S.A. Mishkaljiyah gaat op reis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

S.A. Mishkaljiyah gaat op reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 00:37

Het is alweer een poosje geleden dat Mish zichzelf op bokt heeft vertoond, en ditmaal doet ze dat met een extra bijzonder avontuur. Mish is namelijk voor het allereerst in haar jonge leventje op reis geweest!

Ze heeft haar hele nog-niet-zo-lange leventje tot nu toe bij de fokkers, Shamal Arabians, in de kudde gestaan, maar nu is ze dan eindelijk naar Zwolle gekomen, waar ze vlakbij mij komt te wonen.

Afbeelding

Voor de mensen die haar nog niet kennen:
S.A. Mishkaljiyah aka Mish is een arabisch volbloedmerrie uit A.F. Shanaya en S.A. Tawfiq, geboren vorig jaar op 3 januari. Ze is nu dus een jaar en 2 maandjes oud.

Vorige topics over S.A. Mishkaljiyah:
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah
[VN] Eerste Boktveulen van 2013 geboren
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw
[KS-ITP] A dream come true: S.A. Mishkaljiyah
[KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah: de arabier die geen arabier wilde zijn
[EJL-ITP] 2013: Het eerste jaar met S.A. Mishkaljiyah

Het was een aardig dagtripje. Vanmorgen op tijd vertrokken we al met de trailer richting Mish, en na een lange rit arriveerden we dan eindelijk ter plaatse. We troffen een nogal mutsige jongedame aan die al donders goed in de gaten had dat er iets te gebeuren stond :')

Zodra ze haar box uit moest stond ze al op de rem, en eenmaal buiten werd de trailer snuivend en hinnikend in zich op genomen. Wat een gek ding.

"Kijk, Mish. Dat is nou een trailer, zie je dat?"
Afbeelding

Afbeelding

Oh mijn god baas, moet ik daar echt in?
Afbeelding

Ze vond het zo spannend dat de achteruitknop makkelijker te vinden was dan de vooruit :') Gelukkig reisde haar moeder Shanaya ook mee in de trailer, omdat het Mish haar eerste trailerritje ooit was. Toen mama eenmaal rustig op de trailer stond ging Mish ook zonder veel problemen naar voren (al moest ze af en toe even van achter aangeduwd worden), en huppelde ze ook zomaar in een keer de trailer op.

Daar gingen we dan. Na een paar honderd meter snel even checken en ja, ze stonden nog braaf, dus hebben we zonder vreemde gebeurtenissen in een keer de rit naar Zwolle gemaakt. Daar mocht Mish weer van de trailer af en zelfs dat ging heel rustig en beheerst. Dappere meid is het.

Net gearriveerd, vers uit de trailer:
Afbeelding

En toen mocht ze mee naar binnen, de mooie ruime box in die speciaal voor haar klaarstond. Naast haar stonden al twee maatjes, zodat ze aan beide kanten lekker kon neuzen.

Ja, daar sta je dan, als kleine uk helemaal alleen in zo'n hele grote box.
Afbeelding

And what's more: mama Shanaya was helemaal niet meegekomen met haar! Die stond nog op de trailer. Tsja, en wat doe je dan als klein moederskindje?

MAAMMAAAAAAAAAAA!!!!!!
Afbeelding

Gelukkig keerde al gauw de rust weer terug :D
De trailer ging terug om Shanaya weer terug af te leveren op de stal van Shamal Arabians en ik bleef bij Mish om te kijken of alles goed ging. Het hooi was al gauw gevonden en na een kwartiertje stond madam al lekker hooitjes te smikkelen.

Afbeelding

Na twee uur werd ik weer opgepikt door de helden van de dag (Desiree/Olina@bokt en haar vader, die ik dankbaar mag zijn voor het vervoer!).
Desiree had nog even een knuffelmomentje in de stal bij Mish, die een zwak heeft voor kriebels op de schoft en kont. Mensen in haar buurt zijn nog altijd een beetje spannend, maar zodra ze beginnen met kriebelen... tsja, dat valt toch niet te weerstaan...

Afbeelding

We hebben haar toen met een gerust hart op stal achtergelaten. Morgen is het tijd om weer even langs te rijden om te zien hoe ze het doet :D

Morgen mag ze als het goed is met een Welsh leeftijdsgenootje een poosje de paddock in, en dat wordt steeds meer uitgebouwd totdat ze met een kudde van 4-5 paardjes lekker op de wei kunnen, 's winters alleen overdag en 's zomers zelfs 24/7.

Ik hoop dat ze het fijn gaat krijgen hier :D

Sieltjuh

Re: S.A. Mishkaljiyah gaat op reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:42

Hoe stoer ze dan ook zijn, dan zijn ze toch wel nog echte ukkies hè :(:)

Komt helemaal goed met je verschrikkelijk leuke dame, Eline :j Wat een prachtig hoofdje heeft ze toch <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 00:43

Haha ze heeft de hele boel bij elkaar gegild in het begin :') Ze kan hinniken joh!
Maar gelukkig kalmeerde dat gauw, ik vond het zo sneu!

Ik denk ook wel dat het goed gaat komen!
Ja leuk he. Ze lijkt stiekem ook wel erg op Djuun nog steeds. Ze is ook iets blond aan het worden :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:47

Whaah, dan zijn ze straks helemaal look-a-likes :))
Ja, vind dr echt nog steeds enorm veel van Djuun hebben, zeker als je echt alleen naar het koppie kijkt :j Ben benieuwd of dat over een paar jaar nog steeds is :j

En ja, dat hinniken is echt sneu, toen we Djuun gingen halen heeft ze de eerste paar km heel de boel bij elkaar geschreeuwd op de trailer (en die was zelfs 2,5) :') En toen we wegreden op het erf kwam dr moeder in volle galop door de wei heen, omdat ze dr kind in paniek hoorde. En dan nog oude eigenaren/verzorgsters die stonden te huilen erbij. Begon zelf bijna spontaan mee te huilen :')

Is uiteindelijk ááállemaal goed gekomen :j :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 00:52

Ach gossie toch :(:) Arme Djuun en mama-van-Djuun!
Mish heeft ook echt zo'n hinnikje waar je helemaal medelijden mee zou krijgen. Ik vond het wel erg fijn dat mama mee was op de trailer, daar bleef ze wel heel fijn rustig bij. Toen ze van de trailer af moest was ze volgens mij eerst te overdonderd om te beseffen dat mama niet mee kwam haha :')

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:56

Wat een superleuk dingkie, nog zo'n ukkepukje <3! Echt een knap dier!!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:17

Fijn dat alles goed gegaan is en inderdaad: ze heeft een heel mooi aansprekend koppie! Nu lekker genieten van je knappe paardenkind! (en jeetje wat een lange stelten weer van voren gezien!) *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:32

Ah gut kleine ukkepuk op reis! En jij natuurlijk een trots baasje dat het zo goed gegaan is? :D wat is Mish toch een droppie, zo'n aandoenlijk koppie! :+:

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:21

Wat fijn dat moeders mee mocht voor de reis en wat heb jij super mensen om je heen dat ze je willen helpen met het vervoer. Gaat vast helemaal goedkomen met Mish!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:24

Jaaa, Mish! :D
Wat is ze stoer :) Groot wordt ze al!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:49

Wat een knapperd! En fijn dat de rit naar je stal zo lekker ging :) op welke stal staat ze nu?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:55

Ooh stoere Mish! Wat een knappe merrie is het ook, daar ga je nog echt een geweldig paard aan krijgen, die wordt alleen maar mooier en leuker!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:02

Aah gut, de kleine puk gaat de wereld ontdekken, das ook heel spannend allemaal :j

Gaat helemaal goed komen met je knapperd, nu kunnen jullie echt beginnen met het opbouwen van een band :)

Blijf een zwak voor d'r houden, ben zo benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit gaat zien 8-)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:03

Lief klein gupje!
Wat heerlijk dat ze nu dichtbij staat, Eline!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:26

Ah hebben jullie ook al zo'n vocaaltje getroffen? Als Daantje begint, zorg dan dat je uit de buurt bent, want daar komen me toch een decibellen uit :D :D

Fijn dat alles goed is gegaan en dat ze lekker dichtbij staat! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:39

Ach gosh, dan is het echt nog een puppy :(:)
Fijn dat alles goed ging en dat ze nu in de buurt staat!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:49

Knappe baby! Mooi dat alles goed is gegaan :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:09

Dat hinnik-plaatje deed mij echt denken aan dit: :D

Afbeelding

Leuk koppie, veel plezier ervan!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:24

Knappe uk heb je hoor, dat je er maar heel veel van mag genieten! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:21

Wat een schatje, waar staat ze in Zwolle?

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:25

ahh ze toont echt nog klein in die grote stal. Echt mooi dier is het !! Blijf me over haar verbazen, al zo knap op deze leeftijd!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:42

Aawh, het kleine meisje gaat 'op kamers' :D Fijn dat ze nu wel lekker in de buurt staat!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:41

Wat leuk, zoveel reacties al :D Thanks allemaal!

@Tammy: Supertrots uiteraard :D Ik vind d'r ook zo'n leuk koppie hebben.

@Loveskiara: Ja echt geweldige mensen om me heen! Ben ik me maar al te bewust van!

@xGoldenhero en Maanlicht: Ze staat op een fijne opfok/pensionstal in Wijthem.

@Rije: Ze kan aardig schreeuwen ja, haha. Heel leuk beessie hoor maar als ze d'r bek opentrekt.... :')

@Amanda en Nsky86: Ja guppie lijkt het he, vooral in die stal! Nou moet ik zeggen dat de stal hoger is dan de meeste stallen die ik ken, dus ze lijkt nog eens extra klein daarin :=
Ze is inderdaad minder 'naarling' dan ik had verwacht op deze leeftijd. Ze is zelfs nog redelijk in verhouding op het moment!

Wederom bedankt voor alle leuke reacties <3
Ik ben nu lekker op weg naar Zwolle zodat ik nog even bij haar op bezoek kan vanmiddag!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:47

Fijn dat het allemaal goed gegaan is! Nu lekker gaan van haar gaan genieten! Wennen gaat meestal best snel als ze maar leuke vriendjes hebben :)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:47

wat leuk dat ze het zo goed deed^^ :D