Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:16

wat een knappe SF,mijn buurvrouw heeft er 3 ,maar dat lijken wel trekpaarden zo dik zijn die....

mooi om te zien hoe ze eigenlijk zijn als ze op gewoon "postuur" zijn :) :j

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 10:50

Hee wat leuk, Storm staat bij uitgelicht *\o/*

Iedereen die heeft gestemd: bedankt! :j



kimmie261: De meeste Schwarzwälders die ik zie zijn inderdaad vrij klein en 'compact'...en vaak ook echt wel een beetje te dik :P Storm heeft het voordeel dat hij niet zo'n zware bouw heeft, hij is ook iets groter dan de gemiddelde SF dus hij lijkt daardoor wat meer 'paard'.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:55

nou ,deze zijn niet klein hoor,zijn nog best flinke paarden,maar wel heel erg dik,vind het ook echt meer trekpaarden om te zien ....

ze zijn wel heel mooi donker met witte manen die ze heeft,maar ze waggelen gewoon zo dik zijn ze,en hou echt best van stevige paarden :D

ik vind zoals jouw SF is veel mooier,veel meer rijpaard ook :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:28

Grappig dat je vertelt in je verhaal dat Storm niet lekker in zijn vel zat bij mij, heel leuk.
Dat is namelijk helemaal niet zo, hij had het super bij mij, stond bijna hele dagen buiten, had onbeperkt hooi, reden regelmatig buiten met zijn beste maatje Liborg.

Ik heb hem verkocht omdat ik verder wou in de dressuur en ik hem daar niet blij mee maakte, ik vind dat ik niet de juiste beslissing heb gemaakt om hem weer terug aan jou te verkopen omdat hij bij jou al meerdere 'klachten' heeft gehad en bij mij nooit iets mankeerde, hij heeft 1 keer koliek gehad en toen hij dat laatst bij jou had zei ik tegen je dat je hem op zaagsel/vlas moest zetten en 2 keer per dag een scheutje olie door zijn brokken moest doen en jou antwoord daarop was dat hij geen bodembekking meer kreeg, dat slaat pas nergens op!

Ik heb regelmatig met jou een discussie gehad op Facebook waarin jij altijd negatief over mij praatte en ook over hoe ik Storm verzorgde.
Ik hoop dat het nou eindelijk eens klaar is met mij te bekritiseren want je moet eerst maar eens nagaan of jij ook wel zo goed bent voor je paarden als hoe dat je het zegt.

Nogmaals, ik heb er heel veel spijt van dat ik jou 'droompaard' terug heb verkocht aan je, schijnbaar was dit toch niet jou droompaard.
Veel succes ermee.

mariama2004

Berichten: 0
Geregistreerd: 17-09-12
Woonplaats: kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:29

beetje jammer dat je Sanne zo zwart maakt altijd. ik ken Storm super goed. hij heeft bij mij op stal gestaan. Sanne zorgde super goed voor hem en wilde alles voor hem doen zodat hij blij was.

ik word er een beetje moe van dat je haar altijd zo zwart maakt, niet alleen hier maar ook op Facebook. je verdraait het echte verhaal enorm. Ik denk dat je heeeeel blij mag zijn de ze hem terug heeft verkocht naar jou. Je kunt er ook zo naar kijken in plaats van haar steeds zwart maken. Ik hoop ook dat dat nu een beetje klaar is.

Empire
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:54

Echt triest dit om zo over die mensen te praten echt heel laag bah hun zijn hartstikke goed voor hun beesten en ook goed voor storm geweest!!

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:08

Jongens ik snap serieus niet helemaal waar ik dit nou vandaan komt....?

Ik heb nooit gezegd dat Storm het slecht heeft gehad, ik ben altijd juist blij geweest dat het daar fijn heeft gehad met soortgenootjes, veel beweging en gewoon goede verzorging zoals jullie zelf ook al gezegd hebben.

mariama2004: Ik zal ook even op je PB reageren maar omdat jullie ook in het topic vermelden dat jullie het vervelend vinden dat ik negatief ben geweest over Sanne zal ik ook hier even reageren.

Helaas, of voor mij gelukkig, heeft Bokt een zoekfunctie waardoor het voor iedereen te lezen is hoe Storm destijds steeds meer in verzet kwam tijdens het rijden. Toen ik Storm terugkocht had hij gewoon een paar vervelende problemen zoals steigeren, en heel erg tegen het bit werken.

Ik ben toen de zoekfunctie gaan gebruiken en ik heb berichten gevonden die Sanne geplaatst heeft, over dat ze Storm niet meer kon houden met rijden en maar besloot om een scherper bit en meer hulpteugels te gaan gebruiken. Daar zijn ook foto's van op internet verschenen waar verschillende mensen (niet ik) op hebben gereageerd, dat dit niet de oplossing was voor het probleem. Ik geloof dat een paar Bokkers haar hier ook op hebben gewezen.

Ik zeg dus absoluut niet dat je slecht voor hem geweest bent, uiteindelijk lag jouw interesse bij dressuur en niet met een paard zoals Storm die daar gewoon wat meer moeite voor heeft. Ik respecteer jouw beslissing dat je hem daar niet verder in gepusht hebt en hem hebt verkocht. Echter hadden we destijds (mondeling) de afspraak dat hij terug naar mij zou gaan mocht hij verkocht worden. Ik moest er via via achter komen dat hij te koop stond....

Dus nogmaals, ik was er niet bij toen Storm bij jullie was en kan dus ook niet oordelen over hoe hij het daar had maar ik weet dat hij het echt niet slecht heeft gehad.

Ik hoop dat jullie aan mijn uitleg voldoende hebben, anders staat mijn inbox gewoon open! Ik zou het jammer vinden van het topic als er zulke reacties geplaatst worden (door o.a. personen die ik niet eens ken..).

kimmi261: Dat bedoelde ik inderdaad, meer 'rijpaard '. Wij waren laatst op de Schwarzwälder Fuchs dag, maar daar zag je ook echt meer de compacte trekpaarden. :j

mariama2004

Berichten: 0
Geregistreerd: 17-09-12
Woonplaats: kaatsheuvel

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:10

volgens mij staat er in jou topic dat storm steeds minder goed in zijn vel ging zitten. hoe kun je dat dan weten? gewoon nieuwsgierig hoor ;)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:13

Wij hebben werkelijk waar nooit een afspraak met jou gemaakt over dat als hij verkocht zou worden hij naar jou zou gaan, daar klopt helemaal niks van.

Ik ben tegen hulpteugels maar soms is het verstandiger om met een hulpteugel te rijden of een ander bit te proberen in plaats van een continue strijd te hebben, uiteindelijk win je het toch niet.
Toevallig pakte dit goed uit en ben ik hiermee door te gaan alleen maar om stress bij mij en Storm te voorkomen.
Ook heb ik hier begeleiding bij gehad om alles goed te gebruiken en hem geen pijn te doen.

Ik ga ook niet via de PB reageren want mij maakt het niet zoveel uit of het zonde van het topic is, leer met kritiek om te gaan

Je krijgt wat je geeft.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:14

Ohja, en voernijd? hij was een van de rustigste paarden van stal qua voeren, iedereen vond dit altijd heel fijn, ik weet dus niet hoe je daarbij komt.

Zal wel komen door de magnesiumpoeder ;)

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:15

mariama2004: Door de zoekfunctie te gebruiken.

Op 20-12-10 plaatste Sanne op Bokt dat het rijden niet goed ging (en ik quote dit even:)

'Zijn streken weer terug kreeg en begon weer met steigeren wat ik best eng vind. Het gaat allemaal wat moeizamer, hij ging staken, ineens heel hard en extreem sterk worden, steigeren, bokken, etc. etc. '

Iets verder in het bericht: 'Mijn goede vriendin die Storm wel eens rijd weet hoe moeilijk Storm kan doen maar ze zei net ook dat het niet meer normaal was, heel de tijd omhoog komen en dribbelen. Het is echt niet leuk meer en word gewoon gevaarlijk'.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:18

Als je er verder niet veel verstand van hebt en je krijgt adviezen om een hulpteugel en een scherper bit te gebruiken dan ga je die dinge inderdaad wel testen om te kijken wat werkt.
Als je tips krijgt van 100 jaar doorgewinterde paardenmensen hoop je dat het gaat werken om zijn verzet tegen te gaan.

En je beweert hier dat je zegt dat je nooit hebt gezegd dat ze slecht voor hem waren.
Ik herinner me de discussie laatst op facebook weet je nog???
Waar je je grote mond ook even liet gaan met je negatieve uitspraken.
Ga alsjeblieft niet alleen mooi weer spelen hier omdat het toevallig bokt is want believe me, er zijn er gelukkig nog genoeg die weten hoe het wel zit.

En ja storm is een jong paard dus alles heeft weleens een mindere periode.
Ook de welbekende totilassen nietwaar.
Wil nog niet zeggen dat het slecht met hem goed.
Ze kreeg genoeg begeleiding etc en alles ging uiteindelijk beter dus wat kwats je nou eigenlijk?
Wat wil je met je uitspraken bereiken

Mijn haflinger is oook jong en de braafste en nu zijn we ook iets minder met het rijden.
so what?
Je zoekt er begeleiding bij en probeert er samen uit te komen
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 21-11-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:19

Ja dit klopt, en toen zijn we naar een nieuw zadel gaan kijken en zijn 9 van de 10 problemen weggegaan, tuurlijk staakte hij nog wel eens omdat hij het echt niet leuk vind om te dressuren, dat is ook de reden waarom ik hem het heb weggedaan.

Het verhaal is samenhangend met elkaar, ook leuk is is dat ik toen ongeveer 13/14 jaar oud was en ik toen nog niet wist hoe ik zulke problemen moest oplossen, ben blij dat ik hulp vroeg!!

mariama2004

Berichten: 0
Geregistreerd: 17-09-12
Woonplaats: kaatsheuvel

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:20

volgens mij hoef ik hier niks aan toe te voegen!!

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:20

sanso schreef:
Ohja, en voernijd? hij was een van de rustigste paarden van stal qua voeren, iedereen vond dit altijd heel fijn, ik weet dus niet hoe je daarbij komt.

Zal wel komen door de magnesiumpoeder ;)


Geen idee hoe hij aan voernijd kwam, maar helaas had hij dat wel toen hij hier kwam.

Ik sta er voor open om in dit topic met jullie te communiceren, maar zodra er met verwijten naar iemands hoofd wordt gegooid gaat het voor mij over.

mariama2004

Berichten: 0
Geregistreerd: 17-09-12
Woonplaats: kaatsheuvel

Re: Ik ben zo blij dat je weer thuis bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:23

apart dan heeft hij dus spontaan voernijd gekregen in de trailer. raar nog nooit van gehoord. dit lijkt me allemaal een beetje sterk.
als jij een topic plaats kun je verwachten dat daar reacties op komen, en helemaal als er in je topic leugens staan. misschien is dit iets waar je voortaan beter over na moet denken

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:23

Sanne dat is precies wat ik doormaak met sana.
Nieuw zadel in bestelling en met hetzelfde testzadel liep ze een stuk beter zonder bokken etc.
Ik heb daar ook niet alle verstand van hoor ;)
Je zoekt op je eigen manier naar oplossingen.
Werd storm heus niet slechter van, hij gaf juist aan waar het zat.
Dat dat zadel wat je van HAAR hebt meegekregen niet paste.
Laat haar kwatsen, de mensen die je kennen weten het wel.
Je hebt de juiste keuze gemaakt omwille van storm en jezelf.

Owja en als hij ineens voernijd had wat hij bij sanne niet had, moet dit dan bij haar vandaan komen?
Zegt meer iets over bij jullie als je zo gaat kijken nietwaar?
Meid wees blij dat je hem terug hebt en houd je negatieve gezeur voor je.
Je hebt bokt helemaal niet nodig om te communiceren.
Waarom? zodat iedereen alles kan lezen?
Als je lef hebt bel je haar op of ga je langs om het uit te praten en gebruik je niet eens een openbare site.
Maar ik durf te wedden dat je dat niet eens durft

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:24

Ik zou je best in je waarde willen laten als je maar niet continu mij aan het zwart maken bent, ik word daar heel chagerijnig en moe van want het slaat gewoon nergens op, jij bent ook niet perfect.

Ik hoop dat als je de volgende keer een topic opent mij eruit laat.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:25

Wat een prachtig verhaal en wat een prachtig paard!
Super van je vader en zijn verloofde om dit voor te stellen, je zal vast en zeker in de zevende hemel zijn dat je je mannetje weer terug hebt :)

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:26

sanso schreef:
Ja dit klopt, en toen zijn we naar een nieuw zadel gaan kijken en zijn 9 van de 10 problemen weggegaan, tuurlijk staakte hij nog wel eens omdat hij het echt niet leuk vind om te dressuren, dat is ook de reden waarom ik hem het heb weggedaan.

Het verhaal is samenhangend met elkaar, ook leuk is is dat ik toen ongeveer 13/14 jaar oud was en ik toen nog niet wist hoe ik zulke problemen moest oplossen, ben blij dat ik hulp vroeg!!


Met je eerste zin ga je de mist in, je geeft aan dat Storm het niet leuk vond om dressuur te rijden maar ik heb hier niets van gemerkt. Hij heeft alleen andere begeleiding nodig omdat hij meer moeite heeft met zijn lichaam goed gebruiken dan een gemiddeld paard.

Natuurlijk is het goed dat je om hulp hebt gevraagd, daar hoor je mij niet over. Maar het punt was of Storm goed in zijn vel zat of niet en uit jouw berichten kan ik halen dat het op dat moment niet zo was.

Op Facebook vond ik het niet helemaal normaal dat in jouw ogen plezier van de ruiter voor het plezier van het paard gaat. Dat het niet uitmaakte dat het bit (destijds een Pelham) achterin de keel van Storm hing omdat het puur voor de foto was en degene die erop zat had er plezier in.

Op de rest van de reacties ga ik niet in, ik voel me niet geroepen om in discussie te gaan met iemand die ik niet ken maar het wel nodig vind om mij voor van alles uit te maken.
Laatst bijgewerkt door Posh op 21-11-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:29

filou: Ja ik ben ze echt dankbaar <3 Het scheelt dat zij ook echt gek op hem zijn, voor een ander paard hadden ze zoiets niet gedaan.

sanso: Ik maak je niet zwart, als dat echt mijn insteek was geweest dan had dit topic er ook heel anders uit gezien. Ik heb je in dit topic ook niet genoemd (in elk geval niet met naam en toenaam), maar dit is Storms verhaal en dit is wat wij mee maken en doormaken samen. Wat betreft de periode dat hij bij jou is geweest: gebruik de zoekfunctie.

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:35

Wat fijn dat Storm weer bij jou terug is, hij is zo mooi! <3
Laatst bijgewerkt door FD_horses op 21-11-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:36

Jij ziet dressuren op een ander niveau als dat ik doe, ik herinner mij eigen nog wel dat je laatst op Facebook commetaar had op de trainingen van Adelinde Cornelissen, je vond dat dit niet de juiste manier was en dat jij het wel beter kon vertellen, maar besef je wel op wat voor niveau zij rijd? ze zit niet voor niets in de Sub-top.

En wat wil je nu eigenlijk zeggen met: 'maar het punt was of Storm goed in zijn vel zat of niet en uit jouw berichten kan ik halen dat het op dat moment niet zo was' denk je dan dat hij in dat jaar dat hij bij mij is geweest het niet goed heeft gehad?

Rijden gaat met up's en Down's, ik heb met Storm meet up's gehad dan down-momenten.
De topics opende ik om hulp te vragen, daar is niks mis mee.

Ik ben ook even helemaal klaar met jou en je topic, je wilt toch niet luisteren en ik zie dat ook nog niet gebeuren.

Ohja, Mariama wacht nog steeds op antwoord via de PB.
Ze wilt graag met je verder praten, ik niet meer, dit is het laatste bericht dat ik op deze topic ga reageren.
Ik hoop niet dat ik 'mezelf' (direct of indirect maakt niks uit) ooit nog tegenkom in een van jou topics of berichten.

Je hoort nog van ons.

sjimmiepony

Berichten: 149
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:47

Wat een prachtig paard is Storm zeg, en ik vind je pony ook erg leuk :j
Fijn dat hij weer van jou is, gaat het nu weer wat beter met hem?

Edit: Vervelend, deze posts van jullie hier boven. Misschien is het een handig idee om het samen als volwassenen uit te praten, ipv via een forum?

:)*

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:14

Wat een pracht paard en wat fijn dat hij weer bij je terug is, blijf er van genieten.

Zou ook wel fijn zijn als sommige zich hier wat volwassener gaan gedragen, even een reminder....er bestaat ook een pb knop. ;)