Er hoort 30 hectare bij het huisje en dat lijkt geweldig voor de ponies, maar omdat niet alles even veilige omheining heeft, kan het een nachtmerrie zijn.
[VVDD] Drie van mijn vier ponies zoek....
Ik heb twee stukken van en aantal hectaren die goed omheind zijn, maar die zijn op het moment omgeploegd en ingezaaid en daar mogen ze niet op.
Daarom had ik de merrie aan een lang touw, de mannen bleven er wel om heen. Maar nu is er een stuk afgezet met schriklint, of liever er is een grens getrokken zodat ze niet meer naar achteren kunnen.
De bestaande omheining aan de wegkant was nog niet helemaal "Emma proef" daarom heeft zij op de foto´s nog een halster om, voor het egval dat ze er door zou raken en iemand haar zou moeten pakken, maar inmiddels zijn de slechte stukken gerepareerd en kan ze ook zonder halster.
De ponies :
Chico 6 jarige bonte ruin, zwaar getraumatiseerd.
Gandhi 2 jarige vale hengst uit Spanje, met 3 maanden bij de moeder vandaan gehaald, naar Portugal gekomen en bijna verhongerd. Toen ik hem kocht was ik bang dat hij dood zou gaan, zo erg was hij er aan toe.
Emma, die eigenlijk Florbela heet, maar een Portugese dichteres, maar alleen maar wil luisteren naar "Emma"... Zegt ook wel wat over haar karakter

Ik kreeg vrij snel door dat ze wel eens drachtig kon zijn en in mei werd er een hengstveulen geboren: Hercules, een bruine hengst, inmiddels ruim een jaar oud. zijn vader is ongetwijfeld een paard, gezien de forse maat die hij nu al heeft.
Okee, tot zover de introductie, nu de foto´s die op verschillende plekken van het landgoed genomen zijn:

Deze zijn van de zomer. Als het heet was zochten ze vaak de schaduw van het huisje

Hercules kwam zelfs gewoon binnen...