De bedoeling was om na de winter opzoek te gaan naar een haflinger. Maar dan krijg je opeens een berichtje op facebook (ook van een bokker) dat zij een haflinger te koop wist staan!
De haflinger stond maar 1km van onze stal af! Nou wie ben ik om dan niet even te gaan kijken!

Ik zag haar en vond haar meteen geweldig! Na een paar keer er zijn geweest had ik besloten om haar te kopen!
15 december was het zo ver, we gingen haar halen! We hadden wel een trailer, maar geen auto tot onze beschikking met trekhaak. Tsja dan maar te voet

Wist ik gelijk hoe ze in het verkeer reageert! We moesten namelijk een rotonde over die op dat moment net behoorlijk druk was. Ze deed het super!
Dat was dus meteen onze eerste buitenrit! Inmiddels hebben we er nog 2 achter de rug.

Heb haar niet gewassen voor de foto's. Heb haar eigenlijk zo uit de wei geplukt en snel een borstel overheen gedaan.
Op sommige foto's zie je dat ze een stuk van haar manen kwijt is. Dit komt omdat ze in het voorjaar in een rijbak heeft gestaan. Langs de rijbak staat gras en natuurlijk wil ze dan gaan eten, dus heeft ze haar hoofd door de planken van de bakrand gestoken, waardoor haar manen voor een gedeelte zijn afgeschuurd.
Informatie over haar:
- Jolina van Opwetten
- 1.48
- 5 jaar. 10/4/2008 geboren
- Merrie. 2e premie als 3 jarige merrie
- v. Nepal v.m. Alcantara

En nog even 2 foto's met mij.

Lekker penny