Tsja, het is winter (soort van).. De paarden zijn een beetje frisjes en je gaat heerlijk op het strand rijden..
Dat gaat natuurlijk niet altijd even goed!
Ik rij standaard met filmcamera op mijn cap zodat als er iets gebeurd, ik het op camera vastgelegd heb staan!
Vandaag was het dus zo ver: Ik ben gevallen!
En ik ben zeker niet de enige die gevallen was!

Als eerst heeft er een paardenwissel plaats gevonden omdat er iemand van zijn paard afgevallen was en niet meer verder op hem wilde. Mijn vriendin heeft toen geruild zodat het gevallen meisje VEILIG op haar paard verder kon.
Eenmaal op het strand aangekomen, met tussendoor wat kleine bokjes en opstootjes, zijn we rustig aan het draven. Helemaal niets aan de hand!
Op een gegeven moment komt er een paard achter onze groep aan gegaloppeerd. Hierdoor schrokken de al wat onrustige paarden en werden er 3 mensen van hun paard afgevuurd! Waaronder mijn vriendin, het meisje met het 'veilige' paard en IK!

Gelukkig viel ik niet mega hard, maar ondanks dat heb ik wel mooie blauwe billen! Mijn vriendin had alleen een beetje pijn haar rug en het meisje met het 'veilige' paard is niet meer opgestapt en met haar ouders terug naar de manege gelopen. (Die stonden toevallig op die plek naar ons te kijken)
Na de valpartijen zijn we weer opgestapt en weg gereden, maar de paarden waren allemaal veel te onrustig geworden en bleven maar wegschieten en klieren! De helft van de groep is verder gegaan en ik ben met de andere helft van de groep terug gestapt naar de manege.
Ik rij bijna altijd op dit paard en ben wel aardig wat van hem gewend.. Maar vandaag was gewoon niet normaal! Ik heb ze nog nooit zo onrustig meegemaakt!
Enjoy the movie!

En hier onder nog wat leuke screenshotjes van het film materiaal!
01. Je kan niet zeggen dat paarden niet lenig zijn!

02. Hier is mooi te zien hoe ik van mijn paard af glij als je kijkt naar de schaduw! Ik word in de tussentijd wel goed in de gaten gehouden door de teckel!

03. Jaja, wij zijn heel goed in synchroon vallen! Zweep nog vliegend door de lucht!

04. Saampjes op de grond liggen!

05. Lekker gevaarlijk samen door het water galopperen!

06. Dit paard is gewoon gek. Ze kwam recht op mij af galopperen terwijl ik op de grond lag. Ook rende ze recht op de andere mensen op het strand af!

Ik ben blij dat er niets ernstigs is gebeurd en ben blij dat ik mijn camera weer aan had staan!

Maar de volgende keer.. hoop ik toch te blijven zitten!