Door de bliksem getroffen......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBearX
Berichten: 15
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:36

OMG, WAT EEN SCHATJE!!! <3

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:44

Jeetje wat eng! :oo
En wat een geluk heb jij, duizend beschermengeltjes hebben jij en mythos..

Gelukkig is hij weer opgeknapt, nog vele jaren plezier samen! (en de rest van je paardjes).

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:56

Zoooo dat lijkt me eng zeg :( :( Wat ben ik blij dat hij weer is opgeknapt en thuis is. Mooi diertje!

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:42

Leuke stippels! Fijn dat hij nog veel jaren bij jou mag slijten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:45

Jeetje, die heeft een berg geluk gehad.
Weet je zeker dat hij vol geraakt is? (hoop van niet). Bij ons zijn een paar jaar geleden ook pony's vol door de bliksem getroffen en die hebben het niet kunnen navertellen. De striemen van de bliksem stonden op het lijf en ze hadden derdegraads brandwonden. Gelukkig hebben ze niet geleden (waren op slag dood).

_Angelique
Berichten: 857
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:37

Heerlijk ventje is het toch!!
Die bruine stip onder zijn linkeroog is me nog nooit opgevallen :?
En Sterre met 't staartje d'r op, lekker ding.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:10

linnie050 schreef:
...

Hoe wist je dat je pony getroffen was door de bliksem?


In eerste instantie merkte we het nog niet echt. Ze stonden allemaal een beetje overdonderd bij elkaar. Ik had ze allemaal lichamelijk nagekeken, maar niets gevonden. Maar toen ik ze ging voeren wouden er 2 echt niet eten. de 1 stond in een hoekje en de ander ging iedere keer liggen. Nouja, kan de schrik zijn, dus ik heb ze beide onder de cam gezet om ze goed in de gaten te kunnen houden. 's nachts ging het echter helemaal mis. Ik zag Sil plat liggen terwijl Sterre bij haar stond te drinken. Dat is niet goed!
Even later stond de dierenarts al op de stoep. Beide hadden last van spiertrillingen en Sil raakte de coördinatie over de spieren kwijt. De behandeling sloeg niet aan en 's ochtends vroeg was de dierenarts er weer. Het was een raadsel wat er nu gaande was. Weer behandeld met een infuus etc. Maar het ging niet beter. Met name Sil ging hard achteruit omdat ze ook nog zogend is en dat veel van haar lichaam vergt. Mythos had ondertussen nog geen stap verzet, stond te trillen en at, dronk en plaste niet. aan het begin van de middag ging het nog slechter. Dierenarts er weer bij. Sil kon haast niet meer in de benen komen, kreeg moeite met ademen, slijmvliezen werden blauw en haar hartslag was zwak en onregelmatig. ondertussen was de uitslag van het bloedonderzoek ook bekend en die was echt kritiek. Ze moesten beide met spoed naar de kliniek. Dit wou de dierenarts eerst liever voorkomen omdat deze stress voor een hartstilstand kon zorgen. Ik ben in de trailer bij ze gebleven. Daar aangekomen gingen ze gelijk aan het infuus en hadden ze nog wat andere dingen toegediend gekregen. . Sil knapte na deze behandeling gelukkig weer aardig op. Bij Mythos sloeg het echter niet echt aan. Zijn situaties bleef het zelfde. Door de verkrampte kaakspieren wou/kon hij ook nog steeds niets eten. Dit heeft een dag of 3 geduurd, toen bleek hij vet in zijn bloed te hebben. Dit kan heel gevaarlijk zijn, helemaal als hij nog steeds niet ging eten. Maar oh wat was ik blij toen de DA belde dat hij weer een paar hapjes had gegeten :) Daarna werden de bloedwaardes ook weer beter en kreeg hij ook weer wat praatjes :=


Happinez schreef:
Mythje <3
Hij ziet er goed uit nu Elien, Volop genieten van hem.
Op zulke momenten besef je je weer dat het leven niet vanzelfsprekend is en zo voorbij zou kunnen zijn hé.
Gelukkig zijn ze er beide nog


pfff echt wel! Je voelt je ook zo machteloos en hebt continu het gevoel dat je er heen moet. Misschien zien de DA's een verandering in het gedrag of iets over het hoofd. Ik ben er ook elke dag heen geweest, soms zelfs 2x per dag ondanks dat het best een eind rijden is. Gelukkig had ik nog voldoende vakantiedagen :+

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:16

Cayenne schreef:
Jeetje, die heeft een berg geluk gehad.
Weet je zeker dat hij vol geraakt is? (hoop van niet). Bij ons zijn een paar jaar geleden ook pony's vol door de bliksem getroffen en die hebben het niet kunnen navertellen. De striemen van de bliksem stonden op het lijf en ze hadden derdegraads brandwonden. Gelukkig hebben ze niet geleden (waren op slag dood).



Nee ze zijn niet vol geraakt. Gelukkig! dat hadden ze zeker niet overleefd :n Het is aan de rand van de paddock ingeslagen. Mogelijk hebben ze een lading gekregen via de natte grond van de paddock. Als je nagaat dat in er in de stallen geen stopcontact meer aan de muur zat... (en dan heb ik het nog niet over de schade aan stroomapparaten, computers, printers, modems, telefoons en het dak van de stallen)

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:18

_Angelique schreef:
Heerlijk ventje is het toch!!
Die bruine stip onder zijn linkeroog is me nog nooit opgevallen :?
En Sterre met 't staartje d'r op, lekker ding.



Hij heeft toverstippen :P die bruine stippen is weer iets nieuws. er zitten er ook een paar op zn lichaam. verder heeft hij camouflage stippen die soms verdwijnen en dan na een jaar of iets ineens weer voor de dag komen. Die zitten vooral op zn kont

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:53

mythos hij ziet er wel ontzettend goed uit en idd wat was t duimen voor beide dat ze er allebei weer boven op kwamen..

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:13

Me vriendin heeft dat ook gehad bliksem sloeg in de paal in het land waar het paard stond. Die heeft dik jaar gerevalideerd.

Blij dat ze er zo goed van afgekomen is zeg!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:32

Wauw, wat heeft zij een goede beschermengel :=

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:51

Wat een verhaal zeg!! Fijn dat het uiteindelijk met beide goed gekomen is en dat ze weer lekker thuis zijn.

marjan1986
Berichten: 3013
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: @ the beach in FRYSLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:28

Pffh jij bent je rot geschrokken! Weet precies wat het is. Heb bijna hetzelfde meegemaakt. Plotseling noodweer S'nachts, bliksem is in een boom geslagen in het land van mijn paarden, paarden in paniek overal door heen gevlogen. Met aks resultaat mijn kruising draver half jaar in de kreukels. Paar km verderop zijn er diezelfde nacht 7 friezen dood geslagen. Ik liep ten tijde stage bij een veearts waar mijn paard toen ook heen is gegaan voor zijn verwonding. Wat was dat een verschrikkelijk iets om mee te maken, 1 van de Friezen kregen we met verlammings verschijnselen binnen. Die heeft het helaas ook niet gered. Wat ziet je spikkel er weer super uit! Hij kijkt op die foto in de box ook zo zielig. Daarna die land foto's, prachtig!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:03

Super fijn dat hij het weer zo goed doet! Hij heeft echt een hele lieve beschermengel :j.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:41

Wat een verhaal zeg, gelukkig hebben beide het overleefd. Ik heb je topic voor uitgelicht getipt.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:11

Wat een geluk dat het allemaal goed is gekomen! Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! :oo
Leuke foto's, zo te zien gaat het weer super met het racemonster! :D

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:39

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn! Het is wel een knapperd zeg <3

KIKICOCO
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-11-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:02

Dat is schrikken gelukkig is hij weer de oude met z'n mooie stippen! :D :D

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:37

Hij lijkt op kleine Witje van Pippi Langkous. Dus eigenlijk kleine kleine witje. Ik vind je
Pony helemaal geweldig.

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:11

Oh! Wat fijn dat het weer goed gekomen is! En wat een super knappe pony heb je!!!

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:12

Wat een heerlijk paardje met heerlijke foto's <3

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:12

Oh bah wat een nachtmerrie :(
Ik weer ook precies over welke bliksem je het hebt, het was zo dichtbij. Ik belde constant of bij ons de paarden er nog goed bij stonden.
Super dat het weer goed gekomen is! En mooie fotos :)

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:05

jeutje...getroffen door de bliksem en er weer zo goed bovenop!
Wat een onwaarschijnlijk verhaal, wat een vechters.
En gave foto's! :j

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Door de bliksem getroffen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:39

Zo wat heftig zeg! :oo wat zul jij geschrokken zijn. Gelukkig is hij er weer bovenop gekomen, het had ook anders af kunnen lopen. Wat een heerlijk paardje ook om te zien!

Lig je nu niet met kromme tenen in bed als het nu weer onweert?