Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 17:22

GJ9 schreef:
Ik hoop iig dat je je eigen verantwoordelijkheid durft te nemen vanaf nu, en die niet buiten jezelf gaat leggen (mocht het anders uitpakken dat je verwacht), zoals je deed bij het opfokverhaal, want in je eerste topic over Gregor is gewoon te lezen hoe angstig je hem bij de opfok hebt afgeleverd.


Ik snap echt werkelijk waar niet hoe jij met je verstand zulke beweringen op het internet kunt gooien ? Hij is bang afgeleverd bij de opfok ja (nooit geheimzinnig over gedaan ook, zie ons vorige 'conflict' in het gelderse paarden topic), ik heb er ondertussen dat hij daar stond mee gewerkt, tot een jaar terug toen ik mijn been brak. Vanaf toen heb ik er inderdaad niet meer aan gewerkt.

Inmiddels is jou mening over mij wel duidelijk, zegt genoeg over jou dat je denkt alles te weten aangaande mij middels berichten over het internet en via eventueel een derde partij. Als je echt een keer op een gegronde basis je mond open wilt trekken via het internet, dan kun je me altijd een pb sturen om eens koffie te gaan drinken samen. Dan weet je ook waar je het over hebt.

Ik stop de hele discussie over wel of geen verantwoordelijkheid nemen hier, ik weet namelijk dat ik wel degelijk mijn verantwoordelijkheid neem, wat jij ook zegt. Je kent me namelijk niet, op deze manier je gal spuwen constant over dezelfde kwestie ken ik al, ik heb er geen zin meer in. Ik ben blij dat er mensen zijn in de gelderse paardenwereld die het allemaal veel en veel beter kunnen dan ik het kan en dat die mensen ook laten zien dat ze de 'minder begaafden' op een objectieve manier ondersteunen. :j _/-\o_

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:24

Ach meid, doe niet zo aangebrand, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.

Ik hoop alleen dat de hengst een eerlijke kans krijgt want ik vind hem wel leuk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:30

Hij is zeker leuk. Lijkt een mooi achterbeen te hebben.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:40

Cheytjuh schreef:
@ Agnes : Als hij voor februari niet op tijd klaar lijkt te zijn/worden, dan wordt het inderdaad volgend jaar December als 4 jarige aanbieden. En wat je zegt klopt, je krijgt in principe maar echt 1 kans om een goede impressie achter te laten, is dit een niet zo'n goede impressie dan zal dat altijd wat blijven hangen. Vandaar ook mijn voorzichtigheid o.a. , en daarbij dat ik het net zo goed niet eerlijk vind tegenover het dier om hem zo voor de leeuwen te gooien als hij er niet klaar voor is. Het hele goedkeuringsproces is enorm zwaar voor een jong paard en ik vind nog steeds het belangrijkst dat het een paard is, en geen product.


Lijkt me verstandig. Hij is nu ruim 2,5 jaar, je moet er ook maar wat voor voelen om hem nu al aan het werk te gaan zetten om hem straks klaar te hebben. Maar je zult op een gegeven moment de knoop moeten doorhakken van wel of niet er voor gaan want 2x keuringsklaar maken is financieel ook niet handig. En misschien denk ik wel veel te simpel, maar waarom zou keuringsklaar maken tig weken moeten duren? Als er ook zadelmak gemaakt moet worden dan snap ik het. Maar ik heb eens een Gelderse merrie ster zien worden die gewoon in het werk stond en die een beetje mooi gemaakt was voor de grote dag. Je zou eens kunnen kijken of je het tzt samen met iemand kunt doen zodat hij thuis kan blijven. Kan me voorstellen dat je hem nu niet zomaar weer uit handen geeft. En inderdaad eerst de veterinaire testen en de foto's afwachten, anders kon dit allemaal wel eens pure theorie blijven...

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:41

Gj9 ik snap haar wel een beetje. Je doet erg nijdig en negatief richting Chey, alsof ze 1 of andere debiel is, die niet over gevolgen van handelen na kan denken. Het is niet jouw hengst toch? Ik zou er op den duur ook flauw van zijn.
Wat heeft ze aan verwijten? Als je al meer ervaring hebt dan zij met een hengst klaarmaken, geef dan tips, maar veroordeel haar niet op basis van wat je in een forum leest.

Ik heb over bepaalde zaken wel degelijk mijn twijfels, maar het is mijn hengst niet, dus wie ben ik om te bepalen wat ze wel of niet met HAAR hengst doet.
Het zal jou toch een zorg zijn of hij goedgekeurd wordt of niet?

Pletje is ook met haar hengst naar de keuring gegaan en dat is super afgelopen. Mooi voor haar, maar ik word er niet anders van, dus snap niet waarom jij zo graag je gelijk wilt hebben.....

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:46

Tendance schreef:
Gj9 ik snap haar wel een beetje. Je doet erg nijdig en negatief richting Chey, alsof ze 1 of andere debiel is, die niet over gevolgen van handelen na kan denken. Het is niet jouw hengst toch? Ik zou er op den duur ook flauw van zijn.
Wat heeft ze aan verwijten? Als je al meer ervaring hebt dan zij met een hengst klaarmaken, geef dan tips, maar veroordeel haar niet op basis van wat je in een forum leest.

Ik heb over bepaalde zaken wel degelijk mijn twijfels, maar het is mijn hengst niet, dus wie ben ik om te bepalen wat ze wel of niet met HAAR hengst doet.
Het zal jou toch een zorg zijn of hij goedgekeurd wordt of niet?


Nou sorry dat ik nijdig over kom want dat ben ik totaal niet, en ook niet verwijtend. Ook pretendeer ik zelf niet meer kunde te hebben, want ik durf de meest angstige hengst bij ons op stal niet eens uit zijn box te halen :D Dat wil ik niet, laat een ander z'n leven maar wagen.
Maar ik heb inmiddels wel veel jonge hengsten meegemaakt door alleen toe te kijken (of door hulpje te spelen bij bijv. de praam vasthouden met opscheren), en ook hengsten getraind zien worden voor de keuring, en ik heb altijd een hoop bewondering voor alle oplossingen die de ervaren paardenmannen hebben voor de hobbels die ze tegenkomen in het traject. En zo iemand gun ik Gregor ook, want nogmaals, ik zou hem graag zien op de keuring.
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 15-11-13 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:49

Die weinige tips die ik kan geven vanuit hetgeen ik weet, heb ik al lang per pb gegeven trouwens en daar werd ik ook voor bedankt.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:51

Misschien is het aanpassen van je schrijfstijl dan een idee, want je komt wel betweterig, verwijtend en negatief over.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:55

Tendance schreef:
Misschien is het aanpassen van je schrijfstijl dan een idee, want je komt wel betweterig, verwijtend en negatief over.


Ik zal het de volgende keer in een roze cadeaupapiertje proberen te verpakken.
En misschien voor de lezer ook een goede tip: ga niet gelijk van het negatieve uit.

anoukie88

Berichten: 688
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:02

TS ik denk dat je het als een groot compliment kunt zien dat er een heleboel mensen zich druk maken over het traject van deze hengst. Wat ik zo zie op foto's en filmpjes vind ik het ook een veelbelovende hengst. Ik denk dat we de laatste jaren niet meer zo'n hengst met kwaliteit hebben gezien.
Het vervelende is alleen dat internet soms meer tot last kan zijn dan ten goede. De mensen die deze hengst volgen vormen nu een beeld van een bang vogeltje die bij een particulier wordt "omgetoverd" (dit is even beeldspraak) tot dekhengst.
Ik bedoel het zeker niet als aanval, maar kijk aub uit wat je op internet zet. Het zou zonde zijn, mocht hij het zover schoppen als dekhengst, dat deze verhalen je tegen werken qua dekkingen.
Hier bedoel ik niet mee dat je er niks op kunt zetten over hem. Maar ik zou in mijn achterhoofd houden dat het niet gaat om een schattig buurshetje maar om een hengst die tot nu toe nog blanco naar de bezichtiging gaat.

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:29

Even voor de duidelijkheid: het topic staat bij In The Picture en is dus gewoon bedoeld om een soort van update met foto's te geven over Gregor/Gin. En zo te lezen uit enthousiasme en blijdschap dat hij weer thuis is. Maar het is verworden tot een geharrewar wat zich toe heeft gespitst op het al dan niet keuringsklaar maken van deze hengst en of TS daar wel klaar/geschikt voor is. En ik denk dat als TS advies had gewild daarover, ze wel een ander topic had geopend, of, nog beter, gewoon deskundige mensen raadpleegt. Kennelijk is iedereen erg begaan met deze hengst (die velen niet eens kennen behalve dan van foto's hier) op zijn of haar manier, maar dit topic is niet geopend met het idee om je mening te spuien over TS of haar werkwijze. @Chey als je het zat bent vraag dan gewoon om een slotje.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:09

Agnes....een forum is bedoeld voor discussie he....

Verder eens met Annoukie.

De groep Gelderse hengsten is erg klein. We hebben goede hengsten nodig.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:45

Nou Chey, volgens de meesten hier heb je een uitzonderlijk goede hengst. Gaan met die banaan :P

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:52

Het feit of het een goed paard is is geen reden om iemand zo te pushen.
Koop er dan lekker zelf een zeg.
Ik vind het maar een hoop gedram hier.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:05

GJ9 schreef:
Tendance schreef:
Misschien is het aanpassen van je schrijfstijl dan een idee, want je komt wel betweterig, verwijtend en negatief over.


Ik zal het de volgende keer in een roze cadeaupapiertje proberen te verpakken.
En misschien voor de lezer ook een goede tip: ga niet gelijk van het negatieve uit.


Indien het positieve niet te vinden is, kun je niet anders dan het negatieve ervan zien.
Dat is net zoiets als iemand uitschelden en vervolgens zeggen dat je het niet zo bedoelde. Dan kun je alles wel met de mantel der liefde bedekken.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:09

Ik heb het positieve meerdere keren uitgelegd en volgens mij doen Anouk, Natas en Pletje dat hierboven nogmaals :D

En als ik het nog een keer moet doen wordt het weer drammen genoemd, en dat voegt ook niets nieuws toe.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:28

Laat maar GJ, je moet je niet achter een ander verschuilen. Jij bent degene die het er beroerd uitgooit en dat gevoel heeft Chey ook als ik haar bericht lees.
Jij hebt dat bericht getikt. Niet Pletje, niet Natas en niet Anouk.
Het gaat niet om het gevoel dat je erbij hebt, maar om de manier waarop je het ventileert. En dat niet 1 keer. Maar vaker.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 20:33

GJ9 schreef:
Die weinige tips die ik kan geven vanuit hetgeen ik weet, heb ik al lang per pb gegeven trouwens en daar werd ik ook voor bedankt.


Eh, ik heb inderdaad dank je wel gezegd. Ook bedankt voor het meedenken geloof ik ? Bedoel je dit ? :) Als in oprecht dank je wel, niet in de trant van : pfff ja je l*lt maar wat heen :n

Gaan we ook wel doen hoor PLetje, zodra hij goed is op de foto en in goed overleg met de personen waar we het in samenwerking mee doen :j :D

@ Anoukie : Ik zie het ook wel als een compliment hoor en wij hopen ook dat hij uiteindelijk ook goed genoeg blijkt. Bang vogeltje herhaalde ik eigenlijk meer uit sarcasme, daarbij zie ik niet waar de particulier hem omtovert, aangezien er toch echt al heel vaak staat dat het echte werk uitbesteedt wordt aan professionals :o ?
Dat mensen hun eigen weg blijven volgen in hoe zij denken dat ik het ga aanpakken, dat is toch echt niet in mijn handen. Wat er niet te snappen wordt aan : het wordt uitbesteedt zodra hij op de foto goed is, dat snap ik dan weer niet :n
Ik zal het in gedachten houden, en er op letten de volgende keer dat er weer een topic geopend wordt, wat betreft mijn gebruik van woorden. Maar ik zie persoonlijk niet in waarom er bepaalde beeldspraak schade zou berokkenen aan zijn imago of dat van mij, zoals bijvoorbeeld : puppypaard. Tja, zo noem ik al onze jonge paarden en hij is nou eenmaal nog 'jong' in uiterlijk. Gewoonte geworden denk ik zo

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:35

Maak je maar niet zo druk, nergens voor nodig want als hij een goedgekeurde dekhengst word zullen zijn nakomelingen eerder zijn lot bezegelen dan jij doet door hem een puppypaard te noemen :D :D

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 20:37

bigone schreef:
Maak je maar niet zo druk, nergens voor nodig want als hij een goedgekeurde dekhengst word zullen zijn nakomelingen eerder zijn lot bezegelen dan jij doet door hem een puppypaard te noemen :D :D


Ik zat er nog over te denken zijn naam te laten veranderen in Guppekop, maar dat gaat nu ook maar van de baan denk ik :+ -O-

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:43

Tendance schreef:
Laat maar GJ, je moet je niet achter een ander verschuilen. Jij bent degene die het er beroerd uitgooit en dat gevoel heeft Chey ook als ik haar bericht lees.
Jij hebt dat bericht getikt. Niet Pletje, niet Natas en niet Anouk.
Het gaat niet om het gevoel dat je erbij hebt, maar om de manier waarop je het ventileert. En dat niet 1 keer. Maar vaker.


Verschuilen? Volgens mij lees je het anders dan ik bedoel. Ik heb inderdaad mijn eigen berichten getikt, waarbij ik zeg dat deze hengst een goed traject verdient, en degenen die je noemt benoemen dat nogmaals.
Over drammen gesproken, misschien kan je dat beter per pb naar me doen, want mij steeds aanspreken op mijn schrijfstijl is wel off topic.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:46

Cheytjuh schreef:
GJ9 schreef:
Die weinige tips die ik kan geven vanuit hetgeen ik weet, heb ik al lang per pb gegeven trouwens en daar werd ik ook voor bedankt.


Eh, ik heb inderdaad dank je wel gezegd. Ook bedankt voor het meedenken geloof ik ? Bedoel je dit ? :) Als in oprecht dank je wel, niet in de trant van : pfff ja je l*lt maar wat heen :n


Ja ik bedoelde ook gewoon 'bedankt voor het meedenken', was een prima gesprek toch? En mocht het anders overkomen, mijn mood is gewoon hetzelfde als toen hoor.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 20:49

Mooi, gelukkig :D !!! Helemaal goed +:)+

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:52

GJ9 schreef:
Tendance schreef:
Laat maar GJ, je moet je niet achter een ander verschuilen. Jij bent degene die het er beroerd uitgooit en dat gevoel heeft Chey ook als ik haar bericht lees.
Jij hebt dat bericht getikt. Niet Pletje, niet Natas en niet Anouk.
Het gaat niet om het gevoel dat je erbij hebt, maar om de manier waarop je het ventileert. En dat niet 1 keer. Maar vaker.


Verschuilen? Volgens mij lees je het anders dan ik bedoel. Ik heb inderdaad mijn eigen berichten getikt, waarbij ik zeg dat deze hengst een goed traject verdient, en degenen die je noemt benoemen dat nogmaals.
Over drammen gesproken, misschien kan je dat beter per pb naar me doen, want mij steeds aanspreken op mijn schrijfstijl is wel off topic.


Gewoon zeggen:
"Sorry dat ik het krom verwoord heb" is geen optie dus laat maar.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Gin (Wilson x Sirius) dan ook eindelijk weer thuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:58

Als jij er zo kinderachtig op gaat zitten zagen, dat ik letterlijk die zin eruit gooi, ga ik dat zeker niet zeggen nee. Lees verder wat je wilt lezen.