Op zijn nieuwe stal komt hij in een paddock te staan (in de zomer ook wei) en heeft hij een schuilstal. Hij gaat met 4 andere paarden staan: een jonge Fries (ruin), jonge Shet (ruin), KWPN'er (merrie) en Haflinger (merrie). Mijn paard zelf is trouwens een kruising Paint Horse x Haflinger.
Eerst heeft m'n paard alleen in de buitenbak (die aan de paddock grenst) gestaan, zodat hij kon neuzen met de andere paarden. Dit ging eigenlijk meteen al heel goed; ze waren rustig en gilden/trapten/renden niet. Daarna hebben we de jonge Fries ("baas" van de merries) er bij gelaten. Hij jaagde mijn paardje wel op, maar ze renden eigenlijk alleen maar een beetje. Verder werd de Fries al snel moe, dus dat hield ook snel op. Daarna alle paarden er bij gelaten (ook met de paddock open) en na een tijdje werden ze rustig en deden ze alleen nog een beetje gek omdat ze gewoon veel energie hadden. Mijn paard werd niet meer echt opgejaagd, maar rende gezellig mee!

's Nachts staan de Fries en KWPN'er op stal, en dus kan hij rustig met de Haflinger en Shet in de schuilstal staan. Ik hoop dat het vannacht goed gaat. Ik kan nu niet meer "z'n hoefje vasthouden"; hij moet het nu echt alleen doen (en ik moet hem loslaten!).
Hieronder een leuke foto impressie van de verhuizing en ontmoeting met de nieuwe paarden.

"HALLOOOO!"

"Mama, wie zijn die gekke paardjes?"

Met de Fries er bij, ACTIE!

Yeehaa!

Rennen!

M'n paardje laat zich niet kennen!

"Mogen deze er ook bij?"

Oké, met z'n allen! En toen gingen de dames spontaan rollen!

De paddock was een klein beetje (erg!) nat, paard z'n mooie witte benen waren al snel helemaal bruin!

En na alle gekkigheid lekker eten met z'n nieuwe vriendinnetje.

KUSJE!

Och, helemaal verliefd.. wat een klef stel!

Het was weer een hele leuke en spannende dag! En paard voelt zich volgens mij wel thuis hier. Hier kijkt hij echt heerlijk tevreden!