toen mocht ze mee naar binnen, de mooie ruime box in die speciaal voor haar klaarstond. Naast haar stonden al twee maatjes, zodat ze aan beide kanten lekker kon neuzen.
Ja, daar sta je dan, als kleine uk helemaal alleen in zo'n hele grote box.

And what's more: mama Shanaya was helemaal niet meegekomen met haar! Die stond nog op de trailer. Tsja, en wat doe je dan als klein moederskindje?
MAAMMAAAAAAAAAAA!!!!!!

Gelukkig keerde al gauw de rust weer terug

De trailer ging terug om Shanaya weer terug af te leveren op de stal van Shamal Arabians en ik bleef bij Mish om te kijken of alles goed ging. Het hooi was al gauw gevonden en na een kwartiertje stond madam al lekker hooitjes te smikkelen.

Na twee uur werd ik weer opgepikt door de helden van de dag (Desiree/Olina@bokt en haar vader, die ik dankbaar mag zijn voor het vervoer!).
Desiree had nog even een knuffelmomentje in de stal bij Mish, die een zwak heeft voor kriebels op de schoft en kont. Mensen in haar buurt zijn nog altijd een beetje spannend, maar zodra ze beginnen met kriebelen... tsja, dat valt toch niet te weerstaan...

We hebben haar toen met een gerust hart op stal achtergelaten. Morgen is het tijd om weer even langs te rijden om te zien hoe ze het doet

Morgen mag ze als het goed is met een Welsh leeftijdsgenootje een poosje de paddock in, en dat wordt steeds meer uitgebouwd totdat ze met een kudde van 4-5 paardjes lekker op de wei kunnen, 's winters alleen overdag en 's zomers zelfs 24/7.
Ik hoop dat ze het fijn gaat krijgen hier